Publicerat
Kategori: Novell

Hallelujah

Det här ska bli en vacker kväll.
Jag har ställt fram vin och ost, inget märkvärdigt egentligen, bara tärnad Gouda och en flaska Aurora, det räcker för mig.
Jag har tagit in stereon också, tänkte spela Leonard Cohen på repeat, inte alls högt utan bara sådär fint i bakgrunden, så det blir en vacker kväll.

Jag har tänt flera ljus och det är varmt och skönt, alla brev är skrivna och ligger fint på skrivbordet. Auroran har aldrig smakat så gott som nu och den tar inte fram det värsta ur mig, den gör mig bara lugn och stillsam och jag gråter litegrann, det blir en sådan vacker kväll.

Jag skriver ner en fras som passerar mitt huvud;
Att ursäkta sin existens är som att betala för luft.

Jag älskar världen och ingen och dricker upp det sista av vinet. Jag sluter ögonen och tar ett djupt andetag innan jag sjunker ner under ytan. Det är varmt och skönt och det blir en vacker kväll. Det sista jag hör är hur Cohen sjunger Hallelujah och jag är inte rädd längre, inte rädd för något.

Skriven av: Stefan Ek

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren