Publicerat
Kategori: Novell

Enu en dag i helvetet

Ännu en dag i hälvetet. Jag vaknade med ont i magen. Jag försökte lura mamma, men jag hade ingen feber. Mamma undrade om jag hade problem. Men jag sa nej. Jag ville inte att dom skulle tro att jag var en mes.

Jag tog på mig sakta. Jag ville missa bussen. Jag åt frukost men mackan fastnade i halsen. Men tet åkte ner. På vägen till bussen gick jag sakta sakta. Men jag han ändå fram.

I bussen sätter jag mig alltid långt fram. Men i dag var alla utom en plats upptagna. Jag gick sakta bak. Svetten rann längs min panna. Jag satt mig. Det jag inte såg innan var att Sofia (Sissi) satt bredvid mig. Hon slog mig i armen och en gång till. Det gjorde ont. Hon slog mig mitt på en nerv. Men ändå skrek jag inte.

Bussen stannade framför skolan. Jag sprang rakt in på WC och låste. Där inne började jag gråta. Joanna började rycka i dörren. Hon sa:
”Du kan inte gömma dig”. Hon skrattade. Det lät som ett riktigt elakt skratt. Det ringde in. Alla sprang in. Jag öppnade dörren. Där stod dom, Sofia, Joanna, Hanna och Stina.
”Hanna och Joanna håll fast henne” sa Sofia. Dom tog fast mig. Där stod jag, mellan dom. Sofia slog mig i magen. Ett slag till och ett till. Jag spydde upp min lilla frukost på Sofia. Hon blev ursinnig. Jag fick en ordentlig örfil. Jag svimmade. Jag vill öppna ögonen. Men det gick inte. Först hörde jag dom prata. Men sen blev alting tyst.



Skriven av: erica

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren