Publicerat
Kategori: Novell

Mitt inre krig.

Noja, ångest, oro i mitt huvud bo, vad ska man tro? jag måste vara stark och passera ny bro.

Jag var tvungen att skapa mer problem, det är mitt egna fel men det är ändå lite omgivningens fel.

Alkohol och droger för att fly bort, ruset är alltid för kort och självkänslan flyttas längre bort.

Från kärlek till hat, jag försökte vara privat men inom mig det bo en soldat, alltid redo för krig, letar ändå upp kärlekens stig.

Jag har nykterheten i ett hårt grepp, jag kan gå utan käpp, jag behöver bara en kvinnas läpp.

Jag vill aldrig mera falla tillbaka i djävulens rus, jag vill vakna på morgonen utan inre brus, alltid tända ljus.

Kommer detta år bli en nystart? jag hoppas iallafall att detta kommer snart, men ta vägen vart?

Jag har länge sökt min talang, jag är realist och har inga drömmar, helt utan uppsprätta sömmar.

Välkommen nytt år, låt oss hoppas slippa sju svåra år, bara kärleken består och jag hoppas detta pågår.

Skriven av: Soberlife

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren