Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Du sa aldrig vart

Romeo var blödande vid rosens tagg jag visste inte hur det hela låg till medan jag låg i sängen och rökte röda Marlboro och läste ur en bok av Camus. Någonstans i bakgrunden hördes en gammal Leonard Cohen lp och på golvet låg vinflaskorna från igår tomma.
Det var i december och det knakande julaftonen var bara någon dag bort, du skulle iväg du säga aldrig vart. Jag fimpade cigaretten och vände blad tände ett nytt minne ur gårdagen kom flygande. Jag hörde fortfarande ditt skratt ur din mun vars läppar var alldeles röda av ditt vackra läppstift. Du stod och målade en vacker tavla och var kläd i endast min flanell skjorta jag rökte och drack som om jag aldrig hade gjort nått annat, och ibland vände jag på skivor du dansade fram i min sorgsna lägenhet med din stora pensel. Någonstans i ditt virrvarr slog alkohol till och mina ögonlock släktes.


Håkan är medlem sedan 2016 Håkan har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren