Publicerat
Kategori: Novell

I Bokens Spår

En Flicka kollade ut ur fönstret, hennes blonda hår vilade lätt på hennes axlar. Hennes Rosa/lila nyansiga ögon såg glasartade ut, Snöflingorna korsade och sipprade ned och lade sig mjukt på marken.
"Jane, Vi åker nu, Lova ta hand om Dala," ropade hennes pappa. Hon suckade Irriterat, varför skulle hon behöve ta hand om sin lillasyster?.
"Men! Okejdå!" ropade hon ilsket tilbaka,, hon hörde dörren smälla igen, och en bil starta. Hon reste sig upp och satte sig vid datorn, och tryckte på MSN rutan, som snabbt dök fram på skärmen. Hon for igjenom sin kontaktlista, toppen, ingen var inloggade. Dala öppnade dörren med ett ryck, hennes blonda hår såg tovigt ut, och hennes isanderosa ögon glittrade retsamt och hon log oskyldigt.
"Jag vill spela Monopol." utropade hon gnälligt,
¨Jane vände sig imot henne, "Och vet du vad jag vill? Jag vill att du lämnar mitt rum." sade hon med eftertryck och vände sig mot datorn igjen, Cecilia - en i hennes klass hade loggat inn, hon klickade snabbt upp direktsamtal.
och med att snabbt skriva upp ett hej hade Dala hunnit sprida ut monopolet över hela hennes golv.
"Dala!" skrek hon ursnnigt.
Dala log åter oskyldigt.
"Gå ur mitt rum!" Fräste hon och reste sg upp från sin stol och tog tag om Dalas arm och drog henne mot dörren.
"Mamma!" tjöt Dala.
Jane skakade irriterat på huvudet,
"jag bestämmer jag är äldst. Res dig och gå ut ur mitt rum, annars låser jag inn dig i källaren!" Hotade Jane henne. "du är bara 11 år! du .. är bara" hon började räkna på fingrarna "6 år äldre än mig!" gnällde hon avslutande.
Jane lyckades dra ut henne ur rummet, och rent av smällde dörren bakom henne. När hon hörde avlägsna steg ner från trappan nickade hon belåtet, Dala hade gått ned.
hon gick till det utspridda monopolet och började plocka ihop det,"att hon ska vara så jobbig!" fräste Jane.
Hon tog upp Monopolet och satte den högt på hyllan, och såg på böckerna i hennes ögonhöjd, hon lät fingret vila på bokryggarna och bestämde sig till sist för att börja läsa 'The Deep ForstDeath.' en bok på engelska, men endå bra, hon tog ut den och slängde sig på sängen och lutade sig mot kuddarna och började läsa,
hon avröts av Dalas röst nere i gången, "oj, hej.. vem är ni?.... " en tystnad. "Ja visst.. kom i..." hon hörde inget mera, men om hon hade lyssnat noga, och brytt sig mera skulle hon nog ha hörd ett doft duns som om någåt nyss hade slängt något i väggen, hon hörde steg i trappan, och suckade, Dala var säkert på väg upp igjen...
"nej, Dala kom inte in!" sah on högt och sänkte huvudet och började läsa igjen,
dörren öppnades och 2 män steg in, Jane kollade på dom, "Var vänliga att gå ut igen." utbrast hon.
dom svarade henne inte, utan höjde på ögonbrynen, "Vi är innbjudna av den minsta flickan här." sade den ena skarpt.
"Jag bestämmer, min .. syster har inte rätt att släppa in er. var vänliga att gå ur huset, vi känner inte er, ni är främlingar.!" upprepade Jane.
dom gick fram och tog ett grepp om hennes handled, "Men släpp!" fräste hon argt. och tappade boken från det hårda greppet, dom började dra hene, "Men lyssnar ni inte? sluta!" vrålade hon argt. Dom verkade inte bry sig, hon försökte komma loss , dom hade kommit nerfrån trappan, (där Jane hade varit väldig nära på att snubbla,) hon började bli mycket arg och nervöd. "hörni! vad håller ni på med? kan ni bara släppa!" gastade hon.
Mänen skrattade hånande mot henne, "varför skulle vi släppa dig, om vi verkligen vill döda dig?" frågade den andra med hånande röst. Jane kämpade imot, att föras inn i en lastbil. "Släpp!" tjöt hon. dom slängde in henne i lastbilens 'förråd' och stängde snabbt luckorna, och klev in i bilen, och sa åt den som styrde att åka, Jane hamrade på väggarna, "släpp ut mig!" gallskrek hon helt hysterisk.
efter en stund var hun tvungen att ge upp, hon sjönk ned med tårar rännande ned för hennes kinder, "Jane...var är vi?" hörde hon Dalas röst, hon kollade upp, Dala satt i ett hörn med uppspärrade ögon, "I-inte v-vet ja-jag.." sade Jane med darrig röst.
"kidnappade......" mumlade Dala.

När Lastbilen stannade öppnades luckan igen, Dala och Jane kollade på dom två mänen som drog ut dom,
och då såg dom en skylt. "The Deep ForstDeath." Jane stirrade på skyltet. Och då upptäckte hon att det som hade hänt i boken med dom 2 syskonen, hade varit deras framtid..

Efterhandling:
dom både syskonen hittades Aldrig, bara bitar av skelett. och i ett DNA analys gav det ett svar att dom både flickorna hade blivit dödade. bara skeltett låg i bitar,
det blev en begravning utan kroppar.

Skriven av: MelodyJoil

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren