Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Ett litet fel kan ändra mycket

Ett litet fel kan ändra mycket

Han sprang rusande med glättig ansikte till brevlådan som vanligt för att kolla posten. Denna gången va det en hög av brev, nu gäller det bara att hitta den rätta så han checkade långsamt på alla brev för att se om det stod hans namn. JA! Äntligen har den kommit, brevet som han hade väntat på i hela sitt liv.

Han kände vad som finns i brevet utan att öppna. Det måste va den ju för det känns verkligen som ett kort. Självsäker sprang han in till huset och väckte hela familjen för att öppna sin 18 års present från trafikverket tillsammans med familjen. Det va verkligen en viktig händelse i hans liv. Bilar betydde allt för honom. Nu behöver han bara köpa en egen bil så att han inte behöver fråga pappa om skjuts till skolan.
Sakta öppnade han brevet med sin soliga ansikte, han tog ut ett papper med ett kort men i samma sekund ändrades den soliga ansiktet till ett förundrad utseende.

På kortet stod det Advokatbyrån och ett nummer men pappret förklarade allt.
Hans ögon kastade sig direkt på den tjock, mörk skrivna texten på pappret och där står det något som han verkligen inte hade förväntat sig “misstänkt för grov misshandel, kallad till förhör med polisen”

Förhöret var över, kortet och bilen han hade väntat på så länge såg han aldrig utan ett rum med fyra väggar och en gitter ruta.

Skriven av: Osman

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren