Publicerat
Kategori: Novell

En dag i skolan



Hon satt lutad över bänken och stirrade rakt fram utan att se vad som var framför ögonen på henne. Det var pratigt i klassrummet. Hon frös över hela kroppen och hela magen värkte av hunger. Någon lutade sig över hennes bänk och sa något. Det kunde vara med henne denne någon pratade med men det kunde lika gärna vara med någon annan.
Någon ropade hennes namn men hon lyssnade inte. Farför skulle någon prata med henne om det inte var för att reta eller håna henne. Hon hade för länge sen slutat hoppas på att någon skulle lägga märket till hur hon hade det.
Fröken tystade ner alla och började prata. Alla pennor raspade förutom Saras. Nu delade fröken ut böcker, fast Sara fick ingen. Dom fortsatte att skriva och skriva. Efter ett tag sa fröken att man fick gå ut en liten stund och sträcka på benen om man ville. Alla rusade ut. Alla utom Sara som satt kvar vid sin bänk och kämpade emot impulsen att svimma.

När dom andra kom in i klassrummet låg hon på golvet. Hon hade slutna ögon och andades knappt. Ingen gjorde någonting. Fröken fortsatte gå igenom saker på tavlan. Allas pennor raspade förutom Saras. När lektionen var slut rusade alla ut för att gå på lunch. Men Sara skulle inte ha gått till matsalen med dom andra.
Hon skulle ha släpat sig ut ur klassrummet för att med sin knorrande mage gå och sätta sig någon annan stans. Fröken gick sist ut ur klassrummet. Hon låste dörren och gick med sina höga klackar iväg mot personalrummet.

Några timmar senare kom en städerska in i rummet. Hon gick in i rummet med sin skurmopp och hink men stannade halvvägs genom klassrummet. Hon sprang skrikande ut. När hon kom tillbaka hade hon med sig några fler. Dom kallade på ambulansen och Sara lades så snabbt som möjligt in på sjukhus.

Men hon hade slutat andas för länge sen.

Skriven av: A/M. GG

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren