Publicerat
Kategori: Novell

Jagad

En mörk kväll sprang Elina hem genom parken med hjärtat bultande i bröstet. Hennes fötter sprang fortare än vad hon orkade. Kroppen sa ifrån, gav upp. Hon snubblade över en trädrot och landade rakt på magen i en vattenpöl. En gren rev henne på kinden och hon försökte ställa sig upp på skakande fötter. Hon kunde inte ge upp, han var för nära. När hon kikade över axeln kunde hon se skuggan komma närmare bakom ett stort träd. Fötterna tog tag i marken och tryckte ifrån. Hon var på språng igen. Hon vände sig om. Han hade börjat gå snabbare nu och om hon inte tog i den sista biten skulle han komma ikapp, det visste hon. Elina andades tungt och svängde in på en bakgård bakom en soptunna. Hon stod stilla och andades så tyst hon kunde. Det var knappt så hon vågade titta. Hon kröp ihop bakom soptunnan och kände hur det stank. För att slippa det drog hon upp halsduken över näsan. Marken var blöt och kall. Hennes tår var iskalla i tygskorna, hon skulle ha tagit stövlarna. Det knakade. Blodet frös till is inom henne, och hon rös. Elina slutade andas och satt så stilla hon kunde. Det knakade till igen. Nu kunde hon bara önska att det skulle gå bra. Hon såg hur skuggan närmade sig över gården. Hon hade inget val längre. Skuggan kom närmare och hon gav upp. Kroppen slappnade av och satte sig på asfalten och hon kände hur det blöta trängde sig igenom jeansen. Skuggan drog fram pistolen ur bakfickan och vilade fingret mot avtryckaren.
- Redo? Sa han. Elina blundade. När hon öppnade ögonen kände hon en hand mot pannan.
- Hur är det? Frågade mamma. Elina blinkade och tittade på mamma med stora ögon och kände lakanet mot den svettiga ryggen.

Skriven av: hejhejhej93

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren