Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Kärlek är blind

Från Öckerö loge hörs dragspel och bas, fullmånen lyser som var den av glas. Inför den stjärnklara himlen kastades blickar mellan dansens alla utövare. En blick i ena riktningen en blick i en annan. Men den gamle pojkens lutning mot dansgolvets räcke var återhållsam, då han en hemlighet höll. Framför honom dansade människor loge till pulsen av bandets konstanta hjärtslag. Paren som likt dagssländor levde för natten svävade fram - herren för och damen följer. Den gamle pojken dock, var ett förklätt monster, en varulv, en lagens förbrytare, var enda vaken sekund om dygnet. Fastän blickar han fick så var de inga han kunde besvara, ty kärlek är blind. För honom är kärlek precis som för alla andra, men tvärtom. Det är därför den gamla pojken enbart står vid räcket, det är därför han är återhållsam. Han söker något annat, han söker blicken från en annan gammal pojke.

Skriven av: Erik

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren