Publicerat
Kategori: Novell

Gången

Det var en gång en gång som var grusad som en vanlig gång. När gången var grusad så blev den en bättre gång som sedan blev en asfalterad gång. Det var en liten kille som gick på gången, gången blev sur och gjorde så killen ramlade på gången. Killen blev sur och spottade på gången. Killen gick hem och då vann gången. Gången blev längre och längre för blev gången grusad sen blev gången asfalterad. Gången är 20 mil lång som är väldigt långt för en gång. Alla som gick på gången ramlade omkull för gången ville inte att någon skulle gå på gången. Arbetarna tyckte att gången ställde till problem så dem ville ta riva upp den 20mil långa gången. Arbetarna försökte riva upp gången men gången gjorde ett motstånd som bara en gång kan göra. Arbetarna försökte med spikpistoler som inte gjorde någon verkan på den kraftiga gången. Dom försökte med borrar som bara förstördes när dem försökte förstöra den fina gången. Så arbetarna gav upp och lät den fina gången vara kvar där den var. Så gången fick stanna och gången levde lyckligt som bara gångar kan göra.

AV: RASMUS PERSSON

Skriven av: Rasmus92

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren