Publicerat
Kategori: Novell

En värld utan pengar

Det ska inte finnas pengar i världen. 6 timmars arbetsdag.
Sjuka ska jobba högst 2-3 timmar om dagen, riktigt sjuka får vara hemma.
Alla hjälper varandra. Affärerna ska fungera som loppisar och myrorna.
Spritaffärer får inte finnas och inga cigaretter får finnas
Jag är rädd för att vi överbelastar våran planet och att allt rasar och att allt försvinner.
Människorna vill bara ha mera och mera saker och vi blir bara fler och fler och vill bara ha mer och mer.
Vi måste börja tänka på jordens tyngd.
Maten och grönsakerna vi äter är besprutade med massor av gift. Jag vill ha mat som inte är besprutad.
Jag vill ha mat som min kropp mår bra av och bra mediciner som ger mig evigt liv.
Alla får ha barn av olika kön i den nya världen.
Välkommen.

MaRit-MaRitza lövros

Mångsidig konstnärinna och författarinna från Sweden i Västerås. Googla på MaRit-MaRitza för ännu mera publicerade verk.
Marit-Maritza lövros är medlem sedan 2022 Marit-Maritza lövros har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren