Publicerat
Kategori: Drama noveller

Mobbare blir vän

Det var en morgon när Alex vaknade på ett sjukhus och hade ont i huvudet och näsan var bruten och har en buckla i huvudet men han visste vad som hänt och det hände av alla sparkar och slagen.

Nästa dag när han gick till skolan så sa läraren:
-Nu är Axel på semestern Alex så du kan ta lugnt nu.
Alex sa:
-Ok det kan jag.


Axel var på simester för att han skulle till Cypern.
Efter 3 veckor så kom axel hem från semestern. Men inan Axel kom hem så var Alex lugn för Axel var borta.

Efter 3 veckor så fick Alex syn på Axel och så blev Alex rädd och tog ned huvudet igen när han var hemma.
Sen så kollade Axel runt men han såg ej Alexs hus nånstans för han hade glömt av var det ligger för han var borta så långt borta så länge.

En dag så kom Axel till Alex för han ville vara be on ursäkt och ville bli hans vän med han. Sen så berättat Axel vad som hände för Alex för hade glömt av vad som hade hänt. Efter han hade berättat så sa Alex:
- Ok jag kan vara din vän men då får du inte göra om det igen då.
Axel sa:
- Ok jag lovar.

Senare var Alex och Axel ute och cyklade och sen efter en stund spelade de spel med varandra.
Nästa dag på skolan sa Alex och axel att de var vänner nu för fröken och att Axel inte skulle göra om det igen.

Efter en väcka så kom non till Alex och höll på att mobba han men Axel kom och hjälpte han från de andra mobbarna så inte Alex skulle få ont igen och att det skulle hända samma sak igen.


Slut

Skriven av: Simon Sjöström

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren