Publicerat
Kategori: Novell

Gud talar ut om HUMORN

Som sagan om Picasso, han känade inte stora slantar och ingen visste vem han var.. Men publiciteten och miljontals kronor ruller in när man ej finns i livet mer. Det är skandalöst.

Men kanske så är det så med det man kan kategorisera som konst.
Den tar tid för folk att smälta, så de inser ej värdet i den förrän ty det är försent. Så nu snackar vi modern konst.
Konsten att vara världens roligaste människa.

Och det konstigaste är att en del, människor omkring ej
förstår. Låt oss tänka rästen av novellen med en berättar röst och berättaren det är gud själv. ( Jag tycker själv det känns bäst om man fantiserar med en gammal mansröst med daladialekt )

Såsom jag, för mycket länge sedan skapade världen , förde liv till Eva och Adam , utrotade det farliga folket men räddade Noa för att föra livet vidare , så som jag såg till att Moses i vassen blev räddad, så har jag också en mening med varenda liten människa på jorden. Måhända att för en del är den planen mindre betydelsefull än vad den är för andra. Men alla människor har något som är specielt, ja fast klart en del saker tror man kanske inte är jag, Gud själv som tänkt ut åt en. Nej hur ska man kunna veta det? Det står ju fan inte ens i bibeln.

Ja, det var alltså jag som såg till att Palme en dag skulle dö, Filippa K huggas ned , World Trade center rasa, och givetvis så var det även jag som uppfann AIDS.

Jaha tänker ni nu. Varför gör gud såhär?
Tänk efter lite förfan, jag gillar ju lite action. Det är ju det som är spännande!

Ja som ni förstår, jag gillar dena katrostrofala upptäckt som cirkulerar där nere på jorden , människorna är som små radiostyrda barbie dockor - fast ja lite fulare och utan fjärkontroll. Växthuseffekten, det ska bli så kul att se vad som händer med den, jag menar rätt vad det är så har kanske en tomat blivit så stor att den räcker ändå upp hit och då , då kan ju jag ha den som en jätte fåtölj. Fan också det skulle vara praktiskt!

Okej okej. nu måste jag specifiera mig på det jag nu ska förmedla till er. Alltså om meningen med alla människor. Alla är värdefulla. Men en del är värdefullare. Alltså seriöst, inte fan är matte genierna bäst. Tänk efter lite! Vad är det roligaste du har i livet? Jo det är ju när du skrattar så mycket att du nästan kissar i brallorna. Och vad är det då som är det bästa? Jo såklart är det humorn, roligheten.

Alltså, ni lever där på jorden med världens roligaste människa. Utan att veta om det. Det är som att Amour sänder ut kärlekspilar. Matihluzh sänder ut humor och rolighetspilar.

Människor, ta vara på det. Alla har en talang att ta vara på. Ta vara på din..

Skriven av: AnonymaAriel

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren