Publicerat
Kategori: Drama noveller

En Förbjuden Kärlek del 1

Jag vaknade med ett ryck. Jag kollade på klockan och såg att den var halv nio. Jag var tvungen att gå upp om en halv timme. Idag har jag mycket att göra tänkte jag och suckade. Ibland undrar jag varför jag hade blivit gymnasielärare egentligen. Jobba massa sena kvällar och helger med rättningar och planeringar. Jag har varken barn eller flickvän så jag har ju tid över. Jag kunde känna mig lite ensam ibland, annars var det egentligen inget som störde mig.


Rättning av matteprov och att en kompis kom förbi på kvällen stod på schemat idag. Det var min kompis Emma som skulle komma på besök. För mig var hon bara en väldigt nära vän men om man skulle fråga henne så var det nog mer än så, och det värsta var att hon inte fattade att jag inte var
intresserad av henne. Men jag vågade inte säga det till henne heller.


Väckarklockan ringde och jag suckade och gick upp. Jag var en morgonpigg människa men just den här morgonen ville jag inte gå upp ur den varma sängen. Efter frukosten så började jag direkt med rättingen av matteproven.

Lika bra att få det gjort tänkte jag och suckade...

Första provet i högen var Amandas. Hjärtat gjorde en volt och jag blev varm i hela kroppen. Samtidigt skämdes jag över min reaktion. Jag har haft Amanda i ett och ett halvt år ungefär. Amanda hade tillkommit till naturklassen i 2:an, eftersom hon bytte skola.

Jag minns det som igår, när Amanda började i klassen. Det var efter sommarlovet som hon skulle börja. Hon kom in sist av alla in klassrummet. Hon verkade inte särskilt nervös, hon gick till en ledig plats och satte sig ner. Jag följde varenda steg som hon tog. Mitt hjärta började dunka och det började pirra i magen. Hon var väldigt solbränd och hennes blonda hår var solblekt. Hennes gröna blus matchade perfekt med hennes gröna ögon. Jag bara stod och stirra på henne. Jag vaknade upp ur min dröm när Frida, som också var mentor för klassen, puttade lite på mig och sa:

" Välkommen till klassen Amanda. Jag heter Frida och undervisar i engelska och det här är..."

" Johan... mattelärare" mumlade jag och mötte Amandas blick. Hon log mot mig. Jag blev varm i hela kroppen och vinglade till lite.

Jag vaknade upp ur min dagdröm och märkte att jag fortfarande inte hade börjat rätta Amandas prov. Jag visste mycket väl att en lärare och elev verkligen inte fick ha något slags förhållande, förutom "lärare-och elev relation" såklart. Sedan var jag ganska säker på att Amanda inte kände så som jag kände för henne. Sist men inte minst så var Amanda Amanda 18 år, jag var 30, det skiljer alltså 12 år mellan oss. Perverst, tänkte jag.

Över två timmar tog det att rätta alla proven. Sedan så började jag att städa och fixa till besöket ikväll. Jag hade ingen lust att få något besök idag. Emma var det absolut inget fel på. Hon var en av mina bästa vänner men den senaste tiden hade jag märkt att hon ville ha mer än vänskap. En gång hade vi nästan varit på väg att kyssas, men jag hade avbrutit det i sista sekund. Jag slog bort minnet. Jag kunde verkligen inte se på Emma på något annat sätt än en väldigt god vän.

Klockan var halv sju och om en halv timme skulle Emma stå i hallen. Jag hoppade in i duschen och gjorde mig sedan iordning. Prick klockan sju plingade det på dörren. Jag gick och öppnade och där stod Emma och log brett med en blombukett i handen. Hon hade en väldigt fin röd klänning på sig (lite för fin för en kompis middag) som matchade hennes kastanj bruna hår och ögon.

"Hej" sa hon och gick fram och kramade mig innan jag hade hunnit svara. Jag var över 1.90 lång och hon 1.70 så hon fick sträcka lite på sig och jag böjde mig lite. Vi stod där och kramades några sekunder och jag försökte avrunda kramen. Tills slut slutade hon och jag suckade lite lättat. Jag gjorde en välkomnad gest och bad henne gå in och sätta sig.


Vi åt maten och jag sa inte så mycket under måltiden. Jag satt mest och lyssnade på henne och hennes vardagliga problem. Hon släppte mig inte med blicken en enda gång och ibland blinkade hon till lite. Det gjorde mig lite nervös. Efter maten så föreslog jag ett parti poker. Hon gick glatt med på det. Vi hade spelat några omgångar tills hon plötsligt sa:

" Hur går det med kärleken då?" Hon log stort mot mig och väntade på mitt svar. Jag såg nog ut som ett frågetecken men lyckades ändå få ur mig ett svar:

" Eehhm... nja, inte så värst bra. Själv då?"

" Det finns väl alltid nån" svarade hon och blinkade mot mig. Jag nickade och sänkte blicken mot korten istället.

"Blir det inte lite... ensamt då?" Frågade hon och ställde sig upp och började långsamt gå runt bordet till min sida. Jag började genast kallsvettas. Nu stod hon bara någon decimeter ifrån mig. Hon la sin hand på min axel och började smeka min arm. Jag tittade upp mot henne. Hon böjde sig långsamt mot min mun...

DDDRRRIIIIINNNNGGG!!!! Båda hoppade högt och det tog ett tag innan jag fattade att det var min mobil som ringde.

Tack som fan.

Jag hann se en besvikelse sprida sig i Emmas ansikte innan jag svarade i mobilen.

"Hej det är Johan."

" Hej det är.....lsson."

" Vem sa du?"

"Amanda Karlsson, din elev." svarade en ganska stressad röst. Mitt hjärta hoppade nästan upp i halsen på mig.

Skriven av: Okänd

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren