Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Du kanske aldrig kommer att få veta

Du lägger din hand i min och regnet slår som stenar mot mina kinder, men det gör inte ont. Det ända jag kan känna är din varma hand och det enda jag kan se är dina blåa ögon som ser in i mina. Regndropparna rinner nerför ditt ansikte och jag känner hur fjärilarna inuti mig flyger som aldrig förr. Det är något du gör med mig, något som är omöjligt att beskriva.

-Kan ni sammanfatta vad vi har lärt oss den här lektionen?

Jag rycker till och tappar pennan som ligger i min hand. Jag ser i ögonvrån hur du sneglar mot mitt håll och för några sekunder känns det som att du har läst mina tankar. På ett sätt skulle det vara det bästa, på ett sätt önskar jag mer än något annat att du skulle kunna ha läst mina tankar just nu. För jag kommer aldrig att kunna beskriva i ord hur jag känner för dig, det skulle vara så mycket lättare om du bara fattade, utan att jag behövde prata.

Vi reste oss upp från stolarna och började gå ut ur klassrummet. Du tog henne runt midjan och ni gick skrattandes ut från klassrummet tillsammans, utan en blekaste aning om vad jag känner, utan en blekaste aning om hur många fjärilar som flyger inuti mig när jag ser på dig.
Det är något som du kanske aldrig kommer att få veta.

Skriven av: lovisanora

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren