Publicerat
Kategori: Sexnoveller

"Han" 1 . Över gränsen – långt tidigare

Det är en varm sommardag i mitten av juli. Han har sett fram emot denna lägerhelg med föreningen under hela våren men nu är han rastlös. En inre röst talar allt intensivare till honom med budskapet – något måste hända. Rösten fortplantar sig till ett pirr i hans kropp och han har allt svårare att med inlevelse följa med i den uppsluppna jargong som spridit sig i lägret. Det är nu eftermiddag vilket innebär inga givna aktiviteter på ett par timmar innan kvällens grillning. Han börjar röra sig från gruppen och säger i förbifarten att han bara ska gå en sväng. Han mumlar det i steget, som om det förväntas att det ska komma något budskap ur munnen på någon som på egen hand frigör sig från gemenskapen. Lyckligtvis frågar ingen vart han ska eller ber att få följa med. I denna stund vet han inte heller vart han är på väg eller varför. Han vet bara att det måste ske något mer denna helg än de pågående lägeraktiviteterna. Han vet också att det som behöver hända inte är något han någonsin är något han kan dela med någon annan.

Efter någon minuts promenad kommer han ut på den stora vägen och börjar gå mot det lilla samhället. Han har hunnit bli 13 år. En period i livet då man påbörjar resan från barn till vuxen och nyfiken utforskar livet hade han hört någon vuxen i hans omgivning säga. Han känner inte igen sig i beskrivningen då han upplever att han varit samma person på insidan så länge han kan erinra sig att han tänkt medvetna tankar. Stegen är inte målmedvetna utan trevande när han efter en kvarts promenad ser siluetterna av det lilla samhället framför sig. Vi infarten till samhället ligger en bensinstation på höger sida. Han går in på området och sneddar över planen där ett par bilar är i färd med att tanka. Ytterligare ett par bilar står parkerade vid den högra sidan om butiken. Han har sett en skult märkt toalett på de vänstra sidan av fasaden och han går med en stegrande puls förbi glasdörrarna med tryckluft och vatten och viker runt hörnet. På kortsidan finns mycket riktigt ingången till toaletten, han går in och blir helt plötsligt villrådig.

Helt plötsligt känns det som om han vaknat upp ur en dvala. Varför har han gått hit? Vad tänker han sig ska hända här? Han avbryts i sina tankar när en lång och mörkhårig kvinna iklädd jeans och en instoppad flanellskjorta kommer in på toaletten. Han vänder sig om som för att tvätta händerna i handfatet. Hon går förbi honom utan att ägna honom någon uppmärksamhet och in i ett av toalettbåsen längre fram. Han står kvar vid handfatet men undviker sin egen blick i spegeln, - tror inte han vill möta den just nu. Pulsen är nu så hög att den riktigt bultar i brösten och i huvudet finns ett tryck han aldrig har känt tidigare. Strax kommer kvinnan ut ur toalettbåset. Att döma av ljudet tidigare har hon tvättat händerna i ett handfat inne på toaletten, vilket gör att hon inte kommer att ställa sig vid handfatet jämte honom utan gå direkt mot utgången. Han agerar instinktivt, vänder sig om och säger hej. Orden kommer ut betydligt starkare än vad som är brukligt för ett vanligt slentrianmässigt artighets hej. Kvinnan stannar därför upp i steget och tittar på honom. Hej säger hon avvaktande och gör en ansats att gå vidare.

Du är så fin säger han och tar 2 steg fram mot henne. Eh, tack säger hon överraskat. Vid det här laget har något larmat inom henne. Något är konstigt med den här killen. Inte för att hon har blivit rädd. Hon är både längre och säkert starkare än honom också men något i hans beteende, i hela hans utstrålning är onormalt, kanske till och med sjukt. Så långt hinner hon tänka innan hon känner hans hand på hennes vänstra höft. Ett par sekunder tidigare hade hans blick förstenats när han såg henne på nära håll. De långa benen iklädda de mörkblå tajta jeansen som tydligt visar konturerna av hennes höfter i kombination med hennes tydligt markerade venusberg hade blivit för mycket och handen hade farit ut nästintill reflexartat. Kvinnan blir trots varningssignalerna i hennes hjärna som förstenad av tilltaget. Men när han börjar dra handen ivrigt upp och ner för hennes jeansbeklädda lår som en slags ivrig och desperat smekning väcks hon upp hur sin dvala. Innan handen hinner närma sig hennes skrev tar hon tag i hans handled, föser bestämt bort handen samtidigt som hon säger nej och tar fart mot dörren med snabba steg.

Det tar ett par sekunder innan han till fullo förstår innebörden av vad han gjort och då kickar konsekvenstänket in. Tänk om hon kom hit med sin man. Han kanske bara var inne i butiken eller tankade bilen under tiden hon skulle gå på toaletten. Vad händer i så fall nu. Är kvinnan så skärrad eller upprörd av vad som just hänt så att hon i detta nu är i färd med att berätta det för sin man. Hennes man kommer i så fall garanterat komma efter honom, och väl inne på toaletten finns det ingen flyktväg. I panik slänger han sig mot dörren och ut från toaletten. Han är nu glasklar i huvudet och väljer därför at springa höger när han kommer ut. Förbi ett par containrar tar han sig in i skogen på mackens baksida utan att behöva riskera att bli sedd eller att bli konfronterad av någon på framsidan. För säkerhets skull går han sedan tillbaka mot lägret parallellt med landsvägen en bit in i skogen. När han kommit tillbaka till lägret är grillarna redan tända och stämningen uppsluppen. Inom sig känner han at en börda tillfälligt har försvunnit från hans axlar. Kroppens känns lättare och andningen är nu åter djup och lugn. Det han varit med om för en stund sedan existerar nu bara i en parallell verklighet, en verklighet dit ingen annan har eller kan få tillträde.

Journalist och författare som skriver dessa noveller i "utkanten" under pseudonym
Ragnar A är medlem sedan 2022 Ragnar A har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren