Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Den vilde gingern

Det var en mörk sunkig natt i juli. Jag gick på den våta marken i mina bara fötter samtidigt som jag lyssna på Eddie Meduza i mina nyinköpta hörlurar. Plötsligt hörde jag något skrämmande ljud som närmade sig med raska steg. Jag stannade hastigt upp, tog av mig mina hörlurar och började lyssna var det skrämmande ljudet kom ifrån. När jag har stannat och lyssnat ett tag hör jag att det kommer ljud från flera olika ställen. Jag blir jätte rädd & nervös. Jag blir helt röd i hela ansiktet & börjar kallsvettas mer & mer. Sen såg jag borta i skogskvisten att det var flera WINNERBRRRRRÖÖÖÖN som slogs med lasersvärd mot en flock blodtörstiga gingers som slogs med sina nyinköpta pølsar. Det var en jämn strid som slutade med en hårfin seger för WIIIIINEEERBRRÖÖÖNA. Detta ledde till att det mycket sällsynta flockdjuret gingers blev utrotade. Alla utom en tapper krigare vid namn Viktor, under striderna gömde sig viktor i betongdjungeln. Så nu är Victor den tappre fridlyst i hela landet. Men helt plötsligt en dag så hängde Viktor sig för att han tyckte det var tråkigt att vara den sista gingern.

Snipp snap slut så va novellen slut.

Skriven av: Lucas

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren