Publicerat
Kategori: Novell

Du tar dina egena beslut.

Jag fattade inget, jag fattade inte varför just mitt liv skulle vara så kaosit. Mitt liv har alltid varit upp och ner. Allt började sen jag var 9 år, de började med skolan. Att jag varje dag var tvungen att gå till skolan och må dåligt, att en 9 åring gick runt och tänkte på självmord när barnet egentligen ska leka eller göra något annat. Så jag bytte skola men det tog tid eftersom min mamma trodde inte på det jag hade att säga. Jag började i en ny skola och fick vänner dock blev det dåligt hemma. Jag fick gå runt varje dag och höra hur mina föräldrar bråka och ville skilja sig, jag fick gå runt varje dag och höra hur min pappa vill dö och hur han vill ta livet av sig. Jag vet att jag inte kan göra något förutom att vara snäll och inte prata om mina problem. Men de var inte lätt, speciellt när man själv inte mår bra. Inte nog med det så mådde jag dåligt över hur jag ser ut och en tid så vägrade jag äta, jag har börjat äta igen och jobbar på det. Men de är inte häller enkelt när man går runt och gemför sig med alla andra smala fina tjejer och du själv inte ens trivs hur du ser ut. Jag gick runt och trösta mig med att säga att jag ska göra plastikoperationer när jag fyller 18. jag gick runt och tänkte om jag ska ta självmord för att få slut på allt lidande men jag har en liten bebis att leva för. Ifall hon inte hade funnits så hade inte jag häller funnits, då hade jag hoppat framför de tåget och allt hade blivit svart. Jag skulle ha begått så stor synd.
Jag hittade min väg tillbaka, jag började tro på gud och kom upp på rätt väg. Jag behöver fortfarnade hjälp med hur jag hanterar mina känslor men jag har börjat tänka posetivare på livet. Så det kan finnas ett lyckligt slut, du själv formar hur det ska bli. Deär olika för alla vissa behöver mer tid och vissa behöver mindre. Men man kan alltid forma sitt liv hur du vill ha det.

Skriven av: mr.Red

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren