Publicerat
Kategori: Novell

En spök-novell

För ungefär 20 årsen dog en ung flicka i en tragisk olycka.När Fanny skulle gå ut till stallet för att ge sin häst Trecy mat så blev det mörkt å kallt i stallet men var kom det ifrån? det blev bara kallare å kallare till slut så frös både Fanny å trecy igäll fannys mamma å pappa var så lednsa över deras dotters död så de begravde henne på kyrkogården. hästen på deras gård ( Trecy född 1991 e. triad u. tamina).Idag så har man glömmt bort den histrien. nu bor Johanna i ett hus i södra england med sin familj med en fin gård med massor av beteshagar å fina ridvägar de har även ett fint stall med vackra boxar. Johanna ägade ett vackert arabsto vid namn samira hon var svart med en vit stjärn i pannan.johanna upptäckte att samira inte var sig själv idag utan mera vild å galen, hon bockade å stegrade för det minsta som om hon var besatt av en demon, eller något annat. samira brukade alltid vara lung å tillgiven ( hon brukade alltid komma till en i hagen eller om man stog i hennes box.) johanna gick till samiras box hon skulle ge mat o vatten, å säga gå natt till sin älskade häst. hon stängde boxdörren och gick ut hon släckte lampan stängde stalldörren hon gick upp till huset.men hon kände en nervaro det var som om någon följde efter henne.men det var inget som var där? så vad nu då? johanna tänkte väl att det var väl en kännsla för att det fanns ju ingen där.hon gick in genom dörren hon stängde den efter sej.Johanna gick in till huset som låg ca 30 meter från stallet hon skulle sova inne i natt hon gick in i vardagsrummet hon skulle titta på tv. hennes mamma kom in.hon skulle höra hur det var med hästen - johanna sa att det var bra med samira.mamma kan jag få betäcka samira i år? johannas mamma sa - ja det får du bara om du hittar en bra hingst till henne. ja det gör jag lovar det. johanna sa god natt å gick upp för trappan till sitt rum.hon kom på att hon skulle kanske gå till badrummet.hon gick in i badrummet stängde dörren hon borstade tänderna tvättade ansiktet.hon gick till sitt rum. hon byte om till nattline. hon hämtade en bok kröp ner under täcket... klockan var ungefär 02.40 då väktdes hon av att någon eller nån, hon vart rädd å tycktes se nån som var i rummet men hon såg inte riktig vad det var hon såg bara en kontur av nån av en person. eller nått annat det var så mörkt i rummet.hon blev jätterädd men hon tänkte på att hon skulle till stallet å sköta om sin älskade häst Samira. hon sommnade om ganska snabbt.sen så klockan 05.30 vaknade johanna av sin väckarklocka hon stägnde av den, klev upp satt på sej sina stallkläder gick ner till hallen hon satte på sej sina ridskor hon gick ut till sin häst hon skulle göra i ordning hö till kvällen å mat hon gick in till samira. hon var lite orolig över nått som fanns i stallet. johanna sa : höre du vad gör ? jag vet att du vill ha din frukost å den ska du få ochså. hon hade redan gjort i ordning hennes frukost så det var bara att hella i foderkrubban.( havre betfor kraftfoder minerarlel) hon skulle precis gå ut till hagen hon skulle titta till den om allt såg bra ut där.å det gjorde det .hon gick tillbaka till stallet hon skulle ta ut sin häst i hagen hon hämtade grimman å ett grimskaft ( roppade på samira) stoet kom men hon hade öronen bakotstrykna som ett hot hon vissade tänderna för henne.Johanna blev rädd men hon vissade vem som bestämmer så hon satte på grimman på samira å lede ut henne till hagen. stoet blev ännu galnare ute hon reste sej på bakbenen hon kom ner på frambenen igen hon rullade ögen å det rann skum ur munen( det var som om någon hade tagit över häten toltalt ) allt blev bara värre.johanna lämmnade stoet i hagen hon skulle gå upp till satllet hon hämtatde en skottkärra hon skulle börja mocka i samiras box.men när johanna mockade stoets box så tyckte hon känna en nervaro den var så stark så hon var tvungen att stätta sej ner i boxen.hon visste inte vad hon skulle göra eller vad det var som var i stallet. men nått är det som finns där! johanna kom upp på benen hon var lite stadigare nu hon forstatte att mocka sen så när det var klart så gick hon ut till gödeslstacken å tömde skottskäran.. hon gick tillbaka in i stallet. hon skulle göra i ordning foder till sin häst hon gick in till foderkammaren hon öppnade låget till havren hon hällde i en skopa med havre till samira å sen så fick hon lite kraftfoder.

Skriven av: klara19

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren