Publicerat
Kategori: Novell

Drömen blir sann.

Varför skall han vara så vacker? De stora blåa ögonen som bländar, hans fina näsa, det vackra leendet hans läppar bjuder på, hans vackra hy, allt så perfekt!

Jag hade gjort vad som helst för att kyssa dessa underbara läppar. Men vad får mig att tro att han vill ha just mig? Skulle det någonsin kunna bli vi två? Nej. Vi kommer från två olika världar. Han är ute efter den perfekta tjejen, som i hans ögon inte är jag utan rätta motsatsen. Men tänk om det inte är sant? Tänk ifall jag är den rätta? Blir världen en lyckligare plats om vi två blir en?
För mig blir den det. Jag vill inget hellre.
Jag är inte ensam om att ha känslor för honom. Alla tjejer är så gott som galna i honom. De är på honom stup i kvarten. Alla förutom jag…

När jag ser honom verkar det inte som att han är ute efter ”miss perfekt”. Det verkar som att han inte är intresserad av någon alls.
Han är annorlunda. De flesta killar hade tagit för sig; ”vem vill inte ha en tjej”, brukar de säga. Men mitt hjärtas ägare säger inte sådana saker. Han läser, han försvinner i böcker. Han verkar gömma sig i dem, så som jag.

Nu sitter han där, 20 meter ifrån mig. Han sitter på en stol och läser. Min kropp förde mig mot honom. Jag vill egentligen inte, men mina ben lyder mig inte. Nu står jag framför honom. Han vrider upp blicken från boken och kollar rakt in i mina ögon.
– Hej.
Hans röst är som musik i mina öron. Hans leende är det charmigaste ett par ögon någonsin kan skåda!
- Hejsan, säger jag omedvetet. Min mun lyder mig inte, jag vill bara skrika att jag älskar honom, men det går inte. Vad är det du läser? säger jag snabbt.
- Jag läser lite i Bärnstenskikaren – Den mörka materian 3. Det är en fortsättning till Den mörka materian trilogin. Men jag har inte…
- Va? De har jag också läst, jag har läst alla tre, avbryter jag glatt. Ett leende på mina läppar blottas. Jag hatar mitt leende, men det går inte hålla tillbaka det nu när min lycka är obeskrivlig.
- Jasså? Vad tycker du om dem då? Han verkar intresserad.
- De var jätte bra. Jag måste erkänna att det är de bästa böcker jag läst!
Det var helt enkelt mycket lättare att prata nu. Jag kände mig tryggare i mig själv när han nämnde något som jag gillar – böcker.

Vi pratade en lång stund, om böckernas syfte. Det var den bästa dagen i hela mitt liv! Efter den dagen blev vi vänner, nära vänner. Och slutligen fann vi lyckan i livet - Oss själva.
Det kan inte bli bättre. Vi har varandra nu, och för alltid skall det så förbli. Vi gör allt tillsammans. Det var mycket som vi inte visste om varandra, t.ex. Att båda gillade att filosofera. Det är det bästa jag kan förmå mig att göra. Sätta på sig ett par hörlurar och fundera på livets mening, om livet utanför vår planet, Tellus, om allt! Men nu behövdes inga hörlurar längre. Nu har jag honom! Nu har jag min underbara pojkvän som jag älskar mer än livet.






Av Victoria HT04

Skriven av: Victoria

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren