Publicerat
Kategori: Novell

Menar du det? (Del 1)

Alexander
- Alexander Linner är mitt namn. Sa jag
- Okej, Hur gammal är du? Sa rektorn
- Jag är 18 år.
- Vad var det för linje du gick förut?
- Jag gick media stod inte det i mina papper?
- Jo, men det är mitt jobb att fråga sånt.
- Okej
- Med dina betyg skulle det vara en ära för Samuelsson skolan att ha dig här men det är en sak som oroar mig att du har ingen stans att bo det står att du har inte för till fället vad menar du med det?
- Jo jag ska kolla på en lägenhet som jag ska bo innebonde i, Jag ska dit idag och kolla jag ska antagligen hyra där.
- Okej då är jag glad ringde att välkomma dig
Jag tog tag i rektions hand och skaka den. Sen sa jag hejdå och gick ut hur det fula rummet med fula hundar på. Jag gick ut i korridoren i min framtida skola och när jag börja gå så hörde jag någon säga mitt namn.
- Hej du grabben du glömde ditt schema.
Jag kände igen henne från vänterummet.
- Tack för det sa jag
Jag vände mig om och när jag börja gå så det ut och eleverna rusa ut ur sina lektioner. Jag skynda mig och när jag när jag skulle öppna dörren ut såg jag en tjej med kort svart hår hon var Söt. När jag gick ut så hade jag bara henne i skallen och mitt i mina funderingar så kom jag på att jag skulle ju kolla på lägenheten nu. Jag stoppa ner papprena i väskan och tog lappen med adressen och tiden och jag såg att jag hade en kvart kvar så jag slet upp min skateboard och åkte väg.
Senare
Jag såg upp på höghuset och alla fönster och tänkte hur fan ska jag hitta? Jag såg att man kunde ringa och sen såg jag namnet: Liwe stewart.
Jag tryckte på knappen och det gick några signaler och då sa en tjej röst:
- Hej kan jag hjälpa dig?
- Ja det är Alexsander Linner som skulle bo här kom du ihåg? Sa Jag
- Just ja jag låser upp dörren nu, Jag bor på andravåningen dörr 134. Sa tjejen
- Okej kommer nu.
Jag rycket upp dörren och la ner min skateboard i väskan och gick in hissen och klicka på tvån och ``pling`` så åkte jag upp en ``pling`` så var jag framme och framför mig står dörren 134 och jag steg ur hissen och gick fram till dörren och klicka på ringklockan och sen hörde jag steg sen öppnades dörren och där stod tjejen med det korta svarta håret.

Skriven av: josse1999

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren