Publicerat
Kategori: Novell

Dammråttan

Det var en gång en dammråtta, eller var det damråtta? Jaja, i alla fall så blev hon uppdammsugad av en dammsugare. Inne i dammsugaren så fick hon inget syre, så hon dog.
Men varför berättar jag om den här dammråttan? Jag skulle ju berätta om en annan dammråtta.
Dammråttan vid namn... Jens med e!!
Jens med e var en väldigt stilig dammråtta.
Han var fin och grå, med lite avklippna tånaglar i. Flickdammråttorna flockades runt honom, men det kanske berodde på att han använde axe. Ni vet ju, axe är som mögelsvampar för damdammråttorna, de kan inte hålla sig borta!
Jens med e fick många barn, alla med olika mödrar. Men eftersom de alla blev uppdammsugade så fick inte Jens' fru reda på det.
Jens med e var lycklig, men så en dag bestämde sig familjen Jens bodde hos sig för att flytta. De hade storstädning, och då kom inte ens den sluge Jens med e undan. Han dog.
Slut.

Skriven av: Louice Svedin

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren