Publicerat
Kategori: Novell

Flickan och hjärtestenen

Flickan går längs stranden. Hon letar efter en sten, som hon sedan ska ge till sin mamma. Flickan ler. Hon är glad. Hon har varit hos sin bästa vän och är nu på väg hem. Till sin familj. Den som hon älskar så mycket. Flickan hittar en hjärtformade sen som hon plockar upp. Hennes hjärtesten lägger hon intill sitt eget hjärta, i en ficka. Flickan skuttar glatt hemåt.

Vågorna sveper upp och gör flickan alldeles våt. Flickan börjar gråta. Hennes mamma skulle bli så arg. Hon lägger sig på stranden för att torka. Hon faller in i en djup sömn. Flickan drömmer en mardröm. Hon vrider och vänder på sig, som för att komma ut ur drömmen. Hon drömmer om monster, som ska äta henne till middag. Flickan rycker till, efter ett tag, och vaknar. Flickan ser sig om. Ser upp på månen, där solen precis satt. Hon skulle komma för sent hem. Flickans kläder var torra. Flickan reser sig upp och torkar bort all sand. Flickan torkar tårarna som rinner nerför hennes kind.

Flickan tar bort all sand ut sina röda flätor. Hon har två stycken, en på var sidan. Flickan har ett runt huvud och har olivfärgad hy. Flickan är inte så gammal, bara 6 år. Flickan har på sig en röd klänning med fickor. Hon känner efter sin hjärtesten och känner att den inte är där. Hon tittar förtvivlat omkring sig. Hon hittar den bredvid sina fötter. Hon ler och plockar upp den.

Hon ser upp på månen igen och blir förtrollad, så vacker den är. Hon skakar på huvudet och börjar gå snabbt hemåt. Efter ett tag märker flickan att hon inte är på den platsen som hon borde vara. Hon känner inte igen var hon är. Hon blir förtvivlad och börjar gråta. Hon springer runt och försöker hitta tillbaka. Den 6 åriga flickan är hopplöst vilse. Hon tänker på sina föräldrar. Hur mycket hon älskar de.

Varför händer allting just henne? Det undrar hon ofta. Hon går och går med tårarna rinnande hela tiden. Hon tittar upp på stjärnorna och undrar vad det är för någonting. Varför är de inte stjärnformade ifall de är stjärnor? De glimmar ovanför henne, långt borta. Flickan klappar sin hjärtesten som hon räknar som sitt husdjur. Hon längtar tills hon kan ge den. Flickan hör någonting. Något som hörs mycket och högt. Hon undrar var det är och tänker på det mamma har sagt. Efter en stund kom hon på det. Sirener. Hon undrar varför de är här. Hennes mamma har sagt att de som sätter på sirenerna, jagar tjuvar och mystiska gubbar som säljer något pulver.

Flickan blir rädd att det är någon i närheten som vill ta henne och hon springer snabbt därifrån. Hon är inte alls på stranden längre. Hon är uppe i staden. Men så plötsligt kom hon på någonting. Hennes mamma hade sagt att de också letar efter försvunna personer och eftersom det var meningen att hon skulle vara hemma för länge sen, räknades väl hon också in som försvunnen. Hennes mamma kanske trodde att någonting hade hänt och slagit larm. Så de som är ute kanske letar efter henne! Hon börjar springa mot ljudet samtidigt som hon skriker och hoppar. Vilket var ganska svårt, men flickan tänker inte på det. Ljudet kommer nära och snart ser hon det som hörs. Bilar som blinkar blått.

Det kommer ut personer ur bilarna och springer fram till flickan. Hon är så lycklig för de säger att hon ska få komma hem, att hennes mamma letar efter henne. Hon hoppar in i en bil och de börjar köra hem till hennes hem. De kommer fram och hon sliter upp dörren till bilen. Hon är så lycklig att hon kan skrika. Hennes mamma kommer utrusande och kramar henne. Flickan tar sin hjärtesten och ger till sin mamma. Mamma blir glad. Flickan är lycklig och hemma.

Skriven av: Acira97

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren