Publicerat
Kategori: Novell

Kan någon förstå hur viktigt det är med kärleken.

Kan någon förstå hur viktigt det är med kärleken.

Ingen av oss skulle vara här i dag om inte kärleken hade funnits. Den är den största motorn i vår värld. Även om det är krig och besvärligheter så finn kärleken till den du älskar. Kärlek kan vara på så många olika sätt. Det behövs inga otroliga krumbukter
utan den finns där och är med oss i alla våra dagar. Alla barn är kärleksbarn.
Kan någon förstår denna oerhörda gåva vi har fått och ända ställer vi till så mycket elände. Men naturligtvis finns det också saker och ting som är verkligen ljusa i vår tillvaro. Att kunna känna så om någon annan människa är ju något väldigt stort.
Större än vad vi egentligen inte riktigt förstå. Kärleken består kemiskt av vätskor i hjärnan. Ingen kan riktigt förklara kärleken, det är som spöken alla pratar om den, men inte har sett den.

Brist på kärlek är ju naturligtvis en bedrövlighet som är av en stor dignitet i ens liv.
Att bli bortrövad som sexåring och bli satt på ett barnhem där de inte visade någon kärlek alls. Kan detta vara möjligt? Absolut om man är inställd på att det är barnens fel och att man avskyr dem. Man kan inte ge barn för mycket kärlek. Utan vi människor suger åt oss av den kärlek som vi kan ta emot. Om man har hjärtat på det rätta stället så kan man känna en tillfredsställande känsla av att jag har i dag gjort en kärleksfull sak.
Ingen kan förneka att det största vi har är kärleken. Men som sagt var så kan vi har kärlek till det mesta. Men det mest relevanta är att vi känner som vi gör mot andra människor. Vi tittar i hennes ögon och ser hennes hjärta. Detta är något som man kan kalla ett under.

Skulle kärleken ta slut är jag helt övertygad om att vi människor tynar bort.
Vi behöver den näring som den ger. Även om man ibland tycker att allt inte är så där kärleksfullt, så finns det otroligt många episoder som säger oss att livet är oss väldigt kärt. Så visst är det bevisat att den som ger kärlek för kärlek tillbaka många gånger om.
Även om jag är fattig, så känner jag mig rik att ha mina barn, min fru och mina vänner.
Kärleken till musiken, skrivandet och diktandet. Så låt oss alla ge en ode till kärleken.

Skriven av: Bograpen

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren