Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Det var aldrig åt mig du kollade

Jag är på väg till dig, på väg för att säga det vi inte sa förra gången, och gången innan dess trots att vi försökte.
Men nu, saker och ting ska få en förändring. Vi ska få en förändring.
Tystnaden emellan oss ska förvandlas till skratt och tankar.
Det är menat att vara så, vi har hittat tillbaka till varandra förut och kan göra det igen.
Men vi måste våga, våga säga det där som sitter så långt inne.
Vi är tvungna att dra ut det, hosta upp det, om tystnaden ska försvinna.

Jag är på väg till dig för att säga det vi inte sa förra gången.
Jag visste vart du skulle vara, och självklart hade jag inte fel.
Du står där, kollar mot mig och ler. Ett lugn lägger sig över mig. Det kommer kanske bli bra ändå, avståndet minskar mellan oss.
Leendet blir större. Jag står framför dig, och du ler som aldrig förr, men någonting är fel, du kollar inte på mig.
Jag vänder mig om, följer din blick. Knäna sviker mig. Där står hon. Med det perfekta bruna håret och havsblåa ögonen.
Det är henne du ler åt.
Min kompis.

Skriven av: Fredrika S

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren