Publicerat
Kategori: Novell

Ihop.

Vad skulle jag göra om han försvann, om han flyttade menar jag. Vem skulle jag då titta på i klassrummet. Vem skulle jag då gråta över när jag ska sova, jag gråter för att han älskar någon annan men varför ska jag göra det jag vet redan att han aldrig skulle vara kär i mig. Men han borde känna sig hedrad, jag gråter mig till söms varje dag för han älska någon annan, han borde verkligen det! (NOT) Jag såg mig runt i rummet. Allt såg vanligt och tråkigt ut. Allt stod på de mest tänkbara ställen man kunde ställa dem på, allt var vanlig som jag. Det var bara en sak som inte var vanlig, under min kudde hade jag en massa kort på honom. Jag vet inte hur det går till men jag får alltid och har alltid fått hans skolkort i min brevlåda jag har aldrig fått min egna, aldrig. Mamma frågar aldrig efter min skolfoton och jag beställer bara ett som jag tar själv. Varför sparar jag ens de här korten, han älskar ju mig inte!

Henne sneda leende och lite skeva tänder gjorde honom snurrig i huvudet. Hennes gulliga fräknar och hennes själv lockiga, blonda hår gjorde honom knäsvag och sist men inte minst hennes blyghet, smarthet och otroliga charm som man såg så lite av gjorde honom både knäsvag, snurrig i huvudet och helt galen. Men varför skulle hon falla för honom han trodde att hon tyckte att han var en oförskämd bratt eller en snobbig skitunge vilket var den personen han var i skolan och i skolan gillade han ju inget annat en att spela dator och spela fotboll vilket var det som fick honom att verka populär men egentligen hatar han ju de sakerna . Hemma målar han, ritar, skriver, dansa och spelar teater med sin lilla syster. Han gillade sådana saker som hon gillade men det hon gjorde har att erkänna det och inte spela någon annan person. Det var därför han gillade henne hon var sig själv men på ett tyst, blygt, tillbaka draget och gulligt sätt. Korten på henne låg i en metall låda men kombinations lås och nyckellås på längs in under sängen men det nyaste från 7:an låg nu i hans händer men vanligt vis under sängen. Varför sparar han ens korten de kommer ju aldrig bli ihop!

Jag ska fråga på honom jag ska det! Jag har samlat mod till mig och vågat skriva men lite diskret en lapp som jag skulle skuta in i hans skåp innan läx hjälpen där jag skulle göra ett matte prov. Jag skrev med min prydligaste hand stil: Jag är inte så populär men jag ser att du tittar på mig. Jag undrar om du vill bli tillsammans med mig? Underskrivet med mitt namn. Jag skulle våga. Jag gick förbi hans skåp puttade in lappen och gick vidare till läx hjälpen. Undra om han skulle säga ja, förmodligen inte men det är värt ett försök!

Han visste att hon hade läx timma nu på morgonen så han passade på. Han skulle fråga, men han skulle inte gå fram till henne utan han skulle skicka en lapp. Han samlade mod till sig och skrev på ett a4 papper: Jag vet att du tror att jag är en oförskämd bratt men det är jag inte den jag är. Jag vill bara ha uppmärksamhet men nu har det gått för långt och jag är redo för att komma tillbaka till "tönt" värden. Vill du bli tillsammans med mig? Han skrev under med sitt namn. Undra var hon skulle svara? Undra om hon skulle svar ja, men det skulle hon knappast, inte till honom iallafall men det var värt ett försök!
Jag öppnade mitt skåp efter läx timmen samtidigt som han, ur mitt skåp föll en lapp, samtidigt föll en lapp ur hans, vi öppnade dem samtidigt. Jag kunde inte tro mina ögon. Han frågade på mig samma dag som jag frågade på honom. Jag vände mig om och tittade på honom han tittade på mig. Kullen? Mimade jag och han nickade. Jag tog min väska och så och gick ut, ingen var på kullen. Några sekunder efter mig kom han. Jag visste inte vad jag skulle säga tydligen inte han heller. Båda sa JA till varandra och sen kysste han mig jag kysste honom tillbaka. Sen dess har det stått in ristat på ett träd, trädet som vi stod vid, Mikke älskar Jinna!
Vi var Ihop!

Skriven av: fridamy

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren