Publicerat
Kategori: Novell

Min idol




Hej! Jag heter Josefin och jag är 13 år, jag bor i Stockholm och min absoluta idol är pop stjärnan David Zapmark. Nu är det Fredag och jag och mina två kompisar Sissi och Stina ska åka till David Zapmarks port och lämna ett varsitt brev. Eftersom att vi tre är helt galna i honom. Men problemet är bara att vi inte vet vart han bor. Vi vet bara att han bor i Farsta någonstans, så vi får väll gå runt och leta efter hans dörr….T-banan stannar, nu är vi äntligen framme i slussen, Det är jag och Sissi. Eftersom att Stina bor i tallkrogen bara några stationer bort från Farsta så henne ska vi möta i centrumet. Vi sitter och väntar på Farsta tåget, och när skarpnäck tåget är vid perongen så kommer det ut en galen gubbe i värsta rocken och någon lång stav i handen och kommer fram till oss och börjar skrika om någon ostkaka så vi sprang fort därifrån till trapporna. Och då börjar han jaga en tjej med en hund in och ut genom en t-bana. Jag och Sissi blev jätte rädda. Men till sist kom vakterna och vi kunde fortsätta vår resa. När vi var framme i Farsta gick vi till centrumet och där stod Stina och väntade,

vi gick fram till henne och började gå mot höghusen. Jag hade som tur var sätt hans hus på tv så jag viste hur dem såg ut. Och när vi stod vid husen såg vi till våran förvåning att alla husen hade kod. Så vi tänkte att det helt klart var kört. Det var sex hus på rad och vi viste knappt vilket hus det var, fast vi gav inte upp. Vi såg en gubbe gå ut ur ena huset i nummer 25 så vi sprang dit. Husen hade 9 våningar och istället för att åka upp och kolla dörrarna så kollade vi tavlan på väggen där alla efternamn stod. Men det stod inte Zapmark nånstans och efter 20 minuter hade vi kollat alla husen. Det gick folk ganska ofta där faktskt. Men nu viste vi inte vad vi skulle göra. Jag bestämde att vi skulle kolla dörrarna så vi såg två pojkar gå in i nummer 25 så vi gick in dit började på våning tre ingen där sedan på ettan och tvåan.

Sen tyckte jag att vi skulle börja på 9an och gå neråt, Men Sissi tyckte att vi skulle trycka på 5an så vi gjorde det och öppnade hiss dörren och där stod det på dörren Anna zapmark. Vi trodde knappt det var sant. Och vi lämnade våra brev och knackade på dörren. Men ingen öppnade. Sen så kollade Sissi i brevlådan och hon såg någon skugga och skrek jätte högt och sprang upp för trapporna, då öppnas dörren framför Davids dörr och en tant kommer ut och säger att vi ska vara tysta ifall vi ska vara här och inte skulle vara så oförskämda sen så stod hon där precis som om hon väntade på att vi skulle gå. Och DÅ öppnas Davids dörr och någon kommer ut, Men det visar sig bara vara hans pappa som var på väg nånstans. Och vi vågade inte säga nått eftersom att den där surkärringen till granne stod och kollade på oss. Men sedan gick hon in. Och vi stod kvar och tog massivs med foton på davids dörr. Tänk att vi är i David Zapmarks port.


Jag var bara tvungen att kolla i brevlådan igen. Men den här gången var det mörkt och helt tyst. Sen så öppnas hissen och en tjej med en hund kommer ut, Det var hans syster och jag har läst i okej tidningen att hon heter Rosita. Och hon kom ut och knackade på. Och ingen öppnade. Sen så började hon ropa i brevlådan. Men ingen öppnade och vi stod bara där som förstenade tills hon gav upp och åkte ner igen. Sedan viste vi inte vad vi skulle göra David var ju inte hemma det viste vi ju. Men sedan öppnades dörren igen och det var han. Det var David som kom ut. Hej sa vi alla tre –hej sa han. –din syrra var här. –aa jag vet hon ringde mig. –kan vi få din autograf. Sedan fick vi den och vi tog ett varsit foto på honom. Men sedan var han tvungen att gå. Aa juste när han skrev till mig så frågade han vad jag hette och jag bara –josefin. Och då sa han –aa dig känner jag igen. För jag var nämligen på två signeringar innan jul. Sedan åkte vi ner och kollade efternamnen igen. Det måste ju stå hans efternamn nånstans på tavlan. Och då ser vi det. Det står Anna Z hur skulle vi fattat det.


Men i alla fall efteråt var vi så lyckliga att vi inte viste vad vi skulle göra. Men Stina ville gå ner till Grillen och då gjorde vi det. Dem i grillen frågade ifall vi bodde här och vi sa nej. Så frågade dem om vi var här för David Zapmark. Då sa vi ja. Men sedan så var vi tvungna att åka hem. Men det var verkligen kul att få träffa honom och lämna brevet till honom. Och vi skrev i hans port också så att han skulle vetat att vi vart där (innan han öppnade) vi skrev David love ya från Josefin.Sissi och stina. Så så gick det till när jag åkte hem till min idol
:::::::::::::::::::::::::::::::::.SLUT:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::





































































































Skriven av: Caroline

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren