Publicerat
Kategori: Novell

Min egen räddning

Jag flyr till tillbaka. Jag letar efter ensamheten inom mig, hittar den alldeles för snabbt och fastnar. Trots att jag lovat att aldrig mera återvända dit. "Så ensam men ändå omgiven av så många människor" står det på dörren. Jag går in, famlar i mörkret och faller. Varje morgon hoppas jag att någon ska ta emot mig, att någon ska öppna dörren, eller iallafall försöka dyrka upp den. På kvällen är jag så trött av allt fallande så att så fort mina ögonlock stängs hamnar jag där. Trots att dörren förut bara fanns dold, långt djupt inom mig. Den är alldeles för nära nu. Ensamheten är för nära. Ändå har jag har förstått att det bara är jag själv som kan öppna dörren och kliva ut. Jag vet att jag själv bara kan lösa de allra svåraste problemen. Som egentligen är för små för att räknas som problem. Jag känner mig bunden, trots att jag faller hejdlöst. Jag har inte visat världen allt jag kan än. Jag vill bara öppna mig, en gång för alla. Leva livet fullt ut, så att det är jag som står lycklig i sout ändan. Så att det är jag som fångar mig när jag faller och slutar vänta på mn egen räddning.

Skriven av: eelinj

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren