Publicerat
Kategori: Novell

Mer hat än kärlek

” – Du ska göra som jag säger! Skrek han, sedan sparkade han Malin rätt i magen så att hon låg raklång på golvet. Hon skyndade att lägga händerna över magen och la sig i fosterställning. Smokey sparkade henne ytterligen två gånger i magen och en gång i ryggen. Han stod bara och tittade på henne när hon låg på golvet och grinade av smärta.”

För ett år sedan bestod en familj av fyra personer och en hund. Det var en mamma vid namn Karin, en pappa som hette Bosse och deras två döttrar Malin och Rebecca.
Malin var en uppkäftig 13 åring som struntar i vad alla säger och gör vad hon själv vill, och Rebecca var en underbar flicka på 11 år som var mammas lilla ängel som aldrig gjorde något fel. Deras hund var en schäfer som hette Mio. Bosse jobbade på ett stort företag och Karin jobbade som dagis fröken, Rebecca och Malin gick på Havsta skolan som låg ca 1 km från hemmet.

Bosse kom hem väldigt sent en kväll efter jobbet, och Karin blev fly förbannad för att han inte hade hört av sig. De stod och bråkade länge och barnen stängde in sig på rummet för att slippa höra deras gräl. Föräldrarna höll på och gräla i ungefär 3 veckor varenda dag om precis allt. Det gick massa rykten om att Bosse hade en affär med en arbetskamrat, och tydligen var det sant för Karins kompis Susanne hade kommit på dem med egna ögon.
Så när Karin hade fått det bekräftat av Bosse, berättade hon det för barnen och sa att de skulle flytta hem till hennes bror Börje tills hon fått något eget.
Karin sa att barnen skulle packa ner det allra nödvändigaste för sedan skulle de åka på en gång till Börje, han skulle hämta alla sakerna lite senare. Bosse var väldigt negativ till att Rebecca och Malin hade flyttat hem till Börje för de två hatade verkligen varandra.

När Börje skulle åka och hämta sakerna så såg han till att Bosse inte skulle vara hemma ifall de skulle ryka ihop. Bosse var så jävla arg för att Karin hade tillåtit barnen att flytta dit så han hade till och med hotat att han skulle slå henne. Börje hade sagt att Karin skulle låsa dörren efter att han hade åkt och det gjorde hon.
Ungefär 10 minuter efter att han hade åkt så var det någon som var på dörr handtaget, men dörren var låst så då knackade personen lätt på dörren två gånger. Karin skrattade för sig själv och gick mot dörren för att öppna, för hon var säker på att det var Börje som kom tillbaka för att han hade glömt något.

Direkt när hon hade låst upp dörren så for den upp med en smäll, och till sin förskräckelse såg hon att Bosse stod bakom den. Hon försökte stänga dörren med all sin kraft, men Bosse var så stark så han fick upp dörren på en gång. Bosse greppade hårt tag i hennes arm och slängde ner henne på golvet så att hon slog i huvudet.
Karin försökte hjälplöst ta sig upp men det värkte i hela huvudet så att allting bara snurrade, och då passade Bosse på att slå till henne flera gånger när hon ändå inte kunde göra något. Till slut så tuppade hon av och hon vaknade till av att någon skvätte vatten i ansiktet på henne och frågade hur hon mådde.
Det var Karins kompis Susanne som hade kommit förbi för att säga hej, och då såg hon att dörren stod på glänt och att Karin låg helt stilla på golvet. Hon försökte hjälpa Karin upp men det gjorde för ont överallt. Hon sa att hon hade snubblat på översta trapp steget och sedan ramlat ner för hela trappan och slutligen slagit i huvudet i det tunga bordet.
Susanne frågade om det verkligen var sant, för hon trodde att Bosse hade varit där och klappat till henne rejält. Karin nekade till det och sa att allt var bra, hon hade bara fortfarande ont och skulle gå och lägga sig så att lite av smärtan skulle försvinna. I själva verket så var hon livrädd för Bosse och hon trodde att om hon sa något till någon, så skulle allt bli värre och han skulle ge sig på henne igen eller barnen.

Efter en tid i hemmet så var allt mycket lugnare och Karin var inte lika rädd längre. Hon hade börjat träffa en ny man som hette Per fast det visste inte Bosse om. Varken Rebecca eller Malin hade träffat sin pappa sedan skilsmässan, men nu hade han ringt och sagt att han ville träffa dem för han hade något viktigt att säga. Så Rebecca och Malin tog tåget till sin pappa och skulle vara där över dagen, sen skulle de åka hem till deras mamma igen.

När de kom fram och såg Bosse så gav han dem ett leende men man såg ändå att han var dyster. Han hade inte rakat sig på länge och han hade gått upp väldigt mycket i vikt.
De gick fram till honom och fick en varsin stor kram sedan sa Bosse att han hade saknat dem jätte mycket. Rebecca och Malin tyckte att han luktade ganska illa, som om han bara har druckit massa alkohol och inte duschat på flera veckor.
När de kom in i hans lägenhet så var det ölburkar överallt, och om det inte var ölburkar så var det pizza kartonger med rester kvar i. Hans gardiner var fördragna och vatten kranen stod på, dem kunde inte göra annat än att stå kvar i dörr öppningen och bara gapa.
Deras pappa har alltid varit så ordentlig och alltid sagt att man ska plocka undan efter sig, och att man ska vara ren och fin. Tydligen tyckte han inte det längre eller så struntar han i det. Bosse försökte göra fint i soffan och sedan bad han dem att sitta ner.
Tjejerna satte sig ner och så gav han dem ett varsitt glas saft, fast glasen var så skitiga så ingen av dem drack någonting.
De började prata om saker som har hänt och då säger Bosse att han har fått ett jobb i Italien och att han tänker flytta dit. Han sa att han ville träffa barnen en sista gång innan han skulle åka, sen frågade han hur det var med mamma då sa Malin att hon mådde bra och att hon hade träffat Per. Bosse frågade hur länge de hade träffats och då svarade de att de hade vart tillsammans i några månader.
Tydligen så ville verkligen inte Bosse att Karin skulle träffa någon ny, han blev alldeles rasande och ställde sig upp och bara skrek att han skulle slå ihjäl henne.
Sedan sprang han bara ut ur lägenheten och tjejerna såg genom fönstret att han körde iväg i sin bil så att däcken ila. Malin tog upp sin mobil och ringde sin mamma men hon svarade inte, så antagligen var hon inte hemma eller så låg hon i badet. De sprang ner till station och tog det första tåget som skulle hem.

När Bosse kom fram så knackade han på dörren som vanligt, för att inte Karin skulle förstå att det var han. Eftersom hon låg i badet så hörde hon inte att det knackade.
Då gick han runt huset för att kolla om nått fönster var öppet, eftersom alla dörrarna var låsta kunde han inte ta sig in.
Karin brukar jämt låsa alla fönster och dörrar, men den här gången hade hon glömt att stänga igen ett fönster på baksidan. Bosse klättrade in och så hörde han musik som kom från badrummet så han förstod att hon badade.
Han smög in i köket och tog den vassaste kniven han kunde hitta, och gick sedan mot badrummet. Bosse hinner precis till badrumsdörren när han hör att Karins mobil börjar ringa. Hon hade haft hörlurar på sig första gången det ringde så då hörde hon inte mobilen, men nu hade hon precis tagit av sig dem. Hon svarade glatt när hon såg att det var Malin som ringde, men hon hörde att Malin var alldeles upprörd på rösten. Karin var tvungen att be Malin lugna ner sig för hon hörde inte ett ord av vad hon sa.
Då berättade Malin snabbt vad som hade hänt och sa att Bosse nog var vid huset när som helst, så hon var tvungen och kolla ifall om allt var låst. Hon tog på sig sin morgonrock och smög fram till alla dörrar och fönster för att kontrollera att det var låst. Karin var så rädd så hela hon skaka, till slut hade hon bara ett fönster ett fönster kvar och till sin förskräckelse såg hon att det var öppet. Hon tittade sig omkring och sprang sedan fram och stängde igen fönstret och låste. Hon märker att allt är tyst och ser ut som det brukar, så då blir hon lugn och tror att allt är bra. Karin går lugnt tillbaka till badrummet men precis innan hon är framme så blir hon stel som en pinne och alldeles vit i ansiktet, för bara en meter framför henne står Bosse och stirrar rakt in i hennes ögon.
Karin vet inte vad hon ska göra eller säga, hon bara står där och är livrädd för vad som ska hända. Bosse är så förbannad att hans ansikte har blivit rött och ögonen är smala som streck. Han bryter tystnaden genom att skrika att han inte förstår hur han kunde leva med henne, att hon är ett billigt luder som kan fara åt helvete.
Sedan tar han ett steg fram så att han står så nära att hon kan känna hans äckliga andedräkt. Bosse drar fram en kniv ur fickan och hon vet att han tänker hugga henne.
Han tittar på henne med ondskefulla ögon, höjer sin hand och slår henne hårt i ansiktet. Karin ramlar ner på golvet och Bosse passar på att sparka henne flera gången i magen. Hon känner blod smaken i munnen och skriker att han ska sluta men han bara fortsätter göra henne illa.
Karin kämpar för att få tag på någonting som hon kan göra honom illa med, och till slut får hon tag på en vass sax som låg på bordet bredvid henne och hugger honom flera gånger i magen och ser han sedan falla ner på golvet. Bosse tittar rakt in i Karins ögon, viskar förlåt och tar sitt sista andetag.
Karin förstår först inte vad det är som har hänt, utan bara tittar på Bosse där han ligger helt död på golvet. Plötsligt hör hon en nyckel i dörren och in kommer Malin och Rebecca springandes. De ser sin pappa ligga på golvet med en massa blod runt om sig, brister ut i gråt och springer sedan fram till Karin och står bara där och kramas och gråter tillsammans. När alla hade samlat sig så ringde de polisen och berättade vad som hade hänt, och efter en liten stund så kom dem och hämtade kroppen och sedan ville de ställa en massa frågor. Många timmar senare när allt var klart, var alla så trötta så de la sig i en och samma säng och somnade på en gång.
Veckorna gick och allt var bra förutom mellan Karin och Per, de bråkade mycket och Per ville att hon skulle berätta om kvällen då Bosse dog men det ville inte hon. Hon ville bara glömma och försöka gå vidare. Det gick någon vecka till men sedan bröt de förhållandet, för båda två visste att det inte skulle hålla i längden.

Så nu var det bara tre stycken igen eller i alla fall för ett litet tag, Malin hade börjat umgåtts med någon konstig kille som var tre år äldre än hon. Han hette John men alla kallade honom för Smokey, troligtvis för att han rökte på och tog en massa droger. När han var i närheten av Karin så var han oftast trevlig, hon visste inte vad han höll på med men hon hade en aning om att det var någonting dåligt.
Hon frågade Malin flera gånger om allt var bra med Smokey och då svarade hon att han inte var som alla andra, Smokey var udda och därför älskade Malin honom. Det märktes att Smokey inte gav något bra intryck på Malin, för hon var nästan aldrig hemma och när hon väl var det så var hon så otrevlig.

Smokey hade ordnat en fest för Malin för hon skulle fylla 14 år, de skulle vara ute i en stuga långt ute i skogen. Malin var den enda som var en fjortis som alla sa, bara för att dem tyckte att hon var en barnunge som gjorde allting som mamma sa åt henne att göra. Fast där hade de helt fel men det var ingen som trodde på henne.
Smokey hade sagt att Malin var tvungen att klä sig lite bättre, för han ville att hon skulle göra bra intryck inför hans kompisar.

Malin hade gått igenom hela sin garderob men hon hittade inget som skulle passa till festen. Allt hon hade verkade så barnsligt att ha på sig, så hon tittade i sin plånbok om hon hade några pengar men det var helt tomt i plånboken. Hon bestämde sig för att gå ner till affärerna för att titta på kläder.
Det var ganska blåsigt ute så Malin tog på sig en tjockare tröja, och så tog hon med sig en tyg väska. När Malin var framme så gick hon in i en liten affär som sålde underkläder, de hade nyligen öppnat affären så hon hade aldrig varit där förut. Det var bara en tjej i affären som var där och tittade, plus hon bakom kassan så det var inte alls mycket folk.
Underkläderna var ganska lyxiga ungefär som man har på sig när man gifter sig tyckte Malin. Personalen frågade om Malin eller den andra tjejen behövde hjälp med något men båda sa att de bara tittade.
Strax efter det så gick tjejen därifrån och samtidigt ringde telefonen, så personalen ställde sig lite på sidan och pratade. Då tittade Malin på prislappen och såg att allt var väldigt dyrt, hon visste att hon inte kunde köpa det även om hon frågade sin mamma för hon skulle aldrig få köpa dyra underkläder. Malin tittade snabbt bort mot personalen och sedan rev hon loss prislappen och stoppade ner de röda underkläderna i väskan.
Hon ville verkligen inte göra det men hon gjorde det för Smokeys skull. Malin började gå mot utgången och precis innan hon gick ut så tittade tjejen bakom kassan lite konstigt på henne, men Malin gav henne ett nervöst leende och försvann ut bakom hörnet. Gud vad hemskt, Malin hade snattat för första gången och hon hade inte bara tagit en liten godisbit utan tagit dyra underkläder.
Hon gick några affärer bort tills hon kom fram till en affär som hade jätte snygga klänningar och kjolar. Malin hade varit in i affären flera gånger för att titta på kläder. Hon gick raka vägen fram till ett par klänningar som hängde runt en klädsnurrare, för Malin visste att det fanns en röd klänning där som hon ville ha.
Snabbt rotade hon bland dem röda klänningarna efter sin storlek, och tur som hon hade fanns det en storlek kvar till henne. Hon tog klänningen och gick till provhytten, den satt perfekt på Malins kropp och slutade precis nedanför rumpan. Malin studerade sin spegelbild och tyckte att hon var snygg så hon bara stod där och tittade.
Malin började klä på sig sina kläder utanpå klänningen och när hon var färdig så tittade hon så att inte klänningen stack fram någonstans, hon visste nämligen att den här affären inte hade något larm vid utgången så det var bara att dra av prislappen. Hon lät blicken gå från topp till tå en sista gång och gick sedan ut ur provhytten. En personal tittade på henne när hon var på väg mot utgången och Malin log lite nervöst igen.
Precis när hon skulle gå ut så kände hon en hand på sin axel, och Malin blev stel som en pinne för hon förstod att det var någon som jobbade där som hade sett att hon hade tagit klänningen. Malin vände sig sakta om och såg en kille som såg ut att vara i 40 års ålder, han hade en namnbricka som det stod Anders på. Han stirrade rakt in i Malins ögon och sa sedan:

- Ursäkta fröken, kan du ta och följa med här? Jag skulle vilja fråga dig en sak.
- Jaha, men vad är det frågan om?
- Följ med här bara.
Malin följde efter mannen med darrande ben, hon var så rädd för att hon skulle åka fast. Dem gick runt hörnet och kom fram till en dörr, som hörde till ett litet kontor som dem gick in i. Mannen bad Malin sätta sig ner på en stol och satte sig sedan framför ett skrivbord. han såg riktigt allvarlig ut och sa:
- Jag vet att du har tagit en klänning, jag såg att du gick till provhytten och du hade inte den med dig ut.
- Jag har inte snott klänningen!
- Varför hade du inte med dig den ut då?
- Jag lämnade kvar den i provhytten.
- Jaha, då ber jag någon kolla om klänningen hänger kvar där inne.

Han vände sig om lite grann för att ringa efter någon. När han började slå numret såg Malin sin chans. Hon var tvungen att vara väldigt snabb, så hon rusade upp ur stolen så den välte omkull och smällde upp dörren och sprang sedan så fort hon kunde ut ur affären.
Hon hörde hur de skrek någonting från affären, och plötsligt såg Malin att mannen kom ut springandes och han hann precis se åt vilket håll hon sprang. Malin såg ett garage som stod öppet så hon smög in där i ett hörn. Hon väntade någon minut sen insåg hon att han inte hade följt efter henne dit. Malin skyndade sig hem, låste dörren till sitt rum och slängde sig i sängen och grät tills hennes ögon var alldeles röda och sedan somnade hon helt utmattad.


Malin vaknade av att Mio slickade henne i ansiktet, hon torkade bort allt hunddregel som hon hade fått på sig och tittade sedan på sin lilla rosa väckarklocka. Hjälp, hon hade sovit över en timme. Malin flög upp ur sängen nu hade hon bråttom. Smokey skulle komma och hämta henne om 30 minuter. Hon gick ner till hennes mammas garderob, för längst in där fanns alla hennes skor. Båda två hade exakt samma storlek, och Malin hade inte många par speciellt inte några snygga. Så nu kunde hon välja bland en massa snygga par.
Hon stod en stund och funderade för hon hade ett jätte svårt beslut. Hon skulle ta ett par svarta högklackade skor med en silvrig fjäril längst fram på skorna eller ett par svarta högklackade stövlar som gick ända upp till låren. Till slut så bestämde hon sig för stövlarna hon trodde att de skulle bli snyggast till den röda klänningen, i alla fall enligt Smokey.
Hon tog skorna och gick upp till sitt rum, la klänningen och underkläderna på sängen och satte sig vid sitt sminkbord för att göra ordning håret och sminka sig.
Malin sprejade upp håret så mycket som hon bara kunde, och sen satt hon i ett jättevackert silvrigt diadem på huvudet. Nu var håret färdigt, hon skulle nu välja ut ett par örhängen. Hon öppnade en svart ask som låg bredvid hennes säng för där hade hon alla sina smycken. Malin tog upp ett par örhängen som var runda och i mitten hängde det ett litet hjärta som var av guld, hon hade fått dem av sin mormor i julklapp för 4 år sen. Dem var visserligen gamla men de såg helt nya ut.
Nu hade hon bara sminkningen kvar och sedan var hon redo att gå. Hon tog fram en vinröd ögonskugga som hon la på ögonlocket samt lite bredvid ögat. Sen tog hon fram en svart kajal som hon drog med flera drag under ögat. Till det måste hon ha en massa svart mascara, efter att hon hade tagit på det så tog hon fram en puderdosa som hon pepprade i hela ansiktet.
Nu fattades det bara lite färg på läpparna, så hon tog fram ett blod rött läppstift som hon målade läpparna med.
Nu var hon klar med sminkningen, hon tog av sig sina kläder och satte på sig de nya underkläderna och klänningen och sedan drog hon på sig skorna. Malin ställde sig framför sin spegel som var så stor att man såg hela hennes kropp. Hon beundrade sin spegelbild och såg att hon var väldigt snygg nu, men hon kände inte igen sig för hon hade aldrig sett ut så här. Malin tyckte nästan att hon såg ut som en hora, men för att ge bra intryck så var det nog bäst att hon såg ut så här. Hon tog sin lilla röda handväska och la ner sin mobil i den, och tog sedan en tunn svart kofta som hon hängde över armen och gick sedan ut ur rummet.
Malin gick ner till köket och tog fram papper och penna för hon skulle skriva ett snabbt meddelande. 'Åker med Smokey på födelsedagsfest kommer hem sent, sitt inte uppe och vänta. /Malin **

Sedan gick hon ut ur huset och stängde dörren efter sig, vad hon inte visste då var att hon skulle begå sitt livs största misstag. Smokey stod på parkeringen och väntade med sin kompis i bilen, eftersom att han inte var 18 och hade körkort så var hans kompis tvungen att följa med för att hämta Malin. Smokey steg ut ur bilen när han såg Malin komma gåendes.
Han bara stirrade rakt på henne, och i hans ögon såg hon ut som en het och sexig brud. Malin ställde sig framför honom och gav han en puss på munnen och sa sedan:

- Nå vad tycker du, duger jag?
- Duger? Du är skit sexig, fan vad vuxen du ser ut och vara nu.
- Tack, det är inte för mycket då?
- Låt mig titta på dig, sa Smokey och Malin tog ett steg bakåt. Han granskade henne från topp till tå, och hade en hemlig min som Malin inte kände igen. Han lutade sig fram och viskade.
- Har du sexiga underkläder på dig? frågade han.
- Ja de är också röda.
- Bra med det kommer du långt.
- Vad menar du?
- Sätt dig i baksätet bara gumman.

Malin blev lite rädd eftersom hon inte förstod vad han menade, men gav Smokey ett leende och satte sig i bilen. De körde iväg med en sån rivstart så att gruset sprutade efter bilen.
De åkte i ungefär en halvtimme innan Smokey sa att dem var framme, Malin såg en gammal röd stuga skymta bakom en massa träd. Det var säkert 15 killar som stod utanför stugan och 3 tjejer.

- Oj vad mycket folk det är, sa Malin.
- Ja. Alla är här för din skull, sa Smokeys kompis.
- Min skull, varför då? Jag känner inte igen någon av dem.
- Det är din fest gumman det är klart att du ska få mycket uppmärksamhet, sa Smokey och log.
De klev ur bilen och Smokey tog Malins hand och förde henne mot stugan. Han ställde sig framför 5 killar och sa sedan högt och tydligt.
- Lystring lystring alla fulla och dumma dönickar, födelsedagsbarnet har nu anlänt det är denna snygga tjej som fyller 14 år idag.
- Va fan 14 är du dum eller vadå. Hon ser ju ut att vara minst 17, sa en av killarna.
- Stämmer helt. Hon ser ut som 17 men fyller 14, men hon är min och den som rör hennes kropp får med mig och göra.

Malin log för nu visste hon att Smokey verkligen brydde sig om henne, och älskade henne eftersom han sa så inför sina kompisar. Smokey bad en av killarna att ge Malin något att dricka. Han presenterade sig som Roger, och visade sedan vägen till köket där allting fanns. Malin märkte att precis varenda kille var sjukligt snygg och alla var mellan 17-20 år.
Men det var Smokey hon var tillsammans med och älskade över allt annat.
Inne i köket så fanns det hur mycket bål som helst som de hade blandat ihop, men Malin förstod att det var massa alkohol i så hon frågade Roger lite försikigt.

- Du, finns det någon bål utan alkohol eller någon vanlig dricka?
Roger bara stirrade på henne precis som om han hade blivit totalt chockad. Sedan började han skratta.
- Den där var bra, jag gick nästan på den.
- Jag skojar inte, finns det något här utan alkohol?
- Vi är aldrig på en fest utan alkohol, utan det finns jämt hur mycket som helst att välja på. Du har väl druckit någon gång? frågade han sedan.
- Jag har bara smakat lite cider av mamma förut men det var inte så gott.
- Tur för dig för vi har ingen cider men en massa öl, sprit och bål. Det är bara att välja vad du vill ha.
- Vad tycker du att jag ska ta?
- Jag tycker att du ska börja med lite bål, och sedan kan du ta lite sprit och blanda ut det med någon dricka.
- Ok, det lät bra. sa Malin och log.
Roger hällde upp två stora glas med bål till sig själv och Malin. Hon tog en klunk, svalde och gjorde sedan en äcklig grimas.
- Å fy vad starkt det var, sa hon. Hur kan du tycka det här är gott?
- Man måste ta några klunkar först då vänjer man sig fortare. Ta några stora klunkar även fast det är starkt.
Hon gjorde som han sa och sedan kände hon att det blev varmt i hela kroppen.
- Det var inte så farligt det var en skön känsla efteråt, sa hon. Plötsligt skrek Roger.
- Nu kör vi 'Up and down the river', för nu har födelsedagsbarnet kommit igång.
Det kom en hel flock med folk och satte sig runt ett bord för att göra sig redo att spela.
- Jag kan inte det spelet jag har aldrig hört talas om det, sa Malin.
- Men då lär vi dig såklart för alla måste vara med annars är det inge kul, svarade Roger.

Alla satte sig tillrätta och började förklara för Malin. Hon fattade ganska snabbt, för det ända det gick ut på var att få en massa kort så att man var tvungen att dricka så att man blir full snabbare. De började spela och eftersom det gick ut på att få många kort så låg Malin väldigt bra till. Hon drack klunk efter klunk och kände sig väldigt snurrig.
Till slut hade hon druckit så mycket så hon hade blivit akut kiss nödig, sedan sa hon:

- Jag måste sluta spela jag håller på och kissar på mig, finns det någon toalett i närheten?
- Jag följer med dig, sa Smokey. Det går i alla fall dåligt för mig.

Han tog Malin i handen och de gick iväg mot toaletten, hon gick väldigt ostadigt och snubblade ibland på sina fötter. När dem var framme så gav Smokey Malin en puss på pannan och stängde sedan dörren åt henne.
När hon satte sig ner på toalett stolen så märkte hon att allting bara snurrade ett tag. Hon satt därinne en stund men sedan gick hon ut till dem andra, eftersom hon inte skulle spela kort igen så gick hon in till vardagsrummet.
Då såg hon att Roger var därinne, fast han stod helt själv med en ölburk i handen och läste en tidning. Malin gick fram till honom och sa:

- Vad du ser road ut då.
- Nämen hej, jag undrade när du skulle komma tillbaka. Det var inget roligt efter att du gick iväg så jag slutade också spela.
Malin skrattade lite och tyckte det var gulligt av honom, även fast hon inte trodde på det.
- Vill du ha något mer att dricka? frågade han.
- Jag kan ta en drink, vill du blanda ordning den åt mig? För jag måste hämta min handväska, jag glömde nog den vid dörren.
- Javisst gör jag det, inga problem.

Malin gick iväg och Roger började blanda en drink, men vad hon inte visste var att han la i knark i hennes glas och inte var det så lite heller.
Direkt när han hade blandat runt allt så kom Malin tillbaka med ett leende på läpparna.

- Å är du klar med min drink?
- Ja, färdigblandad och klar.

Det hade gått en stund sen Malin drack något så hon började bli lite torr i munnen.
Hon tog emot glaset och svepte nästan allt på en gång. Malin kände hur hon åter blev alldeles varm i hela kroppen, fast den här gången på ett annat sätt och huvudet började snurra fortare.

- Oj, vilken skillnad det var på den här drinken och den förra.
- Det är nog bara för att det var ett tag sen du drack.
- Ja, kanske det.
- Ska vi gå och sätta oss en stund? frågade Roger.
- Ja gärna, för snart orkar jag inte stå på mina ben.

De gick in till vardagsrummet igen och satte sig i en brun sliten soffa, plötsligt fick Malin en obehaglig känsla av att det skulle hända något. Roger hoppade ett steg närmare så att deras ben snuddade vid varandra.
Han tittade på henne på ett konstigt vis, så till slut så såg det ut som om han försökte se rakt igenom hennes kropp. Sedan tittade han Malin rakt i ögonen, log och sa:

- Jag tycker du är så jävla fin Malin.
Hon försökte undvika hans blick så hon stirrade på sina händer istället. Malin började rodna och försökte komma på något bra att säga. Till sist sa hon.
- Tack, men jag tror att du har fått för mycket alkohol i dig.
- Nej, jag har inte druckit så mycket men jag tycker att du är skit snygg. Och du ser så mycket äldre ut än vad du är.
Han la sin hand på hennes lår och lät den sakta glida neråt. Malin bad en tyst bön och försökte att inte börja gråta.
- Roger, sa hon med darrande röst. Jag är tillsammans med Smokey så det här går inte.

Roger slutade upp för ett ögonblick men sedan fortsatte han att tafsa. Malin försökte vrida på sig och göra allt för att Roger skulle sluta. Till slut kom hon upp ur soffan men Roger var lika snabb, han hade ett hårt grepp runt hennes midja.
Hans ögon var inte lika snälla, utan såg mer ut som ren hat. Han nästan spottade ut orden.
- Smokey skiter i dig totalt, vi har till och med lagt ut pengar om vem som kommer få omkull dig snabbast ikväll. Det var Smokeys idé och det är jag som leder allting.
- Det är inte sant. Smokey skulle aldrig göra så mot mig, skrek Malin.
Plötsligt kände hon hur benen vek sig, och hon hade ingen kraft kvar att stå upp så hon bara föll ihop på golvet.
- Skiten börjar visst värka, sa Roger.
- Vad har du gjort med mig, nästan viskade Malin.
- Jag hade bara lite kul när jag gjorde ordning din drink.

Allting blev helt suddigt för Malin, och hon visste att något hemskt skulle hända. Roger lyfte upp Malin och gick med henne in till dem andra.
Alla satt vid sofforna och drack tills en av killarna såg Roger.

- Fan har hon däckat redan?
- Ja med lite hjälp på traven, sa Roger och höll upp ett par tabletter i luften.
- Det är fan fusk, sa en annan kille.
- Jaja kanske det, men nu är hon i alla fall borta och jag ska vara först.
- Du får 30 minuter, sa Smokey som precis kom in i rummet.

Roger nickade till svar och gick sedan en trappa upp. De kom in i ett rum som var ganska stort, men det bestod bara av en dubbelsäng och så hängde det en stor spegel på väggen. Malin var så borta av knarket, så hon förstod nästan ingenting av vad som hände.

Han la henne på sängen och drog sedan av sig sina byxor. Roger granskade Malins kropp och drog sedan sakta av trosorna på henne. Malin var oskuld och har alltid sagt att hon ville vänta på den rätta, eller i alla fall vänta tills hon var riktigt kär.
Hon var totalt borta nu, men det tyckte Roger bara var bra. Han lade sig ovanpå Malin och hade sedan våldsamt sex med henne, ända tills det bankade på dörren. Roger försökte lyssna vem det var vid dörren, men eftersom det inte var någon som sa något så fortsatte han bara. Då bankade det igen, och då skrek Roger:

- Vem är det?
- Gissa tre gånger, hörde han Smokey säga.
- Jag kommer, jag ska bara klä på mig.
Roger kom ut strax efter att Smokey hade gått därifrån.
- Var det bra? frågade han.
- Det var helt okej.
- Okej, då var första klar då kan resten sätta igång. Ta med er prylarna.

En del killar gick in till rummet där Malin låg, två killar tog fram sina filmkameror och började göra dem klara. Smokey lät tre killar ställa sig i kö, för att de skulle ha sex med Malin. Bara de betalade honom innan så fick dem göra vad som helst, killarna som stod på sidan skulle filma hela tiden.
När den sista killen höll på med Malin så började hon röra på sig lite grann, men när hon försökte öppna ögonen lite så snurrade hela rummet runt omkring så hon tuppade av på en gång igen.

Under natten så vaknade Malin till och kände hur det värkte i hela kroppen, hon mådde så illa så hon var tvungen att springa till toaletten för att spy. Smokey hörde henne så han gick dit och frågade hur hon mådde, Malin sa då att hon mådde jätte dåligt och att hon inte mindes någonting från kvällen.
Han frågade om hon ville åka hem och det ville hon, så han väckte upp en kompis och sa att han var tvungen att köra dem. Malin sa att Smokey inte behövde sova över, för hon längtade efter att få sova själv i sin egen säng.

När Malin vaknade dagen därpå så hade hon ännu ondare i kroppen, men det värkte allra mest mellan benen så Malin blev lite orolig eftersom hon inte kommer ihåg nått från kvällen.
När hon gick ner för att äta frukost så satt redan hennes mamma och syster där, Karin frågade vad de hade gjort för något. Malin sa att dem hade mest lyssnat på musik och pratat. Karin såg på Malin att något var fel, Malin skruvade besvärat på sig och gjorde grimaser varje gång det gjorde ont.

- Har du ont? frågade Karin.
- Ja lite grann, sa Malin.
- Jag vet att du drack igår, gjorde du dig illa då?
- Jag vet inte, jag kommer inte ihåg men det kan mycket väl vara möjligt.
- Kommer du inte ihåg, hur mycket drack du egentligen?
- Inte så mycket bara någon drink.
- Du är säker på att ingen har hällt i något i ditt glas?
- Hällt i, hällt i vadå?
- Ja, det finns en massa saker nu för tiden. Man ska aldrig ställa ifrån sig ett glas, för man vet aldrig om någon skulle få för sig att hälla i knark.
- Jag är helt säker på att ingen har gjort det. Jag är nog bara lite bakis, jag mår säkert bra innan kvällen.
- Okej, men om du fortfarande har ont om några dagar då får vi kolla upp det.

Malin hatade att Karin alltid var så frågvis, men och andra sidan så var det ändå hennes mamma. Nu hade det gått tre dagar sedan hon kom hem från festen, och hon hade fortfarande lika ont om inte värre. Karin hade ringt åt Malin och fått en tid hos en läkare, och hon hade sagt till om att hon ville ha en kvinnlig läkare.
Läkaren ställde en massa olika frågor till Malin, bl.a. om hon var oskuld och det svarade Malin såklart ja på. Den kvinnliga läkaren sa att hon ville att Malin skulle göra en gynekolog underskötning, bara för att se om man visste varför Malin hade så ont. Hon gick med på det och fick sedan sitta i ett väntrum i ungefär 10 minuter, sedan kom det en äldre dam ut med ett leende på läpparna.
Hon ropade upp Malins namn och de gick in i rummet. Malin var så nervös att hennes händer skakade, damen sa att hon kunde ta av sig byxorna och trosorna och sedan hoppa upp på stolen. Malin gjorde som hon blev tillsagd, och när hon låg där naken med benen i vädret så småskrattade hon åt sig själv. För hon hade haft många fördomar mot tjejer i hennes ålder som gick till en gynekolog.
Damen visade upp en stor otäck sak som hon sa att hon skulle använda. Hon förde in den otäcka grejen sakta, men drog ut den lika fort som den hade kommit in. Hon tittade väldigt förvånat på Malin och sa sedan:

- Var du oskuld?
- Ja, svarade Malin.
- Lilla hjärtat, ja vet nog varför du har så ont. Du måste ha blivit sexuellt utnyttjad för du är gravid.

Malin bara gapade, hon visste inte vad hon skulle säga. Gynekologen satt en stund och småpratade med Malin, för att hon skulle få samla sig lite. Hon frågade bl.a. om Malin kunde försöka komma ihåg något från kvällen, men hon sa hela tiden att hon inget visste.
Hon frågade sedan om Malin ville polisanmäla händelsen, men hon tyckte inte att det var någon idé eftersom det inte fanns några bevis om vad som hade hänt.
Det enda de kunde göra var att ta ett faderskapstest på barnet för att ta reda på vem pappan var, på så vis kunde man ta reda på vem som hade utnyttjat Malin. Men då var Malin tvungen att föda fram barnet, och det enda valet hon hade då var att behålla barnet eller adoptera bort det. Hon blev helt stum, hon fick inte fram ett enda ord.
Malin ville verkligen fundera över hur hon skulle göra, men damen sa att hon måste bestämma sig ganska snabbt. För om hon skulle välja att göra abort, så var hon tvungen att göra det inom 2 veckor.

När Malin gick hem så var det mörka moln på himlen, hon tittade dystert upp och hoppades att hon skulle hinna hem innan regnet. Men någon sådan tur hade hon inte, för plötsligt kom det världens spöregn. Malin sprang till närmaste busshållsplats för där fanns det tak. Hon stod där i säkert 10 minuter och det regnade lika mycket, då insåg Malin att hon var tvungen att gå hem i regnet.
För hennes mamma var inte hemma, och det var ingen idé att stå och vänta på bussen hur länge som helst när det ändå bara tog 10 minuter att gå. Malin sneglade ner mot magen, klappade den lite försiktigt och stoppade sedan in händerna i jackfickorna och lunkade hem i regnet. När hon väl kom innanför dörren så var hon helt genomblöt, så att alla kläderna bara droppade vatten på golvet. Malin gick in i badrummet och torkade håret och tog bort sminket som hade runnit ned för ögonen. Sedan tog hon av sig dem blöta kläderna och satte på sig ett par mjukis byxor och en tjock tröja.

Det skulle dröja ungefär en timme innan hennes mamma skulle komma hem, hon visste inte om hon skulle berätta för Karin eller inte. Om hon skulle göra abort då behövde ingen veta någonting. Visserligen var hon bara 14 år, och det är en väldigt ung ålder för en tjej att bli mamma. Hon skulle dessutom bli ensamstående på en gång men hon skulle kanske få hjälp av folk som hon känner, i alla fall sin mamma för hon skulle faktiskt bli mormor.
När hon står där djupt inne i sina tankar så ringer telefonen, först reagerar hon inte men sen hör hon den. Malin går fram till telefonen och lyfter luren.

- Malin!
Först var det bara tyst i andra änden, men sedan hör hon en svag röst.
- HALLÅ! säger hon igen fast mycket högre.
- Hej, det är Smokey. Sedan är det tyst en stund. Vad gör du?
- Hej, jag har nyss kommit hem.
- Från?
- Eeh, från sjukhuset. Jag har varit hos en läkare.
- Varför då? Han lät nästan lite sträng på rösten.
- För att jag har haft så ont sedan festen.
- Varför har du inte ringt och sagt något?
- Jag trodde det skulle gå över, jag ville inte oroa dig i onödan.
- Vad sa dem då?
- De sa… eh, att jag var… Malin blev tyst, hon kände gråten i halsen.
- Hallå vad sa dem då, kan du svara?
Nu hörde Malin att Smokey var otålig, det var lika bra att berätta det. Hon tog ett djupt andetag.
- Dem sa att jag är gravid.
Det blev knäpptyst i flera minuter.
- Jävla hora, du är så gott som död! skrek Smokey, och sedan slängde han på telefonen.

Malin sjönk ihop på golvet med telefonen i handen och bara grät. Hon grät sig själv till söms, och vaknade av att hon hörde dörren smällas igen. Då tittade hon upp med rödgråtna ögon och såg sin mamma i hallen. Malin blev så ivrig när hon skulle ställa sig upp, så hon snubblade på sina fötter och ramlade ner på golvet igen.
Men Malin var snabbt uppe på fötterna igen och rusade fram till Karin.
Hon visste inte hur hon skulle börja säga, så istället började hon gråta så att tårarna nästan forsade nerför kinderna. Karin förstod att det var något allvarligt för Malin grät nästan aldrig, speciellt inte inför henne. Malin snyfta och försökte samla sig för att få fram något ord. Sedan sa hon:

- Jag är… ”snyft” jag menar han sa..
- Malin försök och koncentrera dig, jag förstår inte vad du säger.
Nu stortjöt Malin.
- Jag är med barn och Smokey hatar mig.

Karin blev helt paff, det var det sista hon trodde att läkarna skulle säga.
Hon tog ett steg närmare och sträckte ut sina händer mot Malin, först tvekade Malin och kände sig lite obekväm. Men sedan tog hon också ett steg fram och kramade sedan om sin mamma, och de kramades länge. Karin lutade sig fram mot Malins öra och viskade:

- Det kommer gå bra gumman, jag stöttar dig och finns här vid din sida vilket beslut du än väljer. Vi tar allting långsamt, ett steg i taget men det kommer att gå bra det lovar jag dig.

Med de orden kände sig Malin genast tryggare och lugnare. Hon trodde att hon inte skulle våga göra abort, för om hon gjorde det skulle hon känna sig som en mördare. Och sedan kom hon på att hon kunde föda fram barnet, och låta en familj adoptera det.
Då kunde hon veta hur han/hon hade det, och kanske ha någon kontakt med familjen utan att hon tog hand om barnet. Malin var mest rädd för vad Smokey skulle säga eller göra när han såg henne. För de var fortfarande tillsammans och hon var med barn, kanske med någon annan eller så var det Smokey som var pappan. Det visste hon inte för hon kom fortfarande inte ihåg något från kvällen, och hon hade inte pratat med honom om det.
Malin bestämde sig för att ta tjuren vid hornen och ringa Smokey, för att fråga om de kunde träffas och prata. De bestämde att dem skulle träffas i parken nere vid ån, Malin var så nervös att benen skaka.
Hon satte sig ner vid en bänk och väntade, hon började bli lite orolig om han skulle komma eller inte för han var 20 minuter försenad. Men så ser hon Smokey komma gåendes en bit bort, men han var inte själv utan han gick hand i hand med en annan tjej.
Malin trodde inte att det var sant det kunde det inte vara, hon ser att de stannar och ställer sig mitt emot varandra. De står och pratar en liten stund och tjejen skrattar så där larvigt som små tjejer gör.
Plötsligt lutar sig Smokey fram och ger henne en väldigt intensiv kyss, de står kvar så där ganska länge och Malin känner hur tårarna bränner bakom ögonlocket.
Hon rusar bort från parken och springer hela vägen hem, tårarna har sprutat från ögonen bara för att hon har sprungit så fort. Hon stannar utanför ytterdörren och försöker samla sig och torka bort alla tårar, hon vill inte att någon ska veta att hon har varit ledsen.
Malin öppnar dörren och ser sin mamma stå och laga mat i köket, hon tar av sig ytterkläderna och går in.

- Hej, sa Malin.
- Hej gumman, vart har du varit?
- Jag har bara varit ute och gått, försökt tänka lite.
- Tänk inte för mycket bara, jag menar så att du inte blir så ledsen att du bryter ihop.
- Jag är ganska säker på hur jag ska göra.
- Jasså? Karin lät ganska förvånad. Vad har du bestämt då?
- Jag tänker ha kvar det, och sedan låta en familj adoptera barnet.
- Jag hade nästan gissat att du skulle göra så. Det som känns bäst för dig blir säkert det bästa.
- Men mamma, jag vill bo själv under tiden. Jag vill ha en egen lägenhet så att jag kan försörja mig själv.
- Är du säker på det? Alltså tror du att du klarar av det för du är bara 14!
- Jag är helt säker, lita på mig!
- Okej, då fixar vi det till dig under tiden. sa Karin.

Malin hörde inte av sig till Smokey, och han hörde inte av sig heller. Hon tyckte att han skulle göra det eftersom det är han som har varit en idiot.
Nu hade de varit och tittat på lägenheter, Malin hade hittat en etta som inte var så dyr. Den låg ungefär 2 km ifrån sitt gamla hem. Hennes mamma skulle betala lägenheten medan Malin bodde där, och Malin skulle betala för maten.
Den 14:e december fick Malin flytta in i lägenheten, och bebisen var planerad att komma den 29:e juli. Hon tänkte inte gå på några träffar för blivande föräldrar eller köpa något åt bebisen, för hon skulle adoptera bort barnet då fanns det ingen anledning att göra det. I början var graviditeten jobbig för Malin mådde illa ganska mycket, det gick över efter ett litet tag. Dagarna blev till veckor, som blev till månader. Malin trivdes jätte bra i lägenheten och hon var nu i 5:e månaden så magen hade börjat växa.
Det som var tråkigt i lägenheten var att det vart så tyst när hon slutade diska eller dammsuga. Hon var så van med röster i stort sett hela tiden, men å andra sidan så var det ganska skönt.


En dag så ringde det på dörren, eftersom hon inte var van med besök så blev hon ganska chockad. Malin var helt säker på att det var Karin som kom för att lämna någonting, så hon öppnade dörren med ett glatt leende men det leendet försvann ganska fort.
För den som stod vid dörren var inte hennes mamma utan hennes så kallade pojkvän Smokey. Malin stod fortfarande kvar i dörröppningen och höll i dörr handtaget. De stod bara och tittade på varandra, Smokey sneglade lite på Malins mage. Efter en stunds tystnad sa han:

- Får jag komma in?
Hon nickade till svar. Han klev in och tog av sig skorna och gick sedan mot köket, Malin stängde dörren och följde efter.
- Så du bor här nu, vad fint det är. sa Smokey.
- Mm, får jag bara fråga vad du gör här?
- Jag vill se hur min tjej bor såklart.
- Såvitt jag vet så skrek du hora till mig i telefon när jag sa att jag var med barn, och när vi skulle träffas så ser jag dig stå och hångla med en annan tjej. Och du har inte ens försökt prata med mig på flera månader, så vad får dig att tro att jag fortfarande är din tjej?
Malin hörde hur högt hon pratade, och hon kände att hon hade blivit alldeles röd i ansiktet.
- Förlåt. Jag visste inte hur jag skulle reagera så jag blev så jävla arg, viskade han och glodde rätt ner i golvet.
- Du kan åtminstone titta på mig och säga det.
- Förlåt! han tittade på henne med tårfyllda ögon. Jag ser att du tänker behålla barnet.
- Jag ska föda fram barnet, sen ska en familj adoptera henne. Jag har redan valt ut en familj.
- Henne, hur vet du att det är en tjej?
- Jag fick veta det på ultraljudet.
- Vet familjen om det?
- Ja, de sa att jag skulle välja ut ett fint namn till hon.
- Har du kommit på något?
Malin stirrade rakt fram som om hon var i en annan värld.
- Hon ska heta Amalia!

Smokey blev kvar den natten, de gjorde god mat och satt sedan uppe och pratade om allt i flera timmar. Det blev bestämt att de skulle försöka på nytt igen, eftersom att Malin hade en lägenhet så flyttade Smokey över många av sina saker dit.
Nu hade båda två bott in sig i lägenheten och Malin var nu i 7:e månaden. Allt var bra mellan dem förutom några små bråk till och från. Smokey var väldigt svartsjuk av sig, så om Malin började prata med någon kille trodde han på en gång att hon flirtade.

Malin satt och pratade i telefon en dag när Smokey kom hem, hon hade inte hunnit sprungit ut och slängt soporna så de stod fortfarande kvar i hallen. Oftast fick Malin göra alla ärenden och fixa allt i lägenheten, men nu så började det bli så tungt och hon fick lätt ont i ryggen. Smokey såg soppåsen på en gång och började skrika.

- Fan Malin, kan du inte slänga påsen när den är full, det är så jävla äckligt.
Hon la på telefonen och gick ut i hallen där han stod.
- Jag har jätte ont i ryggen, det vet du.
- Det skiter jag i, sånt där skräp ska inte ligga framme.
- Jag tar det strax, jag måste lägga mig ner en stund.
- Så fan heller att du gör.
Smokey var helt röd i ansiktet för att han var så arg. Han tog tag om Malins hår och dunkade in hennes huvud i väggen. Hon ramlade ner på golvet, hon förstod först inte vad som hade hänt.
- Du ska göra som jag säger! skrek han.

Sedan sparkade han Malin rätt i magen så att hon låg raklång på golvet. Hon skyndade att lägga händerna över magen och la sig sedan i fosterställning.
Smokey sparkade henne ytterligen två gånger i magen och en gång i ryggen. Han stod bara och tittade på henne när hon låg på golvet och grinade av smärta.
- Hoppas du får missfall ditt jävla missfoster!

Sedan spottade han på henne och gick därifrån. Malin kröp till telefonen och slog sin mammas telefon nummer. Smärtan gjorde så ont så hon trodde att hon skulle dö.
Karin svarade efter några signaler.

- Hallå!
- Mamma, kom och hämta mig fort. Jag måste till sjukhuset.
- Vad är det som har hänt?
- Snälla kom. Mitt barn kommer att dö.

Sedan la Malin på telefon, det gjorde så ont så hon kunde inte prata. Som tur var så var Karin alldeles i närheten så hon var där efter några minuter.
Hon sprang in och fann Malin liggandes på golvet med händerna över magen. Hon lyfte upp Malin och bar ut henne till bilen. Hon ringde sjukhuset och sa att de var på väg, Malin hade svimmat och vaknade sedan upp på sjukhus sängen.
Hon fick prata med en läkare och han sa att barnet mådde bra, tack vare att hon hade skyddat sig från slagen. Karin kom in och man kunde se att hon hade gråtit. De satt ner ett bra tag, och Malin fick berätta vad som hade hänt.
När Malin insåg att barnet fortfarande levde, så kom hon på att hon hade sagt ”mitt barn” till sin mamma. Det hade hon aldrig sagt förut, för hon tyckte att det var familjen som skulle adoptera barnet att det var deras barn. Det kändes jätte konstigt för hon kunde inte känna så nu, det var hennes barn och det var hon som skulle föda.
Malin tittade ner på sin mage och sedan på sin mamma och sa:

- Jag vill inte adoptera bort mitt barn, jag vill behålla henne. Det här var ett tecken, ett tecken på att det ska vara jag och Amalia.

De gjorde en polisanmälan på Smokey och eftersom att Malin hade blåmärken där han hade sparkat, så hade de väldigt bra bevis. Plus att en granne hade hört oväsen, och såg sedan Smokey gå iväg helt rasande och skrek en massa svordomar. Smokey erkände ganska snabbt, och han skulle vara tvungen att betala ut 10 000 kronor till Malin i skadestånd.
Malin hade kontaktat familjen som skulle adoptera hennes barn, och sagt att hon hade ångrat sig och bad tusen gånger om ursäkt för att hon inte hade kommit på det tidigare.

Malin och hennes mamma var ute för fullt och handlade en massa grejer till bebisen. Karin skulle bli mormor så hon ville betala barnvagnen, fast de köpte ingen ny vagn utan en begagnad. Eftersom de visste att det var en tjej så var de och handlade en massa tjejkläder. Malin ville vänta med alla andra saker efter att barnet hade kommit, ifall det skulle bli något fel vid födseln och barnet inte skulle klara sig. Men hon trodde att allt skulle gå bra, hon var inte ett dugg rädd eller nervös inför förlossningen hon ville bara ha sin mamma där.
Smokey hade fått besöksförbud hemma hos Malin och hennes mamma, och han hade inte hört av sig heller.

Nu var det en vecka kvar tills hos skulle föda, i alla fall enligt beräkningarna. Malin hade haft några värkar men inga kraftiga.
Den 28.e juli dagen innan barnet var beräknat så fick Malin en kraftig värk. Hon var på väg för att lämna tallriken vid diskbänken, när hon plötsligt kände hur det knöt sig i hela magen. Det var nästan samma känsla som när Smokey sparkade henne. Malin vart så rädd och chockad på samma gång så hon tappade tallriken i golvet.
Karin kom springandes och förstod vad som var på gång.

- Jag tror det är dags nu, sa Karin.
- Hur vet man det? flämtade Malin.
- Vi får ta tid. Om värkarna kommer inom tre minuter efter varandra så är det dags, tror jag.
- Tror?
De tog tid och märkte att värkarna kom nästan hela tiden.
- Jag ringer till sjukhuset och säger att vi kommer, sa Karin.

Rebecca hjälpte till att packa ner alla saker i en väska. Karin kom springandes, hon hade telefonen i handen och var andfådd.

- Vi måste åka på en gång, det kan vara väldigt bråttom.
- Gärna för mig, för det gör så ont.
När de satt i bilen så började Malin krysta.
- Nej, Malin sluta! Du måste hålla dig ett litet tag till, annars föder du i bilen. Vi är snart framme.

När dem kom fram så stod det två personer och väntade med en rullstol. En av de kvinnliga sköterskorna hade ljust lockigt hår och ett värmande leende.
- Hej Malin, sätt dig här så ska vi åka upp så du får föda barn.

Malin fick lite lustgas när hon la sig i sängen, men hon började må så illa av det så hon slängde bort den. Hon greppade tag i handtagen på sängen och började krysta för fullt.
I början var det inte så farligt men efter att huvudet hade kommit ut, så gjorde det så ont så Malin trodde att hon skulle gå av.
Men efter 45 jobbiga minuter så höll läkaren upp en flicka som vägde 3750 gr och var 48 cm lång. De la henne vid bröstet och hon började äta på en gång. Malin var så glad att hon grät, och då föll en tår ner på flickans kind.
Malin strök bort den försiktigt.
- Min vackra Amalia, viskade hon.

Malin var på BB i tre dagar, det gick så bra att hon fick åka hem tidigare. Karin ville att dem skulle bo hemma hos henne den första tiden, men Malin sa att hon ville försöka själv först. Om det inte gick bra så kunde hon ringa, annars kunde hon bara gå dit för det var bara 2 km. Amalia var nu 12 dagar gammal och de hade precis vart och hälsat på mormor.
Malin älskade verkligen sin dotter, hon hade aldrig kunnat fatta att det skulle vara så här underbart. Det blåste ganska kraftigt ute och det hade börjat dugga lite grann. Malin sprang den sista biten och när de kom in i huset så tog dem hissen upp.

Hon låste upp dörren och körde in barnvagnen, sen tog hon av Amalia hennes ytterkläder. De gick in till teve rummet och samtidigt tyckte Malin att hon hörde dörrhandtaget tryckas ner. Först blev hon rädd men sedan tänkte hon att det var inbillning.
Hon gick och tittade i alla fall, men när hon stod i hallen så var det som vanligt. När hon vände sig om så blir hon alldeles kall i kroppen, det var som om någon stuckit in en kniv i hjärtat och vridit om.
I rummet bredvid ser hon Smokey. Han hade lyckats ta sig in i det andra rummet. Malin höll i Amalia ännu hårdare, för hon hade en aning om vad som skulle hända.

Allting gick på sekunder, Smokey kom mot Malin som backade ända tills hon stötte emot balkong dörren. Sedan öppnade han dörren och puttade ut henne, och slet Amalia ur hennes händer.

- NEJ! Låt henne vara, Smokey snälla.

Han drog igen dörren framför hennes ansikte och låste. Malin banka och skrek men han brydde sig inte utan gick in mot badrummet. Malin visste vad han tänkte göra, hon hoppade över till grannens balkong och började banka.
Som tur var så var killen där hemma, han öppnade balkong dörren.

- Snälla hjälp mig! Det är en man i min lägenhet som har tagit mitt barn, och han gick in mot badrummet.

De sprang över och ryckte i handtaget men det var låst. Plötsligt hörde man ett gall skrik från Amalia.

- AMALIA! skrek Malin.

Killen försökte sparka in dörren, man kunde höra Amalias höga skrik hela tiden.
När han nästan hade lyckats sparka in dörren så blev det helt tyst inifrån lägenheten.
- Å nej. Låt det inte vara sant, sa Malin.

Under nästa spark så åkte dörren upp, dem sprang till badrumsdörren och slet upp den. Killen tog tag i Smokey som satt på golvet, men Malin såg att han inte höll i Amalia.
Utan hon såg hur Amalia låg helt stilla under vattnet i badkaret.

- NEJ! Skrek hon.

Malin drog snabbt upp henne ur vattnet och tryckte den livlösa kroppen mot sig. Hon var död, han hade dränkt henne.
Smokey åkte in för mord och familjen hade en liten begravning för Amalia som blev 12 dagar gammal. På gravstenen stod det:
Vi sörjer vår älskade dotter/barnbarn/systerbarn Amalia.<3<3<3


Fem år senare födde Malin en liten pojke som hon älskade mer än allt annat. Men platsen som Amalia har i hennes hjärta kan ingen ta…

Skriven av: Emmelie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren