Publicerat
Kategori: Novell

Längtan efter döden!

Längtan efter döden!

I hela mitt liv har jag längtat efter att få komma bort från våran värld och från det liv vi lever. Min största längtan har alltid varit efter döden.

Alla tittar på mig men ingen ser mig. Varför frågar jag mig varje gång? Men jag får aldrig något svar. Alla beskriver mig som en person som jag inte är. Ingen känner mig. Ingen har någonsin velat lära känna den jag är. Varför frågar jag mig? Men jag får inget svar där heller.

Våran värld är orättvis och oförstående!

Alla säger att ögonen är själens spegel. Titta i mina ögon och se mig för den jag är och för det jag behöver. För varje dag som går så dör en del av mig. Snart är jag inte mer än ett tomt skal. Livets låga håller på att dö ut inom mig.

När lågan slocknar och bara mitt skal återstår så kommer jag äntligen få den frid jag vill ha. Jag kommer att lämna denna värld och det liv vi lever här för alltid. Ingen kommer att sakna mig och jag kommer bara att sluta existera. Det kommer att bli som om jag aldrig har funnits.

Min längtan efter döden växer sig starkare för varje minut som går. Och jag vet att min längtan snart kommer att upphöra när döden äntligen tar mig i sin hand och leder mig till det icke existerande.

Skriven av: TearZ

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren