Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Grisen Anders

Det stog fyra träd på en kulle fylld av gräs.

I varje träd bor en gris, som heter anders.
Varje gris heter anders.
Anders är en gris.

Dessa anders grisar går varje dag vid lunch tiden ut och hälsar på varandra, dem säger "hej anders" sen går dem hem igen.

En dag gick anders över till anders och knackade på. Anders öppnade och innan han sade något sade anders "Varför klipper du inte av grenarna på ditt träd för anders? dem är obehagliga för mina ögon." Anders svarade, "va?"

"Jaa" sa anders "jag vill att du ska klippa ner grenarna ja "
"Okej" svarade anders. sen gick han in och stängde dörren.
Anders gick hem.


Nästa morgon hade anders klippt av sina grenar på trädet sen sket han ner sig totalt ute på kullen med gräs på så att det låg diarre lite här och där.

Anders blev sur och anders med. Sen kom anders och blev sur han också. De gick gemensamt till anders och sket utanför hans dörr, sen knackade de på hans dörr. Anders öppnade dörren och sen tog sagan slut.

Skriven av: Juele

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren