Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Livets Pussel

Tiden det tog att gå hit till stugan hade blivit som en del av ritualen. Jag fick tid att tänka och gå igenom händelsen igen. Tid att gå igenom vad som varit bra och vad jag kunnat göra annorlunda, vad kan jag göra bättre nästa gång? Hur kan min akt och mina handlingar finslipas så situationen blir mer tillfredsställande än förra gången? Små detaljer får inte glömmas bort, det är detaljerna som gör helheten. Jag öppnade den gamla trädörren in till skjulet och gick in bland alla hyllor och doften av jord. Jag tog ett djupt andetag för att känna alla goda lukter som samlats här inne. Här var jag lugn, här var jag lycklig, här samlar jag mina mest värdefulla objekt. Utan dessa var jag ingen, det här stället speglade mitt riktiga jag.

Jag gick fram och tillbaka bland trähyllorna för att hitta den perfekta platsen för den nya pusselbiten som skulle passa in i mitt perfekta pussel. Där var den, platsen som var ämnad åt min nya burk. Jag log för mig själv när jag klappade på burken med fingret som en liten hejdå-hälsning. Jag var så nöjd över valet denna gång, valet att ta hennes livmoder.

Jag är en mamma som har fullt upp med veckobestyr men när jag får lite tid över gillar jag att skriva. Blir det en gång om året eller varje dag är lite olika. Viktigast är skrivlusten och inte pressen.
Sandra Björklander är medlem sedan 2022 Sandra Björklander har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren