Publicerat
Kategori: Novell

Bussen

Jag äter upp flingorna snabbt innan bussen kommer, rycker till mig väskan och springer ut i det kalla regnet. Jag springer så snabbt jag kan in i bakdörren på bussen. Jag är först på, jag springer längst bak i bussen och hoppar på sätet. Busschauffören säger hej till mig och jag säger hej tillbaka, bussen börjar köra och det skakar till lite. Vid nästa stopp hoppar 6 personer till på och nästa ca 9. Det är ganska långt till skolan, ungefär 3 mil. Det är mycket skog på vägen, med tallar, granar och mossa. Jag hör ett slag, det är Grevert som har slagge med Michal. Michal är min kompis och han håller på att förlora, busschauffören bryr sig inte. Jag slår i huvudet i taket av bussen när jag reser mig upp, jag går fram till dem och stoppar dem från att slåss. Grevert slår till mig och ser väldigt arg ut, jag säger “- Jaha så du vill slåss?” Grevert var trots allt en av de starkaste i klassen men med ett slag på käkbenet så slog jag den ur led så den bara hängde, det var väldigt brutalt men om han ville ha ett bråk så skulle han få det bråk han ville ha. Han slår ett slag men han missade för att han blundade i smärtan han är i och håller den andra handen på käken för att hålla ihop den, jag slår han på näsan med knogen så att den går sönder. Han lägger sig ned på marken och jag slutar slå han och säger “- Så mucka inte med mig eller några jag känner...” Jag, Lars-olof hade besegrat Grevert.

Skriven av: okänd

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren