Publicerat
Kategori: Spänning noveller

I den magiska skogens hjärta



En ensam man studerade stillsamt den vackra naturen, som fanns runt hans egen gestalt. Han vandrade så vidare, någonstans i den glittrande skogen. Som mental reskamrat fanns endast några dikter samt hans egna tankar och känslor. Natten var ljuv. Skogens dystra sus bidrog till skräckillusioner. Trots det förblev mannen lugn, men samtidigt en smula uppgiven. Var fanns hoppet, stimulansen och modet annat i hans egen fantasi? Det var alldeles tyst, förutom ett ljud från en bäck och mannen njöt av att befinna sig i denna förunderliga skog. Att ofta söka efter något bättre var mannens utopi och den besannades om och om igen. Ju djupare in i skogen han gick, desto mer lyste omgivningarna av spännande uppmärksamhet. Vilsen i mörkret, fortsatte han sin resa, gick ständigt framåt, utan något egentligt mål. Vad var målet?
Den tidiga morgonen åstundade. En varm sommarsol sken således över porlande bäckar, denna storslagna natur skapade ett häpnadsväckande scenario. Mannens ansikte bleknade och en våg av stark psykisk smärta sköljde över honom, då han fann kärnan i sitt liv ---- detta var livet, och så här skulle livet ta sig uttryck. Stillsamma tårar frös till is under denna grynings trollspel.

Mina fritidsintressen är att skriva dikter, att skriva noveller och att fotografera. Jag driver ett bokförlag. Jag är engagerad inom ett nätverk, som heter "T.D.S." T.D.S. är en förkortning av "Trolla dig synlig" - detta nätverk fokuserar på marknadsföring och entreprenörskap.
Håkan Barck är medlem sedan 2017 Håkan Barck har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren