Publicerat
Kategori: Novell

Mitt liv

Det här är min historia om hur jag gick med och ut i den kriminella organisationen O. G (Origanals Gangsters). Det började när jag var sexton år gammal. Och jag var inte vilken tonårig som helst. Jag hade hoppat av skolan och sålde alkohol och marijuana. Jag hade sålt i ett år nu. En dag hade min källa, som heter Goran och som var 18år, bestämt sig att jag var redo att jobba med honom. Innan jag började jobba med Goran sålde jag i Bagarmossens gatuhörn jag sålde inte mer än 5 vodka flaskor på en dag. Marijuanan sålde jag inte mer än 20 gram per dag. Första dagen jag jobbade med Goran kom jag i kontakt med O. G. Vi började trasportera stora mängder av alkohol och marijuana till O. G i Gorans bil. Jag fick 2 tusen för varje transport jag åkte med på. Kan du tänka dig 2 tusen bara för åka med. Jag blev beroende av pengarna. Det var då det börja jag ville gör tynger saker och jag var inne i kriminella organsationen O. G.

DAG 1

* 2016-11-05 förhör med Abdulkarim Ali, säger Jan.

* Du är misstänkt för grovt narkotika brott. Du kommer riskera 3 år fängelse om ge upp namnen på de som smet iväg. Så får du sänkt straff, du blir istället dömd till medhjälp till grovt narkotika brott. Då får du avtjäna ditt straff hemma med fotboja under 6 månaders tid. Frivården övervakar dig som döms till skyddstillsyn, samhällstjänst, kontraktsvård och är villkorligt frigiven. Hur vill du ta erbjudandet? Frågade han.

Jag tittade bara på honom jag tänkte hellre sitta än att komma ut som en golare.

* Nå Abdulkarim vad tycks? Du behöver inte välja du kan göra de imorgon. Ja då vart vi klara.

In går jag till min häktningscell och sätter mig på sängen. Jag började ifrågasätta mig själv, kommer jag vilja leva så här? Vill jag sitta 3 år för någon som är på utsidan och lever fritt. Medan jag kommer sitta här i 3 år. Det är ändå mitt fel att jag att jag åkte med. ”If you don’t wanna do time don’t do the crime.” Shit mannen jag sitter i fucking skiten. Kommer jag få min andel om jag kommer ut? Vad fan vet jag sitter bara här. De kommer klippa mig om jag golar. Jag kommer bli knäpp om jag tänker för mycket. Fuck det här jag sover.

DAG 2

Hårt knakande på dörren får mig och vakna upp.

* Lunch säger vakten och öppnar dörren och ställer lunchen på golvet.

Fram går jag och hämtar maten som ligger på golvet. Det är någon skarrig fisk med potatissalad. Jag börjar äta skit maten för det är inte som jag har ett val. Efter jag hade käkat slog denna tanke mig.

Kan jag bara sitta och lämna när jag kommer ut? Fan de är stränga med regler du kan inte bara lämna med sådan information som jag har. Det var en snubbe som ville ut. Tre timmar senare fick han hembesök och blev skjuten i huvet. Shit det här är ett problem som jag själv satt mig i. Jag är trött på att svika vänner och familj. Sedan jag var 13 år har jag suttit inlåst på olika sätt som behandlingshem till P12. Sedan blev jag frisläppt när jag var 16 år. Jag satt för att sno moppar, misshandel mot folk, inbrott på olika ställen och nu narkotika brott. Jag ska ut på ett eller annat sätt.

DAG 3

Jag vaknar av solen strålar det var då kände jag på att de skulle vara en bra dag. Klockan är 07:55 jag det är bara några minuter tills upplåsning på häktet. Jag gör min vanliga morgon rutin. Borstar tänderna, häller vatten på ansikte, kissar och tvätta händerna. Så öppnar hon med en frukost bricka och ger mig brickan i handen.

* Tack så mycket, säger jag till kvinnan.

* Varsågod, svarar kvinnan.

Så låste hon dörren och vinkar hej då och jag vinkade tillbaks. När hon hade lämnat min åsyn började jag hugga in. På brickan var det gröt med ett glas mjölk jag åt upp allt och vänta det tills vakten skulle hämta brickan min.

Klockan är 13:00 och det var dags att åka till tingsrätten. Jag tog på mig mina civila kläder och var redo för gå ut ur den kriminella organisationen O. G tänkte jag. I bilen sitter jag på väg mot tingsrätten och tittar på vägen och tänker jag ska ut. Jag är trött på detta liv de är över.

* 2016-11-08 klockan är 14:00 och rättegången startar, säger domaren.

* Var befann du dig den 2016-11-02 klockan 5 på eftermiddagen? Frågar åklagaren mig

* Jag satt i en bil med 4 kilo kokain, svarar jag och på om jag är redo, lämna mitt förflutna och starta ett nytt liv.

* Stämmer det? Frågar han polisen Jan som var de ända vittnet på platsen.

* A men du var med tre andra vad heter dem? Frågar han mig.

* Ahmed Sawad, Amin Shego och Goran Rashid så heter dem, svara jag.

Shit vilken befrielse jag är ute ingen återvändo. Nu går åklagaren och min advokat fram till domaren så hade de bestämt sig om mitt straff.

* Du blir dömd till med hjälp till grovt narkotika brott. Du skall avtjäna ditt straff hemma med fotboja under 6 månaders tid. Frivården övervakar dig som döms till skyddstillsyn, samhällstjänst, kontraktsvård och är villkorligt frigiven, säger domaren och bankar med sin klubba i bordet.

Jag sitter i min nya bostad i Norrland och tänker på hur livet kan vända så snabbt. Ena stunden är du i passagera sättet i bil och tänker på vinsten du ska få på kokainet ni har investerat i. Så vänder det du sitter häktade tänker på familj, vänner och framtid. Får inte träffa några personer förutom poliser, väktare och din advokat. Men nu är allt skön ska börja jobba starta nytt liv och börja gör familj och vänner stolta nu.

Skriven av: Abdulkarim Ali

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren