Publicerat
Kategori: Novell

Mina tre vänner

- Jag skriver om mina tre bästisar. De heter Linnea, Magdis och Cibella.
Linnea hade blont hår och gröna ögon och en fantastisk mun och varje pojke visade öppet hur mycket de gillade henne.
Hon kom från London, en underbar stad och hon var väldigt rik, jag och Linnea brukade ha väldigt roligt tillsammans, hon letade alltid fram senaste skvaller och jag älskade henes små hemligheter, hon gillade att leka kull och '' gissa vem '' med mera, Linnea hade dock lite konstig humör efter sin mamma, Felicia.
Linnea hade två hundar och en katt, den enda hunden var svart och den andra brun, de hette Elvis och Delma. Katten hette Snövit eftersom den va alldeles vit med svarta ögon.
Linneas rum var en av rummen so varje flicka kunde önska sig, ja, nästan alla flickor i alla fall.
Det var i rosa, vitt och ljusblått.
En blå himmelssäng i siden med blått överkast med mera, kyligt vita fönsterkarmar, en vit fluffig matta, en vit bokhylla, ett vitt bord.
Det fanns nästa inget rosa alls, men det fanns rosa tavlor, och alla hennes mjukisdjur var rosa, hon samlade på rosa mjukisdjur, det var hennes grej.
Men hennes rum var som taget ur '' Isprinsessan '' så vackert och kyligt och underbart, Linnea hade tur.
Linnea gillade sallade väldigt mycket, med massor med olja.
Okej, nu ska jag berätta avrför jag säger '' tyckte '' '' hade '' '' sa ''.
Linnea är död, så hon VAR min vän, men det är hon inte längre, eftersom hon är död och begraven.
Nästa vän heter Magids, hon var inte fullt så perfekt som stakars Linnea, Magdis hade gult strpigt men ändå ganska hyfsat hår, blågröna lite missfärgade ögon, och en smal men finfärgad mun.
Magdis hade mång vänner, och det förstår man ju ,ett sådant sinne för humor hon had! hon kudne till och med få en sten att skratta med sina skämt.
Magids mamma var sjuksköterska. Magids älskar choklad, det är det enda hon kommer ihåg.
Magdis bodde i en gammal rostig villa och hennes rum var helt normal.
Den hade vita överkast, rosa matta, vit byrå, rosa mjukisdjur, rosa pennor i en rosa skål och rosa gardiner, hennes rum var varmt men en aning tomt och fattigt.
Magdis gillade att komma ihåg gamla minnen om vad vi brukade göra när vi var små. Jag älskade Magids små skämt och gillade verkligen hennes personlighet.
Hon var något speciellt, något sällsynt som inte gick att hitta bara sådär, hon var snäll och lojal framför allt, men också rolig, vilket är extremt otrolgit!
Varför jag talar även om Magds som om hon är död? För att hon itne kommer ihåg något, hon är senil.
Men vi har Cibella, å, deen tjejen är bara så fantastisk, jag önskar verklgien jag var som hon.
Lila hår som for åt alla håll, stora mörka ögon och en rak näsa. Hennes hy var lila aktig och hon var alltid klädd utmanande.
Cibella var en lite skrämmande flicka väldigt olik de andra flickorna.
Hon bodde i ett slott som var större än någon annans hus, hon bodde i vinden. Det so var rätt konstigt var att hon sa att hon älskade att vara i vinden.
Det jag gillar bäst med Cibella är att hon är hemlighetsfull och så ung, så rolig och så ensam.
Hennes röst är len och hon är snäll men ändå inte. Trots det är hennes rum ganska ruskig.
Spindelnät här och där, en gammal säng... Det såg nästan ut som någon gammal grav, men det imponerar i alla fall på killar.
Tills de märker att de inte kan bli tillsammans med henne för evigt.
Cibella älskar svamp och blod, järn.
Cibella är verklgien speciell, och då menar jag det!
Hennes personlighet är fantastisk, men hon är för evigt ung, blir aldrig en dag gamlare, alltså är hon fortfarande ung än idag.
Det var det tyvärr inte för Linnea, för Magdis eller för mig.
Vi alla tre är 84 år gamla, jag fyller 85 i morgon, och i övermorgon, ska jag avlivas eftersom det är min sista bön.
Jag har ingen lust att leva kvar i den här världen, jag upplebde mitt, och det var fantastiskt med mina tre bästisar, men jag orka rhelt enkelt inte.
Så, alla mina vänner! Vi ses i nästa liv!

Skriven av: Tamara Mäntyniemi 11 år

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren