Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Första ögonkastet

Jag, Heather och min kompis Lucy skulle till en klubb med några vänner. Det var en sen sommarkväll. När vi var framme vid klubben sa vi våra namn och de släppte in oss. Jag bar min svarta klänning med matchande skor. De silvriga smycken var pricket över i. När vi kom in spelades det hög musik. Precis som ryktena så var den klubben stor och det var fullt med folk här. Jag och Lucy rusade genast till dansgolvet. Vi släppte loss och dansade som om det inte fanns någon morgondag. Innan vi visste ordet hade folk bildat en cirkel för att se oss dansa. Eftersom vi båda hade det så roligt så körde vi på. Efter vi hade visat upp vad vi gick för så hoppade plötsligt två killar in. Dessa två killar var riktigt duktiga. När killarna hade fått visat var skåpen skulle stå bestämde jag och Lucy att berätta för de andra tjejerna vi kom med. Vi tog var sin dryck vid baren och begav oss sedan ut för att prata, eller ja, Lucy pratade mest. Hon verkade tycka att killarna var extremt snygga, det kunde jag inte heller förneka, men hon verkade mer dragen till dem än jag på de sättet hon beskrev dem.

Jag lät min blick glida runt oss samtidigt som jag lyssnade med halvt öra. Det var då jag såg de där ögonen. Vid ett av borden längre bort satt en liten grupp med killar som drack och pratade. De var alla snygga, men en av dem stack ut. Hans hår var helt klart färgat, men det passade honom. Det var en orange färg. Påminde lite om färgerna från en solnedgång. Plötsligt kollade hans ögon rakt in i mina. Typiskt! Han kom på mig! Snabbt tittade jag ner, men tittade sedan upp. Han kollade fortfarande på mig så jag blev upptäckt igen. I skolan fick man lära sig att räkna en massa onödiga saker, eller om personer som inte ens lever idag, men vi fick aldrig lära oss om hur man beter sig i sociala situationer. Pinsamt. Jag blundade och tog ett djupt andetag. Doften av alkohol och rök var väldigt stark och jag kände hur jag hade fått nog. Skulle jag stå här i fem minuter till skulle säkert hela jag lukta rök från cigaretterna. Jag drog i Lucy och frågade med min tillgjorda röst om vi kunde gå tillbaka och dansa. Hon kunde aldrig säga nej till mig när jag pratade på det sättet.

Hon och jag dansade igen. Vi började bli trötta så vi körde på med våra små barnsliga danser, men när hon snurrade mig så såg jag den där mystiska killen igen. Han rörde sig till musiken vid dansgolvet medan han stirrade på mig. Jag nickade mot killen för att Lucy skulle märka honom. Stort misstag. Hon började dra i mig så vi dansade närmare honom och hans vänner. Tillslut råkade hon knuffa mig rakt in i honom. Notera här att det där råkade, var en ironisk beskrivning. Jag kände hur killen tog emot mig. Jag tittade upp mot honom och han mot mig. Jag blev knallröd och sprang ut. Jag behövde kyla ner mig. Jag kände hur jag brann. När jag väl stod ute och hade andats ut kände jag hur en hand lades på min rygg. En röst frågade om jag mådde bra. Jag kollade upp. Det var han. Jag växlade med blicken nervöst från marken till hans ögon. Jag svarade att jag mådde bra och slängde tillbaka frågan. Jag insåg nu att jag måste ha låtit som en idiot. Bra gjort Heather! Du kommer aldrig få killar om du fortsätter så här. Snart kan jag börja köpa katter.

Han svarade att han mådde bra, speciellt för att han pratade med en söt tjej. Vänta, sa han precis att jag var söt? Han tog tag och vred på mig så jag stod med ansiktet mot honom. Han berättade vad han hette. Jag följde hans exempel och talade om mitt. Det var som om vi båda ville veta mer om varandra men tyvärr så har allt det roliga ett slut. Min mobil rang. Det var Lucy som talade om att de skulle gå. Med en dyster blick kollade jag upp mot den vackraste killen jag har någonsin mött. Det var som om han kunde läsa av mitt ansikte. Han såg lika nere ut som jag.

Jag vet inte om det var alkoholen som hade sin påverkan men jag kände mig riktigt ledsen när jag behövde ta farväl, men allt det roliga har sitt slut.

Skriven av: Amanda Zenker

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren