Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Här sitter jag kär.

Månader har gått sen det stora uppbrottet. Varje dag har varit en utmaning men styrkan har alltid varit större. All fakta och kunskap jag har om en enda person är nu helt irrelevant i vardagen men ändå så finns den kvar efter dessa månader. Människor i min närhet har någon att vara med, de förlovar sig, skaffar barn och hus. Jag, jag sitter här med framtidsplaner i bitar. Planeringar går inte som man själv vill och det fick jag lära mig ganska snabbt. Vi var bara något år från att själv bilda en familj och tomheten det lämnade mig förstår nog inte många. Men jag saknar inte dig, du var inte den för mig även om vi hade många fina stunder tillsammans. Glömma dig kommer jag däremot aldrig göra, även om jag försöker. Det enda jag har kvar från oss är den älskade hund som jag aldrig trodde jag kunde bli så kär i som jag är. I slutet var det henne jag längtade att få komma hem till och inte dig. Hur kärlek kan dö så snabbt som det gjorde för oss kommer jag aldrig kunna förstå.

Månader har gått och jag hittar nya människor att umgås med. En av de nya är lite mer speciell än de andra. Han har energi som pushar honom till att göra nya saker hela tiden. Vissa månader har varit jobbigare än andra och då var han där utan att jag ens bett om det. Det började med ett sms “Ska ut och springa, ska du med?”. Springa har jag inte gjort på år och dar, kanske när jag gick i grundskolan senast. Men något inom mig gjorde att jag accepterade förfrågan. Den dagen fick jag insikt i vad jag borde fokusera på i livet, framåt. Han gav mig den push jag behövde för att gå åt rätt riktning igen. Att se framåt gör jag nu, fokuserar på vad jag vill och hur jag tar mig dit. Även om allt känns bra så kommer de dagar ibland när orken inte är på topp. Igår var en sådan dag, han snappade upp det direkt och tyckte jag skulle komma över för att se film. Vi ligger där i sängen, ser på filmen och jag lägger mitt huvud på hans bröst. Responsen från honom var snabb och han lägger armen om mig. Jag känner mig trygg, den här känslan har jag inte haft på länge. Kär, jag har blivit kär i honom. Problemet är att han inte är redo för att släppa in någon ny. Vi har diskuterat att det är vänner han och jag kommer förbli. Att vara kär utan att få samma känslor tillbaka är nog en av de värre sakerna som finns.

Du har hittat någon ny, någon som verkar passa för dig mer än vad jag gjorde för dig. Jag, jag sitter här och är olyckligt kär.

Är född på 90-talet med ett sinne för kreativitet.
Amanda är medlem sedan 2018 Amanda har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren