Publicerat
Kategori: Novell

Kärlek är större än bilar. Eller?

Kärlek är större än bilar?
Jag hade väl aldrig varit direkt intresserad av bilar. Men på senare år så fick jag några kompisar som var väldigt intresserade. Det var främst Volvo som gällde förstås. Efter ett tag så så började jag att fundera lite och kom fram till att det kanske inte är så dumt med bilar.
Min ena kompis sysslade mest med PV444/544 or, så det var väl så jag kom in på det hela.

Jag började själv att bli väldigt sugen på just en PV444, så jag berättade för min kompis om mina planer. Han sa då att han kände till en PV444 KS av 1956 års modell, som stod i en trädgård. Hon hade stått under ett träd i 28 år, och inte varit startad på ca 10 år. Hon hade bara haft en ägare och gått ca 5600 mil. Det lät ju rätt lovande, så vi åkte dit och kollade på henne.
Hulda var hennes namn.

Och där stod hon. Midnattblå flagig lack, men ack, vilken skönhet. Det var då jag började tro på kärlek vid första ögonkastet.
Efter några funderingar till och några samtal med ägaren så åkte vi dit och hämtade henne. Hon var så vacker! Vi drog hem henne, hällde i bensin, bytte bensin pump. Sedan drog vi igång henne. Tro det eller ej, men hon hostade igång direkt!

Sedan efter lite strul med elen, så åkte vi ner till besiktingen och kom tillbaka därifrån med blankt papper.
Hon visade sig vara en mycket pigg dam. Men oj vilket temperament! Svartsjukade dam får man leta efter.

Hon har alltid gått igång på andra eller tredje vridet, men så kom det sig att jag och en tjej jag hade då stod i garaget och hånglade, och genast började Hulda att trilskas. Plötsligt så vägrar hon att starta.

Likadant som många andra gånger. Men tack och lov så är hon inte vidare långsynt.

Minns den gången jag skulle flytta, och Hulda skulle göras i ordning för en riktig långfärd till det nya stället, men det ville hon verkligen inte. Så hon fick som hon ville till slut.

Jag älskar henne verkligen. Kan stå i flera timmar och smeka henne, kyssa henne m.m... och bara beundra henne. Jag skulle utan tvekan offra mitt liv för henne. Hon har visat mig så mycket kärlek tillbaka.
Hon är min och jag är hennes.
Hon är helt underbar! Jag har fått så mycket beröm för Hulda, och många erbjudanden, men knappast att jag skulle sälja min riktiga kärlek. Aldrig ens komma på tanken.

Detta kan tyckas konstigt, men jag älskar henne verkligen.

Det sägs att kärlek är större än bilar. Men det är bara en myt. Tro mig

Skriven av: Peter Vik

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren