Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Inte ensam

Att själv ha blivit utsatt för sexuella trakasserier är vidrigt. Att tvingas se en kuk som man faktiskt inte vill se är vidrigt. Att inte vara ensam om detta kan på ett sätt vara skönt att veta men på andra sättet vet man att något bör göras.

Att bära ett armband där det står “sluta tafsa” trodde jag skulle hjälpa, men tydligen inte. Det hjälper inte ens att säga nej eller att säga stopp rakt upp i männens ansikten, det skrämmer mig. Dem har ingen rätt till våra kvinnors kroppar. Det har möjligtvis rätt till sin egna, men det duger tydligen inte för dem. Men betyder det att de ska kladda på våra kroppar? Svar nej.

Att män/pojkar i min ålder ber om en bild för att de ska kunna sitta och runka till den är så jävla vidrigt. Att så starka kvinnor har blivit utsatta för sexuella trakasserier är vidrigt. De kvinnorna som gör så sjukt mycket för vårt samhälle, som sliter och jobbar stenhårt för att vi ska kunna se något bra program/serie/film på tv.
Kvinnor är mer utsatta för sexuella trakasserier än vad männen är. Hur kommer det sig?

Hur kan det vara så svårt att hålla i sin kuk eller sina händer, eller vad det nu än kan vara. Hur kan det vara så svårt?

hur kan dem ens ha behov att dra ner byxorna för oss kvinnor

Om vi säger ett nej eller ett stopp, så får det väl för fan vara nog. Vi sa ju för fan nej, inte ett ja?

Till er män och killar som utsätter oss kvinnor för detta, vad fan är felet på era hjärnceller och er?

Sa vi nyss inte ett nej eller ett stopp!?

Hur kan ni ens ha en mage till att göra sånt här. Lider ni inte över det?Att se oss kvinnor bli utsatta för detta?

Det är många i min ålder som tar på oss kvinnor och tjejer utan ett ja, vad skulle era föräldrar säga?

Er mamma som försökt uppfostra er till en snäll och duktig pojke?

Hur gick det med det, tappa ni det på vägen?


Att så jäkla starka kvinnor gått ihop och gjort detta #Tystnadtagning är så jäva bra. Det bevisar bara att vi kvinnor kan vara så jäkla envisa och starka och aldrig ge upp. Vi strävar mot att ta bort detta elände, alla sexuella trakasserier, alla sexuella övergrepp, alla våldtäkter som folk låter ske.

Sen har vi ju då detta med att vi kvinnor får ha på oss vilka underkläder vi vill utan att det ska visa ett tecken på att vi vill ha sex. Underkläder kan inte svara på ens känslor, ens hjärna kan det. Fan inte ens underkläder. Det är bara du som kan svara på om du vill ha sex eller inte. Inte någon annan. Om mannen vill ha sex, men inte kvinnan varför ska då mannen pressa kvinnan till något dåligt och sen ska kvinnan ha skuldkänslor och vara ledsen resten av livet. För att hon låg med fel kille. Fel man.

Varför ska vi kvinnor inte få bestämma över våran egna fina kropp. Allas kroppar är olika och de är det som gör det så jävla fina. Allas kvinnors kroppar är fina. Ingens kropp är ful. Vem säger ens så??

Och ni män/killar i min ålder, varför är ni bara ute efter sex eller ute efter att ta på ens kvinnas kropp redan på första träffen. Ni vet knappt ens vad man heter på ens första date och sen vill ni bara trycka upp eran kuk i kvinnans/tjejens ansikte??

Vad är det för tankesätt?

Om båda är med på att ha sex, då är det okej. Fan inte annars.

När det gäller kvinnorna inom scenkonsten i åldern 18-29 år har hela 19 % blivit utsatta senaste året. Hörde ni?? 19 %

Jämför med 11 % av kvinnorna i allmänhet i samma ålder. Tror ni det finns kvinnor kvar inom filmbranschen om vi aldrig får ett stopp på detta?

Eller överhuvudtaget?

Svar nej.

Majoriteten av dem som utsätts har ej informerat någon ansvarig. Man är rädd för att bli hotad, bli mordhotad osv. Man blir livrädd. Vet exakt hur den läskiga känslan känns.Sexuella trakasserier får inte förekomma/föregå. Förstår ni det alla män och pojkar?Håll eran kuk i styr. Rikta den inte åt kvinnan om hon ej vill.

I november 2017 samlades över 700 skådespelare samman i ett upprop mot sexuella trakasserier i Svenska dagbladet. Uppropet bestod av redogörelser av sexuella övergrepp och trakasserier som skådespelerskorna bevittnat eller själva utsatts för i film- och teaterbranschen. I samband med uppropet fick #tystnadtagning ett enormt genomslag i sociala medier och ledde till svartklädda manifestationer på Guldbaggegalan, där tex Mia Skäringer, Eva röse och Angelika Prick krävde förändring.


23 maj 2018 klubbade Riksdagen för en samtyckeslag. Grundprincipen i lagen är att sex ska vara frivilligt (ingenting annat) och om det inte är frivilligt så är det olagligt. Samtidigt blir fler handlingar kriminella och straffen skärps.

Så till alla män och killar, det gäller att hålla eran kuk i styr.

Tack alla skådespelerskor som gjort detta och som fortsätter att vara starka och duktiga. Ni äger!!

Och ni är grymma.

Skriven av: Livia Nävertun

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren