Publicerat
Kategori: Novell

Förbjuden kärlek Del 2 (tilllägg)

Det blev tydligen nått fel när jag laddade upp del 2.
Denna delen skulle vara först, men tydligen kom den inte med alls?

Linus Perspektiv.

Hon vacker. Han hade aldrig spänt så mycket uppmärksamhet på henne. Hon verkade vara så likgiltig. Men han kunde inte hjälpa det denna gången. Han hade aldrig sett hennes ögon. Hennes kroppsspråk var stelt och hårt men hennes ögon var varma och mjuka. Han kunde inte slita blicken från dem. I detta ögonblicket kunde hon ha bett honom om vad som helst och han hade utan tvekan gjort det. Det kändes konstigt, men underbart på nått sätt. Han hade aldrig känt något liknande.

Hon hette Casey Carlyle, gick i hans paralellklass. Allt han visste om henne var att hon hade flyttat hit från Irland för några månader sen. Men vem visste inte det. Skvallret spred sig som vinterns kräksjukdom i denna lilla håla. Han hade aldrig tittat närmare på henne, och i detta ögonblicket ångrade han detta. Hon var medellång, hade en vacker kropp, blont långt hår, fantastiskt ansikte, söta små fräknar. Men det hade ingen betydelse hur hon såg ut. Han kunde inte slita blicken från hennes ögon. Han visste inte hur hon reagerade på detta. Att han stod och glodde på henne. Hon måste tro att jag är efterbliven upprepade han för sig själv. Han kunde heller inte sluta fundera på hur hennes röst lät. Den måste vara mjuk, inget annat hade passat till den ögonen. "Ja, men jag ska nog gå nu. Hejdå Bella!" Hennes röst var vackrare än något annat han någonsin hört förut. Det var som musik i hans öron. Plötsligt vaknade han till liv. Det var som att han hade levt under ytan ända tills han hörde hennes röst. Han kände sig helt plötsligt levande på nått sätt. Bella sprang förbi honom för att ge henne en kram. "Tack igen" klämde han ur sig. Det lät lite för ansträngt. Det var svårare att prata med henne än vad han hade trott. Han hoppades bara att hon inte skulle missuppfatta innebörden. Han se att hon nickade mot honom innan hon vände och gick. Han stängde inte dörren förens hon var utom synhåll. Han vände sig om mot Bella. Hon stod med armarna i kors och försökte att se tjurig ut. "Du vet att om du har den minen för länge så kommer den inte försvinna" Han log mot henne, men hon gav sig inte. "Jag är ledsen att jag inte kom. Det blev lite problem här hemma." Fortfarande ingen respons. "Okej, om vi säger såhär, jag lovar att hämta dig imorgon." "Lämna och hämta!" sa hon bestämt. Han skrattade åt hennes tonfall. "Du är en väldigt bestämd liten dam för att vara 6 år, vet du det?" "Du måste lova!" sa hon ännu mer bestämt. "Ja jag lovar dig." Hon fick ett stort leende på läpparna. "Nämen se där, det är ju den Bella jag känner" hon skrattade och sprang till köket. "Jag är hungrig, jag vill ha mackor!" Han skrattade och gick efter henne.

Skriven av: kastrikum

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren