Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Den meningslöse mannen

Hennes meddelande:
”Tack, men nej tack! Din lustiga personlighet kan jag få en bättre verision av på nätet, kuken din är mindre än min dildo - och ryggraden din kanske visar sig efter din begravning?”

Meddelandet kom knappast som en överaskning. Han hade hoppats på en något mildare avhysning den här gången eftersom han ändå hade lyckats få henne att komma ett par gånger under nattens lek trots bristen på känslor. Var det bara teater? eller var det så att det var han som blev utnyttjad av hennes lustar – och hon faktiskt kom?
”Skit samma”.
Han har fått ligga i alla fall. Att han inte kom är ju inte hennes fel.
”Önskar man kunde lära sig att ta för sig, inte bry sig så jävla mycket om vad hon egentligen tycker, känner, önskar sig, åtrår”.
Nej, han kan inte sluta bry sig i alla fall.

Personligheten? Är det något fel på hans personlighet nu också? Helvete, hon skratta ju i alla fall igår innan hon frågade om han skulle bli med hem till henne, i baren. Han hade dragit sina vanliga skämt och hon hade skrattat, visat lite för mycket dekolletage och viskat något i hans öra. Vad det var hon viskade hörde han inte eftersom det alltär för hög musik kvart i tre. Han hade lagt armen runt hennes hals och försökt kyssa henne, där och då. ”Mina vänner kan ju se oss!” hade hon sagt och fört undan hans arm med en min som tog honom ur illusionen om att han var värd något att ha. Hon hade ju ingen, så varför skulle det vara ett problem? Då visste han vilken typ av natt det skulle bli. Han ville ändå inte vara utan den fysiska närheten. Värmen. Fuktigheten. Hoppet. Han visste att han skulle bli besviken igen men kunde inte förmå sig att åka ensam hem, förnedrad. Till den där ensamma, kalla sängen som skriker på en alla andra dagar i veckan, i den lilla lägenheten som bara en håglös idiot som han skulle kunna tänka sig att bo i. Lite senare gjorde han som hon ville och skaffade en taxi som tog dom hela vägen hem till hennes välordnade tvåa.
Hon satte sig vid sidan av honom i baksätet och sa sin adress. Han la den på minnet.
”Den kan vara bra att ha om jag lyckas inatt”.
Tydligen inte. Han kom inte ihåg den nu i alla fall. Han var mer upptagen av att le och söka hennes blick så hon skulle se hur nöjd han var för att han skulle landa med henne. Hon måste ha sett att han sökte hennes hand där i baksätet och drog sin lite tätare till sig, vände blicken ut genom sitt fönster men han behöll sitt leende på. Han visste ju vilken typ av natt det skulle bli. Men han skulle få ligga i alla fall. Trycka bort ensamheten under en av veckans nätter. Få känna hennes læppar trycka sig mot hans, hennes armar runt sig. Lite kroppslig värme och fuktighet, med doft av alkohol och smak av dåligt självförtroende.
Hon var ju ganska snygg. Inte en bomb, men ändå. Inte så ofta man har chansen på en sånn päronformad röv. Hennes blick lyste när hon stod där i baren med sina vänner.
”Skulle den lysa så inatt?”
Han visste ju egentligen svaret redan då men kunde inte sluta hoppas.
”Den här gången.”
Bara han kunde få henne att se vem han egentligen var. Smart, arbetsam, ambitiös och en högst moralisk person. Andra tyckte han var omtänksam, rolig, självsäker, såg bra ut och hade det mesta gåendes för sig, i hans riktining. Ändå kunde han aldrig träffa en kvinna som ville ha honom.
”Kanske skulle skita i moralisk?”
Nær dom kom innanfør dørren gick hon på toaletten. Han tog sig till rätta i hennes soffa och tog ett glas vin. Han kunde behöva döva hjärnan lite så han inte saknade den intellektuella interaktionen för mycket. Hennes onyktra blick gled över honom när hon var klar och fyllde sitt glas. Han log, tog hennes hand och drog ner henne i soffan. Hennes hand lät glaset vara och tog hans andra hand och la det över sitt bröst redan under den första kyssen.
”Hans personlighet”, troligt..

Hon klagade fan inte när han hade den i henne.
”Då passade det, ta mig fan”.
Den har inte blivit mindre nu, enda skillnaden var storleken på hennes ego.
”Låt det inte gå in på dig, du är större än så. Haha”.
Hon hade vart ganska skön, stönade lite mindre än han egentligen ville få henne till. Kyssarna var ganska taffliga men kom sig efterhand, likaså tempot och deras rörelsemönster. Hon hade släckt lyset när hon la sig i sängen och han visste bättre än att be henne slå det på igen.
”Undrar om hennes blick lyser.”
Kuddarna och täcket flöt runt i sängen och hon hade händerna lika ofta på dem som på hans kropp.
”Kanske det beror på nya sängkläder? Sluta nu.. men på riktigt, varför i helvete måste dom hålla på att slita i sängkläderna?”.
Han lärde sig henne ganska snabbt, de flesta kvinnor fungerar på ungefär samma sätt, trots allt. När hon hade kommit den andra gången och han var törstig ursäktade han sig och undrade om hon hade nått att dricka.
”Snälla, hämta vatten, tänd lampan och ligg och prata lite, om nått som betyder något.”
-Glasen står över diskbänken.
-Vill du ha?
-Ja.
När han kom tillbaka hade hon börjat snarka. Han drack upp vattnet och la sig vid sidan av henne och la armarna runt hennes nakna rygg.
”Skönt, men varför är det alltid jag som håller om henne?”
Han lekte med sina fingrar på hennes hud och njöt av hennes andetag innan hans medvetande släppte taget.

När han vaknade så låg de båda två på hennes sida av sängen, precis som om hon hade flytt och han hade följt efter hela natten. Försiktigt drog han sig tillbaka till ”sin” sida av sängen då hon vaknade.
-Åh, fy fan vilken huvudvärk jag har.
-Mhm. Ska jag hämta vatten? Eller Cola? Vad vill du ha?
-En huvudvärkstablett. Det ligger i badrumskåpet.
Han hämtade det och ett glas vatten och kröp ner i sängen, la sin hand på hennes mage. Hon drack upp och vände sig om, bort från honom. Handen gled nästan av hennes rygg när hon vände sig om men han följde efter henne i rörelsen så handen låg på hennes sida och han flyttade sin kropp intill hennes och de somnade om. Han vaknade av att han var kåt. Kuken var mellan hennes skinkor och han sökte hennes bröst med händerna.
-Sover du?
-Mhm..
-Säkert?
Han tog hårdare i hennes bröst och andades tungt i hennes nacke.
-Jag har ont i huvudet. Orkar inte idag..
-Säkert?
Han juckade lite och kände obekvämt hur huden på ollonet stramade mot hennes torra skinkor.
”Om jag bare hade lyft den så hade jag vart ”hemma” nu. Då hade hon inte klagat över någon jävla huvudvärk.”
-Mm.. Skönt, men jag orkar inte.
-Då får jag väl ta mig en handtralla då?
-Gör som du vill.
-Du vet vad jag vill..
-Ja, men jag orkar inte, och jag har ont i huvudet.
Efter en tung suck kom kuken ner, kläderna på och låset upp.
”Ryggrad, nej. Våldtækt, nej. Moralisk, ja, Smek henne först nästa gång. Borde fan vara olagligt för en kvinna att skicka hem en man utan ha hjälpt honom fram.”

Hans meddelande:
”På väg hem och skal tokrunka nu. Ska jag vänta tills ikväll så att du kan hjälpa till? ;)”

”Enkelt sätt att få ett snabbt, smärtfritt avslut. Oavsett svar.”
Han skulle ju inte det. Vandringen gick inte bara sakta längs havet utan också skyndsamt i huvudet.

\alternativ 1\
Vad är det egentligen som gör att man kan förnedra sig själv på det här sättet?
Kan saknaden göra en till masochist? Hon tror säkert att hon har gett mig en bra natt, och är förvisso medveten om den dåliga morgonen men skiter ju tydligen i det. Fotbollskillarna kommer att skratta och ironiskt sæga ”Va fan, hon är ju snygg, ju! Var du så full att du inte klara av att komma då får du fan skylla dig själv!”
Han ler lite skevt. Informasjonen om att han inte var särskilt full alls, struntar han i att dela med dem. Leendet ses som överlägset av de andra, och de önskar själva att de var singel. Då kunde de oxå få ligga runt lite, familjefäder och de andra som flytt från sina lägenheter för att spela fotboll.

\alternativ 2\
Tankarna rusar. Mannligheten likaså. Bara åt olika håll. Båda två.
”Självbild, vad är det? En picasso. Guernica. Lika trasig. Vacker och trasig. Vacker?
Kanske bara trasig. Precis som Guernica. Och honom. Han som går längs havet. Vackert, vad är det ändå? Du fick ju ligga i alla fall, och det är ju bra, det vet alla.”

? Ungefär så. Fråga om du vill veta!
Evert är medlem sedan 2018 Evert har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren