Publicerat
Kategori: Novell

Jag skäms inte del 2

Den här gången var det annorlunda. Ingen retade Amanda, alla var rädda för henne. Jag hade gjort ett misstag att byta skola, och Amanda visste själv att HON gjort ett misstag med att börja i den här skolan, vi tog alltid omvägar förbi henne, och det tog lång tid förrän jag isnåg att vi mobbade igen, hennes bruna, sorgsna ögon gjorde så att jag tyckte synd om henne, fast då såg jag ett ärr, hon hade på vänstra kinden strax ovanför hennes smilgrop, ärret hon gjorde å sig själv strax efter att ha dödat Mimosa.
En dag, när Heather och Rebecca slutade en halvtimme före mig, och jag ändå hade tjugo minuters kvarsittning så gick jag hem. Gatan låg öde, för alla hade gått hem för dagen och det var privatområde, så inte en bil susade förbi.
Men jag kände mig iakttagen, och det är den obehagligaste känslan man kunde känna. Jagtänkte på våldtäkstmän, fulla gubbar, oc mördaren.... Jag rös till.
Varför var ajg såå rädd för mrödaren just nu? När det praktiskt taget gick en på vår skola.
Plötsligt fick jag se något ut ögonvrå, och vd jag än såg, fågel eller orm så inbilade ajg mig bara Amandas hår, och den här gången var det itne inbilning, för strax därpå hörde jag hennes röst:
- Narcissa, bli inte rädd, det är jag, Jessica.
Hon hade bytt namn och jag hade aldrig hunnit undra över varför, utom nu , när hon sa det. Fast då var jag för rädd.
Mamma! Varför lät du miginte byta skola i tid? tänkte jag.
Så hoppade hon fram, Amanda.
Jag skrek mig nästan hes på en gång och försökte springa, men jag var för långsam.
Jag vusste väl att jag skulle ha gåttenr i vikt! tänte jag. Dumma mamma, som hindrade mig!
Men jag var fast, jag var fast med Mimosas mördare.

Skriven av: TamaraM

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren