Publicerat
Kategori: Novell

En bra bok

En bra bok ska vara spännande lite sorgsen och passa din egen stil.

Varje människa hittar bara en bra bok i livet. För det mesta så säger man att alla böcker är bra, men har du gråtit hela natten efter du läst dom?

Jag själv har inte hittat min bok, men jag har gråtit efter tre böcker. Men aldrig så mycket som jag tror jag kan när jag hittar den rätta.

Boken ska självklart inte heller vara för sorgsen, men dom där tårarna kan ju komma av glädje också. Glädje kan ju innebära massor, men just du har din egen glädje som får dig att gråta.

Många barn tycker det är tråkigt att läsa, men man kan hitta boken som vuxen också. Jag har tyvärr själv aldirg hört om någon som inte hittat "sin" bok, och jag hoppas jag slipper det.

Men man får inte glömma författarna också. Om du hittar "din" bok måste du tänka lite på författaren. Kanske läsa fler böcker från just denna författare och kanske trodde du att du hittat din drömbok, men kanske finns det fler böcker som är ännu bättre.

Du måste tänka utanför din värdlsdel, som vi bor i Europa, det finns massor av böcker i Asien,Afrika och överallt!
Just därför är din drömbok kanske inte drömboken för dom i en annan världsdel.



Om inte tror på mig behöver du inte det. Detta är egentligen bara min egen tro om människor.







Skriven av: Maja176

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren