Publicerat
Kategori: Novell

Jag=ilsken liten terrier

Morr! Den där sabla katten kom undan igen! Irriterande! Sakta vände jag mej om och började gå mot hundkojan. Borde kanske presentera mej. Jag heter Brasse och är en ilsken liten terrier som ingen tycker om. Därför bor jag på ett hundhem, men jag tror inte ens att ägarna gillar mej. Det är väl inte mitt fel att alla spindlar jag fångar hamnar på dörrmattan. Jag är som jag är!
Men sen var det den där katten, Mirre. Jag har inte alls mycket till över för henne. Hon är irriterande och ful och stinker gammal fisk. Och ibland har hon mage att visa upp sig i närheten av min koja. Nej du, där går GRÄNSEN! I åratal har jag försökt få tag i henne. Men ju närmare jag kommer, ju mer drar hon ifrån. Det hela slutar traditionsenligt med att jag faller ihop på marken, flåsande av utmattning. Mirre står på muren och SPINNER!!! Fräckt! Jag blänger alltid surt på henne. HON ÄR EN PLÅGA!!! Men någon gång ska jag nog lyckas ta henne...

Skriven av: Lemlan o Emlan

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren