Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Kulisserna

På morgonen vaknade jag vid klockan sju och det var dags att klä på sig kläder och äta frukost.
När jag åt frukost så tittade jag på mobilen.
På Aftonbladet såg jag att min favorit artist Jessie J skulle uppträda i globen idag.
Så jag sprang ned till mina föräldrar och frågade om jag fick gå på uppträdandet.
Mina föräldrar svarade ja såklart du får vi köper en biljett till dig.
Så när jag gick till skolan var jag jätte glad jag hade fått en plats längs fram.
Jag skröt för mina kompisar om att jag skulle gå på Jessie J:s uppträdande.
En annan av mina kompisar skulle också gå på uppträdandet.
Hon hade platsen bredvid mig så vi skulle gå tillsammans.

Klockan 19:30

Det var dags att gå till uppträdandet. Jag mötte upp min kompis utanför globen.
Sedan gick vi in och satte oss på våra platser inne i globen.
Vi såg Jessie J gå mot kulisserna så vi sprang ikapp henne och frågade om vi kunde få be bild.
Hon sa English please. Då kom jag på att hon inte pratar svensk så jag frågade:
Can we take a picture with you? Hon svarade yes you can tanke a picture with me after the show.
Jag och min kompis gjorde näven och satte oss på våra platser.

Klockan 20:00

Nu började uppträdandet och jag och min kompis var taggade.
Vi satt och lyssnade vi sjöng också med ibland.
Det lät falskt men ingen hörde.

Klockan 21:00

Nu var uppträdet färdigt och vi längtade fler att få vår bild med Jessie J.
Så vi sprang in i kulisserna. När vi kom in dit såg det ut som en korridor med massa kontors rum i så vi gick runt och knackade efter Jessie J.
Men ingen öppnade och dörrarna var låsta. Vi gick vidare in i kulisserna.
Det tog aldrig slut kulisserna fortsatte bara i all evighet.
Vi gick och gick. För vi visste att det måste ta slut någon gång.
Men det bara fortsatte.
Vi började bli riktigt hungriga men det fanns ingen mat och alla dörrar var låsta.
Tillslut såg vi en dörr som såg ut som en ytterdörr.
Vi sprang fram till den och öppnade den. Den var inte låste så den gick att öppna.
Men det var bara ett annat problem. Det var ingen ytter dörr. Den ledde till fler kontor.
Då fick vi nog och vände om. Vi sprang tillbaka vägen vi hade kommit ifrån.
Vi sprang och sprang men vi hittade inte ut.
Vi började tappa hoppet. Vi gick långsamt fram och min mobil som jag skriver det här på började få slut på batteri. Jag kom på den briljanta idén som jag trodde att det var att vi kunde titta på Google maps. Men när jag tittade kom det inte upp något utan det stod bara ”du är i kulisserna”…..

Snäll,rolig,glad gillar att skriva noveller om skräck och andra grejer
Hugo Almqvist är medlem sedan 2021 Hugo Almqvist har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren