Publicerat
Kategori: Novell

Livet som ändrade flickans liv (3 dagar)

Flickan kände hur det stack till i hjärtat när hon blev förföljd av hennes gamla killes vänner.
Hon fick panik och försökte ta genvägar hem.
Ja, hon ville hem till sin mamma och känna sig trygg, hon ville ta en varm dusch och bara blunda och vakna upp ur drömmen, men det var ingen dröm, hon kände hur dom skrek efter henne.
Hon kom fram till en stor väg och hon hoppa ner i diket men plötsligt känner hon någons hand på hennes axel, det var hennes ex som tog tag i henne hårt.
Han försöker hålla fast flickan medans hon försöker smita, men hon orkar inte, hon orkar inte försöka mera.
Hon var fast i fällan. Hon tänker att hon måste därifrån innan alla hans vänner kommer dit.
Hon drar sig loss och går fort bort mot hennes kvarter.
Hennes ex tar tag i henne hårdare och nu är det rejäla tag. Han säger hastigt förlåt när flickan skriker att man inte behandlar tjejer sådär.
Precis bredvid flickans hus finns det en lekplats, dom går dit eftersom flickans ex vill prata med henne, han säger förlåt minst tio gånger.
Efter det korta samtalet tar dom följe en bit.
Någon ringer flickans ex och han svarar, han säger att flickan inte var hemma och la på. Han kramar henne och ber henne springa innan hans vänner kommer och ska slå ihjäl henne. Hon vänder ryggen mot honom och börjar gå sakta.
Hon hör hur killen säger vänta lite. Hon stannar upp och vänder sig om för sista gången, killen kramar om henne ännu en gång och ber henne springa sen hem. Natten går hon ligger och funderar och tänker på allt som hänt.
Hon är rädd och vilsen, Han har lekt med hennes känslor dom senaste dagarna.
Det var därför flickan lämnade honom. Flickan känner hur det svider till i hjärtat.
Hon går in och låser om sig, lägger sig på den kalla sängen och hon fryser och känner hur dåligt hon börjar må psykiskt.
Hon hör hans röst hela tiden, hon går in på badrummet och fyller handfatet med vatten, hon doppar hela huvudet och håller andan. Hon vill aldrig höra den jävla rösten igen.
Hon får stöd av hennes vänner, hon berättar att hon inte orkar mera.
Hennes ena vän smsar och berättar att flickans ex vänner varit på henne, flickan känner hat, hon vet inte vad hon ska ta sig till. Hon stöttar hennes vän hela kvällen.
Flickan kan inte göra något även om hon vill, hon känner sig svag. Hon lyssnar på depp låtar hela natten och somnar halv fem på morgonen.
En timma senare ringer flickans mobil och väcker henne, hon stänger av larmet och somnar om på nytt. Flickans mamma har försökt väcka henne hela morgonen, efter ett tag går flickan sakta upp ur sängen, tar på sig kläderna och kollar sig i spegeln, hon har gråtit så mycket under natten så hon är svart runt ögonen, hon somna med mascaran.Hon cyklar iväg mot skolan efter det.
Flickan vet att hennes ex vänner går på skolan bredvid, men flickan är stark, hon måste kämpa.
Efter en jobbig skoldag bestämmer sig flickan och hennes bästa vän sig för att sätta sig ner och prata om allting som hänt dagen innan.
Plötsligt ser flickan hennes ex vänner! Dom närmar sig flickan och hennes vän.
Flickan säger tyst till hennes vän att dom ska gå därifrån och se vad dom gör.
När flickan reser sig upp så ställer sig en stor tjej sig i vägen för flickan, plötsligt frågar tjejen om det är flickan som ska in på psyk hem.
Flickan kämpar emot och säger att hon inte har med detta och göra.
Dom börjar ta upp massor om flickans ex, dom frågar vafan flickan inte kan lämna hennes ex ifred för.
Flickan berättar att hon kan lämna honom ifred, hon säger även att det är han som tar kontakt.
Sen kommer en till tjej och frågar varför flickan snackat skit om hon och en till tjej för.
Flickan säger att hon inte snackat skit om någon.
Tjejerna är förbannade, dom svär och puttar på flickan.
Tjejerna ringer upp flickans ex och ber han komma till hennes skola.
Efter ett tag kommer han, och han vet inte riktigt vad han ska säga så han springer runt och fjollar sig istället.
När klockan slår halv fyra så släpper dom hon.
Efter alla hot mår flickan jätte dåligt. När hon kommer hem berättar hon för hennes mamma, och hennes mamma vet inte riktigt vad hon ska göra åt saken och hon avvaktar.
Dagen efter känner hon att något känns helt fel. Hon tar på sig och åker till skolan, hon är stark. Under en lektion får flickan ett sms ifrån hennes brylling som ber henne komma ut, för han behövde prata med henne.
Så flickan går fram till sin lärare och säger, jag måste gå på toaletten. Hon går ut och ser hennes vän sitta en bit ifrån och gråta, Hon springer till hennes vän och tröstar henne och frågar vad det är. Det är då flickan hamnar i fällan, igen.
Efter ett tag kommer dom som hotat flickan till döden, dom ropar på hon och hon kan inte smita, hon är fast. När dom kommer fram till tjejen som hotat henne så frågar tjejen vafan flickan hade snackat skit om henne för. Hon nekar idag igen, hon är stark som hon varit dom senaste dagarna.
Tjejen säger att hon har kontakter som vet om att flickan snackat skit om henne. Flickan nekar igen.
Och på en gång känner flickan hur hon blir nitad på näsan. Flickan blir nerslagen på marken och tjejen sparkar på hon. Sparkarna träffa revbenen.
Efter det kommer flickans ena vän fram, hon skakar och försöker dra upp flickan ifrån marken. Flickan ser suddigt men försöker ta sig mot det klassrummet hennes vän har lektion i, hon rycker i dörren men ingen öppnar.. Flickan får panik och går in i skolan där lärare står, hon känner hur tårarna rinner ner för kinderna, hon berättar att hon blivit misshandlad och lärarna tar henne till rektor och skolsköterskan. Dom kollar på hennes skador och ser blåmärken på vissa ställen. Flickan har ont och kan inte sitta ner, hon fick rejäla smällar på revbenen.
Efter ett tag knackar det på dörren, det var hennes bästa vän. Hon kramar om flickan frågar hur det är med henne och båda börjar gråta. Hennes vän sitter brevid flickan i flera timmar för att se så hon kommer bli bättre.
Efter några timmar får hon skjuts hem, hon får vila i sängen hela dagen och bara ta det lugnt. Hon har tatt smärtstillande, men det gör ont ändå.
Senare samma kväll anmälls personerna som misshandlat henne, och hon tänker "Jag kommer få ett helvete igen.".

Flickan är stark, som hon varit under dom tre senaste dagarna. Hon som skrev novellen har blivit misshandlad i verkliga livet. Novellen är en sann berättelse om hennes 3 dagar med misshandlen. Namn ges inte ut i novellen.

Skriven av: Privat

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren