Publicerat
Kategori: Novell

Det går aldrig riktigt som det ska

Nu åker flyttbilen igen. Inte med samma glädje och berusande känsla som första gången, nu är det lite kallare med bitterhet och besvikelse. Det gick inte riktigt som det skulle, tänkte han och drog några bloss under fläkten, det går aldrig riktigt som det ska. Det kunde varit underbart, det var ju underbart stundtals men det var dåligt också, fruktansvärt dåligt och det kunde ha varit underbart. Det är mycket som kan vara annorlunda, tänkte han och borstade tänderna framför sin spegelbild, vem är jag och vad vill jag. Alltid samma rädsla när man möter sig själv vid vissa vägskäl, vem är jag och vad vill jag, tänk om, hade något varit annorlunda, tänk om.
Det var tomt nu och ännu ett kapitel var på väg att avslutas, de där förbannade kapitlen, tänkte han, det är de som gör en så förtvivlad och rädd. Det är så mycket som lämnas upp till en själv, så mycket tomhet som måste fyllas och så mycket rädsla som håller en tillbaka från att göra det, de där förbannade kapitlen, tänkte han och la sig i sängen.
Nu brukade han stryka hennes hår, prata om hur fin hon var och hur mycket hon betydde för honom och hans röst fick henne alltid att må bra, känna sig trygg. Hon skulle trycka sig mot honom, vila på hans arm och somna av hans närhet, han skulle prata och stryka hennes hår tills han märkte att hon sov, sucka och bli förnärmad men nästa morgon skulle han koka kaffe åt henne bara av tacksamhet, tacksamhet till att hon ville vara med honom och somna på hans arm.
Det gick inte riktigt som det skulle, tänkte han och torkade sina tårar mot kudden, det går aldrig riktigt som det ska.

Skriven av: Stefan Ek

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren