Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Bruna ögon

Kapitel 1
Jag möts av blinkande lampor i alla möjliga färger, av hög musik och av dansande, glada människor.
Det är en speciell känsla att gå in på en nattklubb och jag känner mig upprymd.
Min bästa vän Allie tar mig i handen och drar mig mot baren.
- Jag ska ha en cider, vad vill du ha?
- Ehm en drink. säger jag.
Van som hon är påkallar hon bartenderns uppmärksamhet och fixar dricka till oss.
Jag får en röd, söt drink som smakar jordgubbe, precis vad jag tycker om.
- Det här behövde vi, en tjejkväll! säger Allie och lyfter sitt glas och vi skålar och jag tar en klunk av den söta drinken.
- Så hur gick nu din dejt förra veckan? Fredrik hette han va? Fortsätter hon.
- Nej alltså det blir inget mer, de va roliga dejter och så men jag vet inte, det känns inte rätt.
- Åh så tråkigt! Men då fick du ligga lite i alla fall!
Vi tittar på varandra och skrattar högt.
- Men du och Kim då, ni har ju träffats ett tag? säger jag för att byta samtalsämne.
- Det är bra med oss, känns som om vi kommit över nykär-stadiet och landat i en vardag. Vi funderar på att flytta ihop.
- Okej, redan?
- Ja men varför inte liksom, det kan bli bra och vi har ju ändå varit tillsammans i 4 månader. Jag gillar verkligen honom. Nej nu dricker vi upp och intar dansgolvet!
Sagt och gjort, vi dricker upp och rör oss ut mot dansgolvet i takt till musiken som just nu spelar en technolåt med fart i.
Jag älskar att dansa och jag blundar och låter musiken fylla mig enda ut i fingertopparna.
Vi hoppar upp och ner, svänger med håret och sjunger med.
Allie lägger armarna på mina axlar och jag händerna på hennes midja och vi rör oss tillsammans låt efter låt.

Vi är så olika, Allie och jag. Hon har en lång slank kropp, gröna ögon och ljusblont hår som är klippt i en kort tuff frisyr. Ikväll har hon tagit på sig ett par svarta jeans och en vit spetsblus och högklackade sandaletter.
Jag är något kortare än henne, har en kurvigare kropp, blå ögon, mörkbrunt hår som hänger strax nedanför axlarna. Jag har en ljusblå skjortklänning med ett svart midjeskärp på mig och svarta pumps till det.
- Allie! Jag behöver pausa och ta något att dricka! Skriker jag för att försöka överrösta musiken.
- Okej! Köp till mig också, jag vill bara dansa till denna låten med!

Jag går mot baren och funderar på vad jag ska köpa.
Väl framme beställer jag 2 glas vitt vin och sätter mig på en barstol.
Jag tar en klunk av vinet och njuter av smaken och jag far iväg i mina tankar. Jag tänker på månaden som varit. Att jag har gått klart massageutbildningen och fått mitt diplom, och hyrt ett rum nere i stan på de nya hälsoscentret. Saker och ting börjar äntligen falla på plats och jag börjar kunna se positivt på min framtid. Jag försöker att inte grubbla på det som varit utan fokusera på vart jag är och vart jag vill komma. Men tankarna om att jag inte duger finns där under och tittar fram då och då. Jag skakar av mig den känslan, dricker ytterligare lite vin och fixar till håret med fingrarna.
Jag ser i ögonvrån att någon sätter sig bredvid mig. Jag tittar lite åt vänster och möter ett par bruna ögon och jag tittar bort lika snabbt, av någon anledning blir jag nervös. Jag ser mig omkring efter Allie men ser att hon nu dansar med någon.
Mannen bredvid mig påkallar bartenderns uppmärksamhet.
- Hallå, 5 tequila och 5 öl!
Jag kan inte låta bli att tittar åt hans håll igen när han får de han beställt. Igen möter han min blick och denna gången håller jag kvar lite längre. Hans ögon skimrar i bruna nyanser som är omringade av långa ögonfransar.
- Hej, jag heter Alen, vad heter du? Säger den brunögde främlingen och sträcker fram sin hand för att hälsa.
- Hej, Isobell svarar jag samtidigt som jag tar hans i hand.
- Isobell, är du här ensam?
- Nej, jag är här med en vän, säger jag och pekar på de andra vinglaset som står bredvid mig.
- Hon är fortfarande på dansgolvet medans jag behövde en paus.
Jag pekar på hans glas och ölflaskor.
- Du är inte själv antar jag?
- Hehe nej, jag har köpt till mina vänner också. Tycker du om tequila?
- Jag vet inte, jag har aldrig druckit det.
Han tar ett av shotglasen och sätter det framför mig.
- Ge mig din hand. säger han och tittar intensivt på mig.
Jag räcker över min hand och han drar med sin tummen över gropen mellan min tumme och pekfinger. Jag känner att jag håller andan medans jag lyssnar på honom.
- Här ska du ha lite salt som du först slickar i dig och sen tar du shoten och efter de tar du ett bett av citronen. Okej?
- Okej, om du också dricker en samtidigt.
- Deal, redo?
- Redo.
Vi slickar upp saltet samtidigt, tar shoten och sen biter på citronen. Det blir varmt i munnen och ner i kroppen. Det är starkt och de enda som egentligen är gott är citronsmaken.
- En till! och sen kan du väl hänga med bort till mina vänner, din vän också såklart? säger Alen.
Jag nickar och vi tar varsin shot igen. Han beställer några till då de vi drack egentligen var till hans vänner.
Jag tar mitt och Allies vinglas och går bort till henne.
- Kom, vi är inbjudna till bordet där borta. säger jag och pekar på ett bord ner mot rummets hörna.
- Kul, jag behöver en paus nu!

Vi går mot bordet där Alen sitter, bredvid honom sitter 3 män till och en kvinna, de pratar högljutt med varandra och de märks att dem känner varandra väl.
Jag söker efter Alens blick och han fångar den sådär intensivt igen och jag öppnar ofrivilligt munnen för att andas ut.
Han ler och säger.
- Kom och sätt er detta är mina vänner, Liam, Jonah, Emilio och Sara.
- Hej, Isobell heter jag och detta är Allie.
Det är en u formad soffa och jag sätter mig bredvid Alen och Allie bredvid mig.
Shots och drinkar beställs i ett överflöd och jag kan inte minnas när jag hade så här roligt sist.

Vad jag förstår är Liam och Alen barndomsvänner som umgås mycket.
Jonah är högljudd, skämtsam och kan hålla igång vilket samtalsämne som helst.
Sara är tillsammans med Emilio, som i sin tur är mer tystlåten och har mest ögon för Sara.

- Vi spelar snurra flaskan! utbrister Allie och tar en tom ölflaska.
- Jag börjar snurra och den person den pekar på får en utmaning av mig.
Vi alla är med på de och Allie börjar snurra på flaskan och den hamnar på Emilio.
- Jag utmanar dig att ge Sara en lapdance!
Emilio ställer dig upp och skakar på rumpan framför Saras ansikte och vi alla börjar skratta och heja på honom. Sara ger honom en vänlig smisk på rumpan och säger till honom att det räcker och han sätter sig ner.
- Min tur att snurra! säger han samtidigt som han tar ännu en klunk av sin öl.
Flaskan pekar tillbaka på Allie.
- Payback! Gå fram till baren och fråga om hennes telefonnummer.
Och han pekar på den rödhåriga bartendern som vi köpt drinkar av tidigare.
Allie är inte av den blyga sorten och går självsäkert fram till baren och viftar på bartenderns uppmärksamhet. Vi hör inte vad hon säger men vi ser att hon böjer sig över disken och viskar i hennes öra. Sedan kommer hon tillbaka till bordet.
- Jag ser inte att du fick något nummer? skrattar Liam lite hånfullt.
- Nej hon tände inte på tjejer annars hade hon följt med mig hem ikväll, ja om jag vore singel också vill säga, fnissar Allie.
Spelet fortsätter och denna gången pekar flaskan på Jonah.
- Jonah jag utmanar dig att kyssa Liam.
- Haha absolut! svara han och böjer sig över och ger Liam en lätt kyss på munnen.
Det är Jonahs tur att snurra och han sätter extra snurr på flaskan som denna gången pekar på Alen.
- Hmm din tur att utbyta lite saliv. Hångla med grannen till höger!
Först uppfattar jag inte vem hans grannen är men förstår vem det är när jag ser dem där bruna ögonen titta på mig igen.
Det är jag, jag ska hångla med han.
Mer hinner jag inte tänka förrän han lutar sig över mig och hans läppar nuddar vid mina. Dem är svala av den kalla ölen han nyss druckit. Han särar lätt på sina läppar och jag känner hans varma andedräkt mot min, jag gör som han och jag känner hur våra tungor möts i en sakta dans. Jag känner hur han pressar sig närmare mig och kysser mig ännu en gång för att sedan lämna mina läppar och dra sig undan.
Jag vill ha mer.
Men jag öppnar ögonen och känner mig plötsligt snurrig och en varm pirrig känsla sprider sig i kroppen.
Ögonblicket försvinner snabbt och spelet fortsätter. Jag tänker för mig själv att jag är onykter och därför jag reagerade som jag gjorde och att jag inte ska dricka mer ikväll.

Efter en stunds utmaningar som innehöll allt från att busringa till att dansa på bordet, bestämmer vi oss för att avsluta leken och drickandet och gå upp och dansa.
Vi dansar tillsammans och sedan hamnar jag med Jonah och vi dansar något som påminner om en oseriös bugg och vi snurrar och skrattar hejdlöst. Jonah är verkligen en rolig människa och jag känner mig så avslappnad med honom och skulle kunna se oss som riktigt bra vänner.

- Jag ska röka säger Jonah, Liam och Allie gör honom sällskap ut på terrassen.
Sara och Emilio dansar fortfarande med varandra och jag närmar mig Alen som nu dansar ensam.
Jag blundar och rör mig till musiken och det känns som om jag är i en egen liten bubbla.
Plötsligt känner jag ett par händer på mina höfter och en varm andedräkt bakom mitt vänstra öra.
- Vill du dansa med mig? hör jag Alen säga.
Jag nickar och vänder mig om utan att möta hans ögon. Vi rör oss över dansgolvet, utbyter några leende men säger inget till varandra.
Allie dyker upp och säger att Kim har ringt och han kommer och hämtar henne nu, hon frågar om jag ska åka med och jag funderar på mitt svar då jag har så kul och skulle faktiskt helst stannat en stund till. Allie ser att jag ser något besviken ut över hennes fråga och säger:
- Annars får du hitta någon du kan följa med hem. också ger hon mig ett flirtigt leende och höjer på ögonbrynet.
- Liams storebror ska hämta några av oss, vi kan köra henne hem. säger då Alen oväntat.
Mina tankar hinner tänka minst 10 olika saker, ska jag stanna här med några jag egentligen inte känner? Ska jag åka med dessa främlingar i bilen? Tänk så kör dem mig aldrig hem? Jag vill stanna en stund till, jag vill inte hem nu och att denna kvällen ska ta slut. Är jag galen, klart jag måste åka med Allie hem nu! Och jag vet inte vad som tar åt mig men jag hör mig själv säga.
- Jag stannar.
Och undrar om de egentligen var jag som sa de där.
Jag har fortfarande chans att ändra mig, men jag ser hur Allie pussar mig på kinden och jag ser hur hon går mot utgången.


Kapitel 2
Jag står och tittar på när Allie går och jag ser i ögonvrån att Alen studerar mig. Jag undrar vad han tänker och det ser ut som om han vill säga något men det gör han inte utan han tar min hand och leder mig bort till baren igen.
- Vill du ha något mer att dricka? säger han
- Nej tack, jag tror inte jag fixar att dricka mer, men vatten kanske. Han nickar och beställer.
Vi sätter oss ner på varsin barstol och vi får vår dricka och jag upplever att det blir en pinsam tystnad och jag försöker leta upp något i huvudet som kan vara passande att säga.
Men blir räddad av att Jonah kommer och lägger armen om mig och tar en klunk av mitt vatten som om det var världens mest naturliga sak. Jag tittar på honom och ler.
- Vi andra tänkte snart dra vidare på efterfest hos mig, ni ska väl med? säger han och tittar uppmuntrande på mig.
- Jag lovar det kommer bli asgrymt! tillägger han.
- Jag ska åka med Alen, Liam och hans storebror hem.
- Men kom igen, en liten stund? Liam ska ju med och antar att hans brorsa hämtar upp er hos mig då ju?
- Ah men okej, jag vill ju gärna komma hem sen så visst jag hänger med.
Och igen hör jag min egen röst som om den inte kom ifrån min kropp, vad sysslar jag med? Ring Allie och be dem komma och hämta mig, åk inte med dem på ännu en fest!
Och sen är där den andra lilla rösten som peppar mig, åk! Du kommer få jättekul!
- Kul! En dans till så sticker vi sen, jag bor nära så vi går dit.
Så avslutar Jonah vårt samtal och försvinner in i på dansgolvet.

- Hur känner du Jonah? frågar jag Alen.
Då jag verkligen undrar då deras personligheter inte alls passar ihop, men kanske kompletterar dem varandra?
- Min mamma och hans mamma är barndomsvänner och vi har växt upp tillsammans så han är som en jobbig lillebror med allt för mycket energi, men han tillhör min familj.
- Okej, så känner jag med Allie, vi känner varandra sen gymnasiet men hon känns som en syster och är den närmsta vän jag har.
- Mm. Du verkar gilla Jonah? säger han och studerar mitt ansiktsuttryck när han frågar.
Men jag tittar fortfarande inte honom i ögonen då det känns så intimt. Och jag kommer på mig själv att undra varför han tror det? Då jag är ganska säker på att Jonah är gay.
- Ja jag har ju nyss träffat honom men tycker han har en härlig öppen personlighet och skulle gärna vara hans vän.
- Mm.. Vad tycker du om mig då? fortsätter han. Och jag överanalyserar mitt svar och blir stum, vad ska jag svara? Och vad är mitt intryck av honom?
Jag känner att han tittar på mig och jag kan inte låta bli att lyfta blicken och titta i hans bruna ögon, dem är så vackra. Och jag tillåter mig själv att studera honom, jag tittar på hans ansiktsform som är något avlång, den korta skäggstubben, det mörka håret som är stylat, hans fyllig läppar som jag vet hur dem smakar och jag kan inte låta bli att slicka mig om läpparna vid tanken.
Han lägger huvudet smått på sned och tittar frågande på mig.
- Vad tänker du på? säger han
- På dig.
- Vad tänker du om mig då?
- Dina ögon, dem har så många olika nyanser av brunt och dem liksom skimrar. Samtidigt ser jag min hand som rör sig mot honom och jag smeker honom på kinden. Jag blir generad av hur oblyg jag är och jag känner hur mina kinder blossar upp och jag drar tillbaka min hand och i samma sekund ställer han sig upp och han känns ännu längre än vad han är och han lägger sin ena hand på min kind och böjer sig över mig.
- Jag vill kyssa dig igen, här. Också smeker han med tummen över mina läppar.
Jag drar efter luft och fuktar mina läppar, tittar på honom och säger
- Jag vill att du kysser mig.
Och våra läppar möts, mjuka, fuktiga och fulla av åtrå. Jag lägger min ena hand om hans hals och stryker den baköver nacken och känner hans varma hud under min hand. Han gör likaså på mig och jag känner att det pirrar i kroppen och den varma känslan vid läpparna sprider sig. Han stannar upp intill min mun och öppnar ögonen.
- Du är så vacker. viskar han och sätter sig ner i barstolen igen.
Jonah, Liam, Emilio och Sara kommer fram till oss och säger att dem ska dra hem till Jonah nu och vi följer med dem.

Det är mitten av oktober och höstluften är kylig men frisk. Det är så uppfriskande att komma ut och känna den lätta vinden i ansiktet.
Jag är berusad, av drinkar, tequila, av heta kyssar och oväntade känslor och nyfunna vänner.
Det känns i benen som inte styr riktigt dit jag vill, det känns i huvudet som är lite snurrigt, det känns i läpparna som fortfarande smakar Alen.
Alen, han sa att jag är vacker.

Jonah kommer fram och avbryter mina tankar och lägger armen om mina axlar.
- Så grymt kul att du hänger med! Gillar du jello shots? Jag har laddat upp i kylen!
- Nej det är bra för min del, tror ja kommer kräkas om jag dricker mer ikväll. Svarar jag.
- Lugnt jag fixar något annat.
Han lutar sig närmare medans vi går och viskar i mitt öra.
- Jag såg nog myspyset i baren, ni kan få låna mitt rum om ni vill?
Jag drar mig ifrån honom och slår honom på skoj på armen och blänger på honom med en låtsasarg min.
-Nej det behöver vi inte, det är inte som du tror.
Dem andra går bakom oss och kollar undrade på vad vi håller på med för att sedan fortsätta att diskutera ishockey, vilket jag också förstått är ett gemensamt intresse som Alen, Liam och Emilio har.

Vi kommer fram till Jonahs lägenhet, han bor i en 2a. Vi går in i en ganska stor hall där vi hänger av oss. I tv-rummet har han en stor röd soffa med plats för säkert 10 personer, svarta möbler med inslag av rött och hela rummet känns taget ur en inredningstidning.
Jag erbjuder mig att följa med ut i köket och hjälpa honom ta fram dricka och snacks.
I köket är det vitt och mörkgrått och känns lika modernt som tv-rummet.
-Sätter du in chipsen så tar jag drickan?
Jag nickar och sätter in dem på vardagsrumsbordet och jag sätter mig på en ledig plats i soffan, vilket är på den ena divanen bredvid Sara.

Jonah kommer in i rummet med jello shots till alla och ett högt glas som han räcker mig.
-Här Elle, en fruktig drink utan sprit, bara för dig.
Också avslutar han med en slängpuss. Jag tackar honom och brister ut i ett stort leende.
Liam reser sig och sätter i gång musik och drar upp Alen och dem börjar sjunga till låten sådär högt och tondövt som bara två onyktra personer kan.
Jag sitter i soffan och småpratar med Sara och får reda på att hon jobbar som veterinär och älskar sitt jobb, och nästa halvtimme pratar vi om olika djurraser och vad hon och Emilio brukar göra. Dem har varit tillsammans 1år men gjort slut några vändor men sen kan dem inte hålla sig borta från varandra. Ju mer jag pratar med Sara märker jag hur genuint snäll och omtänksam hon verkar, inte alls så kall som jag trodde hon va tidigare ikväll.

När vi sitter där börjar jag plötsligt känna hur illa jag mår och sätter mitt glas på bordet och rusar mot toaletten.
-Ojoj här va en som inte tål att dricka! skrattar Liam.
- Äh lägg av. svarar Alen.

Jag springer in på toaletten för att inte kräkas på golvet, jag hinner inte låsa dörren om mig men tänker inte så mycket på det. Utan jag har sikte på toan. Och jag kräks, det känns som om hela min magsäck vänds ut och in och allt som druckits kommer upp. Jag sträcker mig efter handfatet och sköljer min mun, hittar en handduk och torkar mig. Sen är det som all ork bara försvinner från min kropp och jag är tvungen att sätta mig ner på golvet.
Jag intalar mig själv att jag bara ska vila en liten stund innan jag går ut till dem andra igen. Men jag somnar sittandes på toalettgolvet hemma hos en kille jag träffat samma kväll.

Kaptiel 3
När jag vaknar är det ljust ute, men jag känner att jag inte sovit klart och jag vänder mig om och drar täcket över huvudet. I denna rörelsen råkar jag nudda vid någon i sängen. Och jag försöker samla mina tankar som rusar runt i mitt huvud, vem ligger i min säng?
Och minnen från gårdagen kommer då över mig, nattklubben, snurra flaskan, efterfesten, illamåendet, och jag måste ha somnat på toaletten, åh nej.
Hur kom jag till sängen? Vems säng ligger jag i? Jag försöker koncentrera mig innan jag flippar ut.
Jag drar täcket från huvudet och kollar mig omkring, en stor säng, svarta möbler i rummet med inslag av rött. Det påminner om Jonahs vardagsrum, jag är fortfarande hemma hos honom. Jag ligger i hans säng med kläderna på. Jag andas ut något.
Jag vänder mig åt vänster och antar att det är Jonah som ligger där, men min puls rusar iväg när jag upptäcker att det är Alen som ligger där och sover . Han har sin vita t-shirt och dem svarta byxorna från igår. Jag ser att hans vita skjorta hänger på en stol bredvid sängen.

Jag har sovit bredvid Alen i natt. Viskar jag så tyst att bara jag hör och känner efter vad jag tycker om det.
Jag kan inte då låta bli, jag synar honom med blicken. Min blick går direkt till hans läppar, och jag minns hur dem kändes mot mina.
Jag tittar på hans kinder där spåren av hans smilgropar syns. Jag låter min blick vandra neråt och jag tittar på hans bröstkorg, jag lyssnar på dem tunga avslappnade andetagen han tar. Jag följer min blick ner till tröjkanten som har glidit upp och avslöjar hans navel och huden ner till byxkanten.
Det kliar i mina fingrar och jag får en sån lust att vilja röra honom där, hans varma hud som kikar fram under tröjan. Jag märker inte att Alen inte sover längre, inte förrän han börjar prata.
- God morgon. Vad gör du?
Jag hoppar till och vaknar ur mina fantasier och vänder snabbt min blick upp.
- God morgon, inget, svara jag tillbaka och rodnar. Jag sätter mig på sängkanten så att jag har ryggen mot honom.
- Satt du och tittade på mig?
- Jag bara funderade på vad som hände efter jag somnade, ljuger jag.
- Ja du, vi undrade vart du blev av då du inte kom ut från toaletten igen. Jag gick och kollade och hittade dig sovandes mot badrumsväggen. Så jag lyfte upp dig och la dig här i Jonahs säng.
Liam, Emilio och Sara åkte hem och Jonah däckade kort därefter på soffan. Så jag gick och la mig här. Hos dig.
- Tack det var snällt.
Men egentligen är det enda jag tänker på är vad jag nyss satt och fantiserade om.
Jag kan bara inte sluta. Jag vill röra vid honom.
Sista chansen nu tänker jag, efter detta ska jag åka hem och fortsätta med mitt liv och detta kommer vara en rolig helg. Det är nu eller aldrig.

Jag vänder mig om och sätter mig på knä i sängen och söker efter hans blick.
- Jag tittade på dig när du sov.
-Mm. Jag såg det. Det såg ut som du satt och kollade på mina brallor.
När han säger de kan han inte låta bli att le och hans smilgropar blir synliga och hans ögon glänser mer än förut, det smittar av sig på mig och jag börjar skratta.
- Men nej! Jag tittade på din mage.
Jag sträcker mig fram och visar.
- Där.
Jag tittar på honom igen för att få någon sort av bekräftelse men han säger inget.
- Jag vill röra dig där.
Han säger fortfarande inget man han reser sig upp i sittande ställning och drar av sig sin tröja.
- Kom. viskar han och sträcker sin ena hand mot mig.
Jag kryper närmare och sätter mig grensle över honom.
Jag för min ena hand mot hans bröstkorg och nuddar försiktigt hans hund med mina fingrar. Mina ögon följer mönstret jag ritar runt hans bröstvårtor. Jag vänder min blick upp och ser att Alen har särat lite på sina läppar och andas tyngre.
Jag tar upp min andra hand och lägger dem båda på hans bröst och smeker han över bröstet. Sedan låter jag mina händer smeka sig neråt över magen och ner under navlen och jag drar mina fingrar längs huden där.
När våra blickar möts tar han sina händer om mitt huvud och kysser mig hårt, han pressar in sin tunga i min mun och jag följer hans rörelser. Hans läppar känns vilda, heta och underbara. Han flyttar sina händer hastigt till min rumpa, tar ett fast tag och välter omkull mig så att jag hamnar på rygg under honom i sängen.
Vi fortsätter att kyssas och jag känner hela hans tyngd pressas mot min kropp, hans bröst mot mitt. Han flätar in sina fingrar i mina och pressar mina händer hårt ner i madrassen.
Jag vill ha honom.
Han släpper mina läppar och kysser mig hårt och intensivt ner över halsen, nyckelbenet, ut på axeln och jag hör mig själv stöna. Känslan av att jag ligger fast under hans vikt är berusande och jag vill ha mer.
Jag lägger mina ben runt honom och känner igenom hans byxor att han är hård, jag lösgör mina händer från hans och för dem neråt och känner hans hårdhet utanpå byxorna, han stönar i mitt öra.
-Jag vill ha dig.
Och jag fingrar med gylfen för att ta av honom byxorna.
Just då knackar det på sovrumsdörren.
-Är ni vakna därinne? Jag är sjukt hungrig, kommer ni så sticker vi ner i stan och käkar frukost? säger Jonah och knackar igen.
Alen reser sig upp på sina armar, fortfarande med mig under med mina ben slingrandes runt honom.
-Vi kommer, 2 minuter.
Jag håller för munnen för att inte börjar skratta. Och jag ser att känslan sprider sig till Alen som får ett sånt där pojkaktigt leende och som vi gjort något busigt och inte vill bli ertappade.
Han lösgör sig från mina ben och kliver av sängen och tar på sig sin t-shirt, sneglar bakåt på mig med den där blicken igen och jag känner hur dem bruna ögonen går rakt in i min själ. Han ler och går ut till Jonah. Kvar ligger jag på sängen, upphetsad av våran stund men inte tillfredsställd. Och begäret jag kände har inte slocknat utan de känns som om min hud brinner.

Jag älskar att läsa böcker, och skulle vilja skriva mer än vad jag gör..
Yenni är medlem sedan 2020 Yenni har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren