Publicerat
Kategori: Novell

Körsbärsflickan

Jag levde i en hopplös förtvivlan, en längtan efter dig som inte kunde beskrivas i ord. Vår kärlekshistoria var verkligen berg och dalbana. Jag hade hoppats på att det skulle kunna blir du och jag. Du, Lasse som skulle lämna ditt trasiga förhållande hade du sagt så många gånger. Nu ville du inte ens lova att vi skulle kunna träffas i Göteborg. Vi som alltid hade passat på att mötas i våra stunder genom vårt arbete.
Jag måste hitta en annan utväg. Alla andra människor dejtar ju genom Internet osv. Skulle inte jag kunna prova detta Jag Med! Sagt och gjort så startade jag upp en profil och började chatta och maila med olika trevliga killar. Fast det här med att mötas på nätet kan ju också bli fel så jag var verkligen försiktig av mig. Efter en månad hade jag iallfalll fått kontakt med en trevlig kille som bodde i Göteborg men faktiskt kom från mina trakter så vi hade en hel del gemensamt.
Jag stämde träff med Internetkillen i Göteborg när jag ändå skulle dit i jobbet., Jag visste att du också min älskling skulle vara där. Men nu tänkte jag inte krusa dig.
Jag tog tåget och Internetkillen skulle möta mig på tågstation. Som kännetecken hade jag en brosch med körsbär på. Vi fikade och pratade men jag kan väl inte påstå att det "klickade" till. Så efter två timmars prat avslutade vi vår träff och sa att vi skulle höras av via mailen.
Jag gick till mitt hotell istället för att checka in. Medvetet hade jag bokat ett hotell som låg i närheten av dig min älskling, Jag visste ju vilket hotell du alltid befann dig på I-samband med jobbet. När jag precis ska in till mitt hotell så dök det upp en mycket charmig man utanför hotellet. Han körde en firmabil och frågade mig om vägen till ett företag. Hahaha jag började le och skratta. Jag är inte den rätta att fråga jag vet ju knappt själv var jag är. Iallfall så fick vi någon slags kontakt fast jag inte kunde hjälpa honom. Du tittade på min annorlunda brosch och sa att jag skulle få heta körsbärsflickan. Hej då min körsbärsflicka sa du.

Jag gick in till hotellreceptionen för att checka in. Därefter åkte jag upp till mitt rum och hann knappt in förrän telefonen ringde.
Det var från receptionen och hon sa att det var en man som ville tala med mig. Det var firmakillen som sa ursäktade sig men han ville så gärna få prata lite mer med mig. Kunde jag tänka mig att ta en öl vid puben bredvid här?
Jag tänkte tre sekunder och sedan svarade jag ja. Vi bestämde att ses om en timme utanför hotellet. Så gav du mig en vänlig kram utanför hotellet. Det kom förbi två hotellgäster samtidigt och de tittade till en aning på oss.
Var jag inte klok! Jag kände mig upprymd som en tonåring. Men vad hade jag att förlora. Du Lasse som inte brydde dig om mig!
När jag var på väg ner för att möta firmakillen så ringer min mobiltelefon. Det var Du Lasse! Men varför ringde du nu tänkte jag men det vågade jag ju inte säga. Du sa att du var på hotellet och undrade var jag var. Men vadå vad hade vi bestämt? Nu var jag verkligen förvirrad. Mitt hjärta bultade hårt men jag försökte att låta som om ingenting. Du ville att vi skulle träffas och du sa att du kommer till mig (mitt hotell) om 10 minuter. Men hur skulle detta bli. Jag hade ju bestämt det med firmakillen! Jag bad Lasse att du skulle komma om tjugo minuter för jag var precis på väg att ta en dusch.
Sen sprang jag ut och mötte dig firmakillen. Hysteriskt säger jag Det går inte Vi kan inte gå och dricka öl. Min man kommer om 10 minuter. Är du gift frågade firmakillen
Ja Jag hade glömt bort det svarade jag. Men jag har ditt visitkort så jag kanske kan höra av mig om jag får. Snälla förlåt mig. Du sa att det var ok och jag hoppas verkligen det var det.
Så kom då Lasse och du kom med ditt varma leende och gav mig en ordentlig kram. Du lade märkte till min brosch och att det var körsbär på den. Min körsbärsflicka sa du!
I samma stund kom paret från mitt hotell ut genom dörren och såg oss. Fast de tittade verkligen förundrande, för nu var det ju en annan karl!
Lasse Du undrade om vi skulle gå och ta en öl på puben bredvid. Neej skrek jag och du tittade ju lite konstigt.
Nej jag menade bara att jag vill hellre sitta på hotellrummet och få dricka lite vin och prata med dig svarade jag.

Vi satt på rummet och drack vin och du frågade hur min dag hade varit. Om jag hade gjort något särskilt?
Neej, jag har bara druckit en kopp kaffe svarade jag.
Sedan berättade du att du hade lämnat ditt dåliga förhållande och att det var ett gemensamt beslut.
Efter ett år fick du veta min historia om vad jag hade gjort den dagen i Göteborg och du skrattade bara. Du hade känt på dig att det var något
Men du förstod mej sa du och det är jag så tacksam för.


Skriven av: dejting

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren